Publicerat Augusti 13, 201411 yr Författare V-Max 53 verkar ha riktigt fin bc Men kan man ens köpa den som komponent eller är det ammo som gäller? Vapex listar den inte öht.
Publicerat Augusti 13, 201411 yr A-Max finns väl i 75gr? Har för mig jag såg något sånt när jag muppade runt på något jänke fora.
Publicerat Augusti 13, 201411 yr V-Max 53 verkar ha riktigt fin bc Men kan man ens köpa den som komponent eller är det ammo som gäller? Vapex listar den inte öht. Finns på Midway, finns i lager också /Mike
Publicerat Augusti 13, 201411 yr Författare A-Max finns väl i 75gr? Har för mig jag såg något sånt när jag muppade runt på något jänke fora. Har redan såna och provat dem på bana. Problemet är att de är såpass långa att de inte går ner i magget utan att trycka in kulan ganska långt i hylsan. Men man kan använda bössan som enkelskottare också och ladda patronerna långa nog. Finns på Midway, finns i lager också /Mike Tackar Har inte kollat priser än bara. Kanske löser sig ändå
Publicerat Augusti 14, 201411 yr Nu lyssnar ju inte du så väldans ofta på mig. Men jag har skjutit Sako gamehead 55gr på rådjur och tyckte att dom var lite mjuka, ibland utgångshål ibland i skinnet på andra sidan. Ändå en helt okej kula när jag tänker efter. Men jag har fått tips om Rhino 55gr av Nille, det var tydligen den bästa kulan för rådjur enligt honom. Bara som ett tips.
Publicerat Augusti 15, 201411 yr Det handlar inte om att folk ska höra vad man säger utan om att lugnt och sakligt delge de erfarenheter man har,sedan är det upp till Ts att läsa och ta till sig eller ev förkasta. Jag har själv skjutit många rådjur med 55gr Sako och till skillnad från dig tycker jag inte dom är för mjuka utan uppför sig perfekt enligt mitt sätt att se på kulor,därmed inte sagt att den då per automatik skall vara bäst för alla. Mike
Publicerat Augusti 15, 201411 yr Det handlar inte om att folk ska höra vad man säger utan om att lugnt och sakligt delge de erfarenheter man har,sedan är det upp till Ts att läsa och ta till sig eller ev förkasta. Jag har själv skjutit många rådjur med 55gr Sako och till skillnad från dig tycker jag inte dom är för mjuka utan uppför sig perfekt enligt mitt sätt att se på kulor,därmed inte sagt att den då per automatik skall vara bäst för alla. Mike Absolut! Jag kanske laddade den lite hårt i .222mag. Det var just och just. Annars en riktigt bra kula för normala skottplaceringar! Men Rhino är helt klart en sort jag ska testa.
Publicerat Augusti 15, 201411 yr Har laddat upp lite Sirocco 75g, inget som har erfarenhet om hur den fungerar på rådjur? Hittade lite kul läsning på Kammeret, http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=&t=410&p= Lider dock av samma problem som A-Max 75 har, längden. Så det får nog bli sirocco 150 i 7mm RM istället