Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

204 ruger vs 220 swift?

Featured Replies

Publicerat

Verkar som att frugan kanske behöver skaffa examen o skåp snart då? :)

• Svar 58
  • Visningar 5,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Ozzian, bara för min förståelse, vadan denna frågeställning kring pipliv? Har du haft någon pipa som någonsin stannat i din ägo mer än 100 skott eller så? Du kan väl välja efter vad som känns roligast

• Tur man slutade prenumerera på VT för snart ett år sen och nu lever i ovisshet

• Nu menar du nog nån annan blaska va?

Publicerat

Iom att Ozz är som han är så har jag tittat på vilka kalibrar som R8 (Råttan) finns att tillgå i,

fritt efter hur jag känner Ozz bör han välja en 257 Wtby Mag, den ger honom allt i form av prestanda och blåsta trumhinnor. 220 Swift har de inte i produktionslinjen, men väl 22-250 och eller 223, vilka båda är långt mer än adekvata och väl snarare överdrifter i vad som avser effekt i vilt.

Om Ozz hade varit minsta lilla sansad hade han valt en tunn pipa i 6xc och kapat ner den i längd till en behaglig sådan, ev med en lätt kolfiberdämp på om så bara för att förminska det uppfattade mynningstrycket en aningens. /Christian

Publicerat

En snabb titt i vapentidningen som jag köpte för någon vecka sedan skvallrade om att de i nästa nummer kommer skriva lite om en blaser r8 classic sporter. Denna såg mycket trevlig ut! Kommer jag någon gång skaffa bäddsoffa så blir det en sådan.

Publicerat

Christian. Finns det någon anledning till att man vill kapa pipan annat än för förighetens skull?

Bortser man från att det är en pipbytare hade jag själv föredragit en full piplängd även om det kanske inte medför någon praktisk fördel just av den anledning att den ska brukas på håll och jag då föredrar en "större" rigg.

Nåväl bara funderingar från min sida.

Publicerat

En snabb titt i vapentidningen som jag köpte för någon vecka sedan skvallrade om att de i nästa nummer kommer skriva lite om en blaser r8 classic sporter. Denna såg mycket trevlig ut! Kommer jag någon gång skaffa bäddsoffa så blir det en sådan.

Det har dom utlovat i de tre senaste numren om jag inte missminner mig ;-)

Publicerat

Absolut inte, kapar pipor gör man för att det blir ett smidigare vapen, eller i vissa fall om kravet på prestanda är sådant att man kan kapa och tappa en del utan att det gör för mycket, vissa kalibrar är mer lämpade för detta än andra, som känt är.

Jag hade en sako 308 Win varmint som jag sköt långhåll med länge, den hade 45 cm pipa, inga bekymmer ut till 600-700 meter. /Christian

Publicerat

Så mycket var det löftet värt :)

Publicerat

Tur man slutade prenumerera på VT för snart ett år sen och nu lever i ovisshet ;)

Publicerat

Tur man slutade prenumerera på VT för snart ett år sen och nu lever i ovisshet ;)

Jag känner det med - ibland vill man bara säga upp prenumeration samtidigt som det är trevlig kvällsläsning ibland.
Publicerat

Jag känner det med - ibland vill man bara säga upp prenumeration samtidigt som det är trevlig kvällsläsning ibland.

När det gäller favoritnumret jag fick av dig (efter att jag slängde mitt i flytten...) med 7mm Sharpe & Hart och Rudolf Sand så är jag HELT enig! Jens Perto när han var som bäst. Även Peter Norberg skrev en hel del bra stycken för 10+ år sen. Om dagens material vore så bra så skulle jag bli Lifetime Subscriber :thumbsup: Nu är det mest IPSC och tester av helt ointressanta gröna väskor som bara möp:ar kan gilla. Men eftersom jag inte läst tidningen på ett år så ska jag nog vara lite försiktig med kritiken ;)

Publicerat

Jag har inte läst den på tre år :wink:

/Mike

Publicerat
  • Författare

Läsa?

Jag tittar bara på bilderna!

Publicerat

Läsa?

Jag tittar bara på bilderna!

Nu menar du nog nån annan blaska va? :tongue:

Publicerat

Någon måste ju hålla handlarna vid liv :P

Publicerat
  • Författare

Nu menar du nog nån annan blaska va? :tongue:

nä, frun är kvar!

Publicerat

O vilken piplängd hon kräver vill vi inte veta!

:D

Nåväl, när planerar du inhandlandet av r8an?

Publicerat
  • Författare

Ozzian, bara för min förståelse, vadan denna frågeställning kring pipliv? Har du haft någon pipa som någonsin stannat i din ägo mer än 100 skott eller så? Du kan väl välja efter vad som känns roligast? Om du är beredd att byta ut hela optikparken av premiumsikten för att få dem på skena, så är det ju inte hela världen att byta en pipa, tänker jag?

nja kanske skulle en blivande köpare fundera mer på en beg 220 swift än en 308, även om jag säger att den gått 200 skott!

sen har jag massor av pipor som gått mer än 100 skott, tror det endast är en 375 och en 270 wsm som inte gått 100 skott, de flesta går ca 500!

skjuter ca 500-700skott per år men då uppdelat i 4-7 pipor

Publicerat
  • Författare

O vilken piplängd hon kräver vill vi inte veta!

:D

Nåväl, när planerar du inhandlandet av r8an?

r8 ärbeställd , licens är inskickad, blaser  r8 success leather med standard 308 med trycke 250-600 gram, sen sido beställning på 375 H/H 58 cm flutad match pipa!

frugan kräver inget hon får det hon får!

Publicerat

Läcker pang, även om timingen inte är optimal - men kanske handläggningstiderna är bättre hos dig så du hinner få den innan säsongen är slut. Jag skulle hålla kvar vid 6XC som tredjepipa, men det är jag det..

Publicerat
  • Författare

hmm, sålde just 6xc verktygen, men är rätt säker på att tredje pipan blir en 22 a, om det inte blir en 270wsm eller 300wsm!

Det blir nog en till blaser så att jag har två bössor till kanske 4-5 pipor!

Publicerat

hmm, sålde just 6xc verktygen, men är rätt säker på att tredje pipan blir en 22 a, om det inte blir en 270wsm eller 300wsm!

Det blir nog en till blaser så att jag har två bössor till kanske 4-5 pipor!

Vad ska du med en wsm till när du har en 308win? Den lär räcka. Ska det gå fortare köp en 300wm från början :)

Läder bäddsoffan du köpt är ju kanonfin! Dock byggd för rörlig jakt....

Publicerat
  • Författare

japp, ser skitfin ut , men den får jag känna på först om 2-3 månader då trycket , 250-600 måste komma från tyskland!

men en 300wsm går fortare än 300wm!

men det är nästa objekt!

Publicerat

Jag är full, de e kul när det smäller. Köp den som smäller mest

/M