Publicerat September 9, 201411 yr helvete, avskyr när det ska in massa skit för att folk inte kan hålla reda på hundar utifrån ... och på vargarna och på mårdhundarna från Finland och Ryssland. Posta ut längs hela gränsen!!!
Publicerat September 9, 201411 yr Författare Jag frågade min kompis om man behövde tänka på så mycket mer än att inte slicka räven i arslet samt tvätta händerna efter att ha handskats med en räv. Han svarade: Nej, egentligen bara att fortsätta betrakta dem som potentiella smittspridare, nu med något större sannolikhet än tidigare. Det är tråkigt att höra om fullpälsade rävar som eldas upp eller grävs ner, men så gjordes ju redan tidigare med skabbrävar. Jag tror dessvärre att vi kommer att hitta fler lokaler med konstaterad förekomst av rävens dvärgbandmask i takt med att vi letar. Vårt sökbeteende är en smula mer finmaskigt lokalt och ihärdigt jämfört det SVA och SvJF administrerar. Det låter ju också som att luften håller på att gå ur dem som samlar rävspillning i det sammanhanget. Men annars gäller väl det vanliga för att gagna småviltet och hålla smittspridningen så begränsad som möjligt: håll räven kort!