Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

FI vill förbjuda löshundsjakten

Featured Replies

Publicerat

Fi vill förbjuda löshundsjakten enligt en enket som jakt o jägare gjort. Dom anser att det är ett djurskydsproblem med löshunds jakt både för hundarna och de vilda djuren.

Men hallå vilken värld lever dom i?

http://www.jaktojagare.se/aktuellt/fi-enda-partiet-emot-loshundsjakt

• Svar 54
  • Visningar 4,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag vet inte varför men så snart jag hör och ser FI så tänker jag på:   (1) En likblek ensamstående mamma runt 100 pannor ute i förorten som mest sitter i hemma i soffan, rökandes gula Blend med rio

• Har aldrig förstått det där med femininsm?? Vad är det för fel på humanism?

• Den smarta vägen att gå hade varit att arbeta för kvinnorna och inte mot männen.   /Mike

Posted Images

Publicerat

Fi framstår mer och mer som ett hatparti. Tror inte att vi behöver bekymra oss sådär väldigt mycket över dem.

Publicerat

En positiv sak med deras framgångar i eu-valet är att media tar dem lite mer på allvar och granskar deras idéer. Då kan ju alla se att detta inte är ett parti man vill ha i bestämmande position. Det är förvisso bra att någon lyfter frågor om jämställdhet men då gäller det ju att ha vettiga, verklighetsförankrade lösningar.

Publicerat

tja är man på sin kongress och skalderar "hata hata hata män" eller hur nu ramsan gick så har man inget i riksdagen att göra

Publicerat

En positiv sak med deras framgångar i eu-valet är att media tar dem lite mer på allvar och granskar deras idéer. Då kan ju alla se att detta inte är ett parti man vill ha i bestämmande position. Det är förvisso bra att någon lyfter frågor om jämställdhet men då gäller det ju att ha vettiga, verklighetsförankrade lösningar.

Fast det verkar inte funka... i så fall skulle ju SD tappat rejält efter granskningen som varit  :biggrin:  Det nya verkar va att rösta på profilfrågor oavsett om de är verklighetsförankrade eller inte. Kolla miljöpartiet. De vill stänga av kärnkraften när basindustrin är helt beroende av den... målet är alltså i första hand att stänga av den UTAN deklarera vad som skall ersätta den. Hur skrämmande som helst... och ändå verkar de få över 10% i kommande valet. Nu är jag inte så orolig för det eftersom Löfven aldrig skulle tillåta det. 

Publicerat

Fast det verkar inte funka... i så fall skulle ju SD tappat rejält efter granskningen som varit  :biggrin:  Det nya verkar va att rösta på profilfrågor oavsett om de är verklighetsförankrade eller inte. Kolla miljöpartiet. De vill stänga av kärnkraften när basindustrin är helt beroende av den... målet är alltså i första hand att stänga av den UTAN deklarera vad som skall ersätta den. Hur skrämmande som helst... och ändå verkar de få över 10% i kommande valet. Nu är jag inte så orolig för det eftersom Löfven aldrig skulle tillåta det.

Du har helt rätt tyvärr, det är nog mest önsketänkande från min sida att folk ska fundera på vad de röstar på och kanske framför allt hur dessa partier ska finansiera sina stolliga förslag.
Publicerat

jag tycker att det är härligt att F! har börjat snickra på ett partiprogram och inte bara jobbar med slagord som de hittills gjort. 

Publicerat

Du har helt rätt tyvärr, det är nog mest önsketänkande från min sida att folk ska fundera på vad de röstar på och kanske framför allt hur dessa partier ska finansiera sina stolliga förslag.

Den politiska debatten måste va längre och tråkigare än några rader på twitter. Jag tror det är en riktigt farlig utveckling om folk börjar rösta efter klatchiga slogans och populistiska utspel. Det parti som valde rätt PR byrå vinner valet... ungefär. Nu kanske det inte är så illa än förhoppningsvis och precis som ditt önsketänkande så är det också mitt önsketänkande.  

Publicerat

Det där har varit demokratins baksida åtminstone sedan romarna införde sin variant av demokratiska val. I en demokrati handlar det inte om att ha rätt utan om att vara populärast. I vissa perioder märks det tydligare än annars. Fi och SD är yydliga tecken pp att vi är i en sådan period. Nej ush nu blev jag på dåligt humör...

Publicerat

Räcker det inte med ett stolleparti utan ekonomisk politik i riksdagen (40 000 miljarder, det är ju jättemycket pengar, eller vad det nu var damen från SD stog och hasplade ur sig)?!! Nä, nu ska det in ett till som jobbar mot "visioner och inte budgetmål" etc etc. Jag bävar inför kommande valresultat!

/Daniel

Publicerat

Man säger inte FI till hunden utan FY!!! :biggrin:  :biggrin:

Publicerat

Det lämnas utrymme för de som slår bakut mot F! i MP/VP-kontrollerad statsmedia så än finns det hopp

F!-kritik på SVT

Utöver stolligheterna som nämns ovan så vill F! bemöta aggression/invasion från främmande land med HBTQ-pedagogik. Kanske borde F! komplementera CIA i Ukraina med ett diplomatiskt sändebud som innehar en dubbelprofessur inom politisk korrekthet och pedagogik, det borde få ett definitivt slut på oroligheterna.

Publicerat

Skicka Gudrun. Nej förresten. Var på väg att vara överdrivet elak...

Publicerat

Kommer förmodligen förbjuda allt jag uppskattar....:(

mvh/Urban

• 4 weeks later...
Publicerat

Vänta tills dom förbjuder oss män.....

/Mike

scumyelahnet.jpg

Publicerat

Vänta tills dom förbjuder oss män.....

/Mike

Fi ska bygga en inkluderande politik för alla människors lika värde.

Publicerat

Fi ska bygga en inkluderande politik för alla människors lika värde.

Kanske inte riktigt vad som sägs utåt. Frågan är om de där kvinnorna funderat på hur de kom till eller om de missat den där grundläggande kursen om blommor och bin. Tror inte att det är bra att dricka FÖR mycket rödvin det är skadligt för hjärnans logiska tänkande.
Publicerat

Jag letade mig blå efter något konkret om jakt på F!:s hemsida/blogg. Där fanns i princip inget. Det enda jag hittade var indirekta saker, nedan följer citat från F! följt av mina komentarer:

• Fi ska verka för att förberedelse eller försök till grova jaktbrott straffbeläggs. Jaha? Jag trodde att det var detta som hela ytterhogdalshärvan handlade om. Att Åsa Schoultz försöker få några jägare dömda för förberedelse till grovt jaktbrott.... Så det är redan straffbelagt och bara en form av plakatpolitik.
  • Fi ska verka för att öka skogens tillgänglighet, att turism bygger på ekologiskt hänsynstagande och att jakt inte verkar inskränkande på tillgängligheten. Möjligen innebär detta att (F!) vill minska äganderätten till mark, dvs den rätt under vilken jakt sorterar.
  • Den biologiska mångfald som finns i Sverige ska bevaras för framtiden. Det betyder till exempel att Sveriges rovdjurstam ska finnas kvar i ett livskraftigt bestånd. Att se och motverka att djur utsätts för onödigt lidande är en del i en hållbar miljöpolitik. Eventuellt kan detta läsas som att rovdjursstammarna skall öka kraftigt.
  • Fi ska verka för en kraftigt höjd koldioxidskatt. Ett förslag som förvisso kan vara nödvändigt för vårt klimat på lång sikt men utan alternativ är det dödsstöten för landsbygden.

Det man skall vara alert på är att F! vill se sig som sveriges motsvarighet till Djurens Parti i Holland. Detta innebär 100% jakthat. http://www.fria.nu/artikel/98464

Hua.... Nåväl den 10/9 har jag en blogpost om F! schemalagd på bloggen. Den granskar F! ur ett jakt & skytteperspektiv. F! ter sig då som ett sämre alternativ för den som vill kunna utnyttja naturens resurser hållbart genom jakt än både (V) och (MP).

Publicerat

Jag uppfattar det som att F! Inte har en egen uttalad politik kring miljö i allmänhet och jakt i synnerhet - dom har helt enkelt inte hunnit så långt än.

Det som dyker upp då och då är ju lösryckta kommentarer och åsikter från olika personer, och det behöver _inte_ vara partiets hållning.

En tydlig kampanj från jägareförbundet mfl där man lanserar viltkött som det enda äkta ekologiska köttet skulle vara bra nu. Jag tror att man faktiskt skulle kunna knyta nyckelpersoner från F!, V och MP till en sån kampanj.

Publicerat

Jag tror Sparven är inne på rätt spår. Möjligen kan det faktum att Kajsa Markström återkommande dyker upp och uttalar sig i F!s namn i dessa sammanhang tyda på att hon är någon form av officiell eller inofficiell talesperson i dessa frågor.

Publicerat

Marginalpartier är inte så jobbiga,  Junilistan,kalleanka partiet,ossv..

Värre är det med MP, som sprider sin okunskap helt fritt under "naturen ska räddas" flagg....

Publicerat

Värre är det med MP, som sprider sin okunskap helt fritt under "naturen ska räddas" flagg....

Och (V), de spelar i samma division i jaktliga frågor.

Publicerat

Har aldrig förstått mig på hur man tolkar "jämställdhet" om jämställdhet är att endast fokusera på problemen hos det ena könet.