Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kikarsikte sightron s-tac 2.5-17x56

Featured Replies

Publicerat

Den där skitsmaken var nog rättfärdigad Turbo...

Sämre mekanik i ett sikte får man nog leta efter i den prisklassen...

Vad hände ? Vad var mekaniskt felaktigt ?

Raggarö

Publicerat

Nu blev jag åxå nyfiken på en recension... Vad var fel? Sightron är ju kända för just mekanisk kvalitet.. Mitt trackar 100% och det är inte många som gör.

Iofs har jag ingen erfarenhet av S-tac utan bara SIII. Om jag inte är helt felinformerad så är väl S-tac från Filippinerna och S-III från Japan... Ligger nog en stor skillnad där isf....

Sent from my iPhone using Tapatalk.. Inte jag som stavar illa...

Publicerat

Utan att testat kikaren tycker jag beslutet att lägga tillverkningen i Filippinerna är mycket fel.

Publicerat

Numren på rattarna hamnar ofta imellan klicken så det är svårt att se var man är. Ibland kunde man vrida förbi några nummer innan det blev några klick alls. Ratten uppe på tuben är snett monterad, samma ratt blev trögare att vrida ju mer man klickade upp den. Hela tuben kändes "rapplig". Vart mycket negativt överraskad då jag trodde man skulle få mer  sikte för pengen. Hur den var rent optiskt har jag svårt att uttala mig om då jag inte har någon bredare erfarenhet men  den var iaf inte bättre än de billigare zeiss eller dyrare leupold.

Publicerat

Det där känner jag inte igen från min S3a... Har exakta klick och den går jämt o fint ända upp till ett definitivt stopp.. Ingen tröghet eller svampighet..

Måndags ex eller Filippiner ex..

Hur som så är det väldigt tråkigt.

Publicerat

Signum för dålig kvalité är ojämnhet. Har inte lust att spela på lotteri när det gäller optik. Gillar dock Sightron stort. I vanliga fall är dom extremt prisvärda därför känns detta väldigt olyckligt.

Publicerat

Verkar som jag fått ett måndagsex. Dock vill jag inte chansa igen o hoppas att delta eller ior kommer fungera.

Publicerat

Signumet för Sightron har ju varit jämn kvalitet.. Om man läser om dessa på nätet är det väldigt få som gått tillbaka pga dålig kvalitet...

Å det som kännetecknar ett Sightron är ju perfekt tracking och bra optisk kvalitet...

Synd om dom sabbar det med S-tac serien...

• 3 years later...
Publicerat

min s-tac ramlade i bitar i går på skjutbanan . skjutit ca 300 st 30-06 or méd den sen den var ny för 11 månader sedan . det har låsnat en el flera linser i den .

Publicerat
51 minutes ago furiren sa:

min s-tac ramlade i bitar i går på skjutbanan . skjutit ca 300 st 30-06 or méd den sen den var ny för 11 månader sedan . det har låsnat en el flera linser i den .

Nöjd med IOR:n?

Publicerat

ja det är jag . den funkar kanon