Publicerat Augusti 7, 201411 yr Ja rävjakt med stövare kan jag erbjuda hela säsongen, det är bara att höra av er! //Roggman66
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Författare Den dag jag får nya marker (vilket jag hoppas sker snart) så kommer jag fortsätta att ta med marklösa jägare. Kul att träffa ny människor Alltid så lär man sig något nytt.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Huvet på spiken pelle. Jag har alltid jagat på samma marker då jag har turen att känna markägarna på markerna. Men när jag frågat om att ta med kompisar får man höra att "vi är för många" fast vi egentligen är för få. Har också med hjälp av kontakter försökt få med dom i andra lag. Tex ett lag med 5 jägare på 600 hektar. En av dom är 90 år, två av dom jagar endast älgjaktsveckan och de sista två jagar mest gris vid åtel. Ingen hund. Denna mark har mer dov på marken än vad det finns bilar på E4:an. Och när det väl ska jagas handlar det mest om att dricka kaffe o äta mackor.
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Författare Huvet på spiken pelle. Jag har alltid jagat på samma marker då jag har turen att känna markägarna på markerna. Men när jag frågat om att ta med kompisar får man höra att "vi är för många" fast vi egentligen är för få. Har också med hjälp av kontakter försökt få med dom i andra lag. Tex ett lag med 5 jägare på 600 hektar. En av dom är 90 år, två av dom jagar endast älgjaktsveckan och de sista två jagar mest gris vid åtel. Ingen hund. Denna mark har mer dov på marken än vad det finns bilar på E4:an. Och när det väl ska jagas handlar det mest om att dricka kaffe o äta mackor. Jösses! Snacka om drömmark! Känner igen detdär med gamla gubbar. Det finns en gubbe i närområdet, som sitter på ca 100ha, han "jagar" där själv, dvs älgjakt ca 4dagar/år, inget mer. Tror du gubben skulle kunna tänka sig att arrendera ut den? Nope, inte en chans i helvete. Samtidigt så gnäller gubben om att jägarkåren måste föryngras, osv osv....
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Sökte Rådjurshund i fjol fick flera pm från bla Dalarna från hundägare som kunde komma för att få släppa sina hundar här,,
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Som allt här i vårt samhälle- Vill du bli något så måste du vara något. Tack och lov så är alla inte lika illa funtade. En klok tråd det där!!!
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Ja rävjakt med stövare kan jag erbjuda hela säsongen, det är bara att höra av er! //Roggman66 Vore fantastiskt roligt att kombinera med en dag på fallskärmsklubben. :-)
Publicerat Augusti 7, 201411 yr Huvet på spiken pelle. Jag har alltid jagat på samma marker då jag har turen att känna markägarna på markerna. Men när jag frågat om att ta med kompisar får man höra att "vi är för många" fast vi egentligen är för få. Har också med hjälp av kontakter försökt få med dom i andra lag. Tex ett lag med 5 jägare på 600 hektar. En av dom är 90 år, två av dom jagar endast älgjaktsveckan och de sista två jagar mest gris vid åtel. Ingen hund. Denna mark har mer dov på marken än vad det finns bilar på E4:an. Och när det väl ska jagas handlar det mest om att dricka kaffe o äta mackor. Jösses, vilket drömläge. :-)