Publicerat September 3, 201411 yr Det låter för bra för o va sant. http://www.handladigitalt.se/sightron-stac-25175x56-irmh-belyst-milhash-riktmedel-p-8647.html är det för bra för o va sant. Det känns onekligen så... nu räknar jag inte med något skymningsmonster. Absolut inte men vill fortfarande kunna vaka lite i skymningen efter diverse djur. Vaka räv en snöig nqtt i vintern vill jag likaså kunna. Men ändock ha bra kikare för lite skytte trots allt. drömmer jag om för mkt när jag tittar på denna. Halvmånegrunkan känns o smakar skit i käften bara o se den. O förstoringsväxeln talar om optisk svaghet i skymningen. Men bör den va så dålig som jag befarar. Eller är denna sightron troligen lika ok som övriga medlemmar i familjen?
Publicerat September 3, 201411 yr Halvmånegrunkan du ser är lite på sniskan så det är inget kinajunk.(du kan nog svälja det du hade i käften ) Här är en länk: Filippinerna istället för Japan..... Och en länk från Hide, som jag hade glömt att jag sparat.......kanske lite motvikt till första länken. http://forum.snipershide.com/snipers-hide-rifle-scopes/223591-hand-sightron-s-tac-2-5-17-5x56-update-cs-performance.html Raggarö
Publicerat September 3, 201411 yr Författare Motstridiga åsikter lite där om siktet. Verkar dock överlag vara ett ok sikte. möjligen inget march i skyttesamanhang. Och inget zeiss x72 i mörkret. Men som jag förstog det ett OK sikte för bägge delarna..ska inte känna mig helt handikappad varken på rävlocket i skymningen eller toppfågeljakten på morgonkvisten. Eller skyttedagen på banan. inväntar o ser om flera har åsikter i ämnet. Kommer inte lägge beställning försen tidigast söndag så har tid Tack för bra info raggarö
Publicerat September 4, 201411 yr Har skrivit det förut som du vet Har två Sightrons och ett Marsh,inget är till salu men jag kan garantera dig att du inte kommer bli besviken på Sightron. Grym optik(skjutit hare på natten med den på längre håll än jag vill skriva här) sfp vilket Sightron har är en absolut förutsättning om kikaren har stor förstoringsväxel då du annars inte ser ett skit av riktmedlet på lägsta förstoring. Mekaniskt perfekt över hela justerutrymmet i höjd och sida. Grymt bra parallax. Enligt mig är Sightron extremt mycket mer prisvärt än Marsh,om jag hade vetat vad jag vet idag hade jag haft tre Sightrons /Mike
Publicerat September 4, 201411 yr Författare Tack för imput. Visste iof redan lite vad du skulle säga. Du liksom många av sightron användarnas kommentarer verkar vara generelt positiva till dessa saker. Vilket får en ju att undra varför dom är så små här ändå. Samtidigt så vet jag svaret på den frågan. Svenskar är så förbannat trångsynta! Gillar specen på det siktet. Lagom förstoring åt bägge hållen, belyst kan va trevligt o ha någon gång ibland! Skymningsegenskaperna borde inte va helt rättpiss. Ingen vill ju dö nyfiken. Så går allt vägen här nu så blir de väl o kolla lite extra om man inte ska ha annat sikte från de märket. Annars beställer jag nog en tub till mig själv
Publicerat September 4, 201411 yr Turbo- om du anser att svenskar är trångsynta föreslår jag att du vidgar dina vyer lite och bor i Danmark en tid, jag skulle tippa på att allt från 3 dagar till en vecka räcker för att få lite perspektiv på din tillvaro. Sightron är små i Sverige för att de utseendemässigt är handikappade med att likna annan optik och att de aldrig har kommit att ha mer än någon eller några ÅF, som Mike anger är de väldigt mycket för pengarna. /Christian
Publicerat September 4, 201411 yr Författare Turfan man inte är dansk då ful dialekt ( för inte kan väl danska vara ett riktigt språk? ) o trångsynt på köpet Trots tillverkningslandet så blir de nog en dylik historia på r93an. Får hoppas vestjakt gillar de han ser imorgon. Annars får de väntq tills löning på o beställa en dylik kikare!
Publicerat September 4, 201411 yr Jag har nämnt sikte, köpte faktiskt på Mike´s rekommendation. Har egentligen bara skjutit in bössan med det och har än så länge inget att klaga på. Ev. blir det grisvak på lördag och då kan jag uttala mig om dess skymningsegenskaper. Belysningen är sådär, tyckte pricken blöder lite men skall dubbelkolla genom alla ljusstyrkor innan jag säger något definitivt. Fördelen som jag ser är det breda förstoringsintervallet där jag kan sitta på åteln med 2.5-3x och på bana upp till 17x. Siktet är STORT (på alla håll), jag fick ändra på gevärsstället i vapenskåpet för att få plats med bössan.
Publicerat September 4, 201411 yr Författare Säg gärna sen hur du upplevde siktet i mörka förhållanden. Samt vad du jämnför mot så man får nån liknelse Jag får ju tyvärr vackert vänta in pengarna innan jag kan handla kikaren. Blir så krångligt om man inte har pengar o försöker handla
Publicerat September 4, 201411 yr Mina Sightrons har ingen belysning så om detta har jag ingen uppfattning. /Mike
Publicerat September 4, 201411 yr Författare Hur upplever du dom generelt i mörker annars mad mike? Ok i skymningen iaf?
Publicerat September 4, 201411 yr Jag har skjutit åtskilligt med hare nattetid samt ett några grisar, funkar bra för mig,ser ingen större skillnad mot min Swarre eller Zeiss på delvis eller helt snötäckt mark. Belysning har jag aldrig känt något behov av att ha så där kan jag inte uttala mig. /Mike
Publicerat September 4, 201411 yr Författare Kanpn tack. Tittat på svenska marknaden men beg verkar vara o glömma på dom sidorna jag kan komma på. SIIIan verkar trevlig. Funderar på 6-24x50an. Men tveksam om det inte blir lika hög lägstaförstoring. fan va drygt o köpa kikare igen...
Publicerat September 4, 201411 yr Jag har två Slll en 8-32x56 och en 10-50x60,bägge med klassisk mil-dot. /Mike
Publicerat September 6, 201411 yr Jag har ett sightron s3 6-24x50 mil mrad som jag är mycket nöjd med. Har testat parallellt mot ett vortex viper 6-24 x 50. Har en gran 50 meter från mitt fönster i laddtummet som jag har som testobjekt.. Med vipern kan man räkna barren på grenarna men med sightron upptäckte jag att grannen har löss i sin gran.. På max förstoring är sightron överlägsen vortex i optisk kvalitet. Visst den blir lite mattare över 20ggr men är fortfarande helt skarp från kant till kant. På lägre förstoringar har jag svårt att hitta bättre optik under 20000kr.. Enda minuset skulle nog vara dess storlek och att eye boxen är i minsta laget. Man måste vara noga med placering av kikarn ... Har haft min till räv vak och den funkar utmärkt.. Mjölknar till sig lite på hög förstoring när mörkret faller .. Men upp till 12 ggr så funkar den utmärkt även under skymning.. Om man klarar sig utan belysning så är sightron nog det bästa du får för pengarna enligt mig. Mvh Sent from my iPhone using Tapatalk.. Inte jag som stavar illa...
Publicerat September 8, 201411 yr Författare Snåltarmen fick säga sitt just för stunden. Blev Beatless vortex som ska testas tillsvidare iaf. Men sightronsikterna lockar med alla dess lovord så risken blir nog ett byte eller extrasikte framöver. även sightron 1-7 hade jag velat titta i! Mångsidigt dagsikte onekligen.
Publicerat September 9, 201411 yr Snåltarmen fick säga sitt just för stunden. Blev Beatless vortex som ska testas tillsvidare iaf. Men sightronsikterna lockar med alla dess lovord så risken blir nog ett byte eller extrasikte framöver. även sightron 1-7 hade jag velat titta i! Mångsidigt dagsikte onekligen. Då är vi två som vill glo genom deras lilla - verkar riktigt trevligt! Mvh Joacim
Publicerat September 9, 201411 yr Jag kan bara säga att det enda Sightron jag tittat igen fick mig att fundera på om jag verkligen gjort rätt livsval när jag satsat på Z. Visst, Z är stået vassare men Sightron överraskade verkligen.
Publicerat September 9, 201411 yr Författare Då har vi liknande erfarenheter herr berg. Fast jag då om US optic. Den va inte långt efter min x72a i mörkret. Han bytte jämnt mot sitt trijicon 2.5-10. Mao liten prisskillnad Är det någon här i trakterna som äger ett sightron som man skulle kunna få kolla lite i? Låter onekligen på alla som testat att dom är väldigt mkt för pengarna!
Publicerat September 9, 201411 yr Jag kommer köpa ett av de två tactical siktena när jag bestämt riktmedel o då kan du prova det.
Publicerat September 13, 201411 yr Den där skitsmaken var nog rättfärdigad Turbo...Sämre mekanik i ett sikte får man nog leta efter i den prisklassen...
Publicerat September 13, 201411 yr Författare Trist o höra bulldog. De gav ju även tyvärr avsmak för övriga sikten i deras sortiment ( trots alla goda ord om dessa ) Får hoppas du kan lämna åter siktet till dom. Annars tittar jag gärna på det för sakens skull.
Publicerat September 13, 201411 yr Trist o höra bulldog. De gav ju även tyvärr avsmak för övriga sikten i deras sortiment ( trots alla goda ord om dessa ) Får hoppas du kan lämna åter siktet till dom. Annars tittar jag gärna på det för sakens skull. Det åker tyvärr tillbaka på måndag då jag behöver utnyttja köpeskillingen snarast till ny optik. Inga namn nämna men en kunnig herre som jobbar hos en större konkurrent till handla digitalt sa att ingen vill ta i dessa längre. Jag kommer jämföra delta siktet jag startade en tråd om med ett ior i veckan för att se om jag blir klokare.