Publicerat September 8, 201411 yr Ok. Plocka ut ditt A-Team av forumets medlemmar. Dig själv och 5st till. Tänk efter före. Några tips. - skytte (all around) - hundförare - tillvaratagande - etik o moral Kom ihåg detta är på kul.
Publicerat September 8, 201411 yr Författare Tre i mitt team har jag äran att redan jaga med. Mike all around skytt kötthantering och en fenomenal apportör Christian N all around skytt håller oss andra på mattan och är busig Petterj som jag redan jagar med. Driftig målmedveten hungrig Blyström han har ju bassett Sidelock rest My case
Publicerat September 8, 201411 yr 1 allround skytt mad mike visst riktigt ruggig på både kula och hagel på dom flesta avstånd 2 etik och moral faller tyvärr på Christian N då jag anser att han är nog den enda som jag vet har bägge i stora mått 3 hundförare/skyttar hippen och ns 4 tillvaratagande/matlagning Qvarnhill 5 malaj/laddare blir då jag om jag promt måste vara på listan
Publicerat September 8, 201411 yr Mad mike-Skytte Ken1-Skytte Hippshot-Skytte och Hundförare Urban-Hundförare KalleAnka-Tillvaratagande Samtliga har en etik och moral som jag gillar. S.
Publicerat September 8, 201411 yr Skitenkelt! Ken1 för att vi har jagat ihop sen jag slutade med blöjor typ Christian för att han gör mig bättre än vad jag är. Sidelock ja kommentarer överflödiga-på något sätt känns det som om vi har samma genuppsättning, ett måste helt enkelt dessutom har jag fått för mig att han är en jävel vid grytorna-en egenskap som är högt uppskattad. Hipshot hundförare med apportansvar på land,allt som faller i vatten hämtar jag Blyström för han är min personliga vapensmed och allmän innovatör Vilken våt dröm att få jaga ihop med detta gänget samlat någon gång! /Mike
Publicerat September 8, 201411 yr Nummer 1, ohotad, Mad Mike. Per Gustafsson, hundslav i busken. Christian N, för att han står bakom en i alla lägen, särskilt när man böjer sig framåt dock. Ken1, tycks vara av samma usla ras som Mad Mike. Turbo Hunter, har generalagentur på mängder av ammo. Inte helt nöjd än då Whiskey Tango måste med också.
Publicerat September 8, 201411 yr Hmmm, knivig fråga. Har ju haft nöjet att jaga med några av forumisterna, dessa är ju självskrivna men utöver dessa så skulle jag plocka ett dreamteam baserat på vilka jag gärna skulle jaga med. # Hippen, hundföraren och hagelnisse! # Lars, skytten # Christian N, etiken moralen och även han skytt! # Flex, The man! # Mbbohman, vi skulle garanterat dela några garv! Samtliga ovan tror jag skulle passa mig som person att jaga med, högt i tak och många garv tror jag skulle bli ett tema Mitt Team då, om än en hel jävla del andra gärna skulle få vara med!
Publicerat September 8, 201411 yr Christian N, för att han står bakom en i alla lägen, särskilt när man böjer sig framåt dock. det är därför han "Låtsas" tappa hagelpatroner i tid och otid /Mike
Publicerat September 9, 201411 yr Detta är en populär post. Mej själv och fem till alltså.. Har ju bara träffat ett fåtal av forummedlemmarna på TDI så får gå på magkänsla och så som jag uppfattar personerna på forumet. 1. MKJ - Som hundförare för klövvilt och för jag tycker han för sunda tankar gällande etik och förvaltning av vilt. 2. Hipshot - Som hundförförare för fågel, småvilt, apportör och som mycket god hagelskytt. 3. Wizzard - Hundförare för fågel och annat småvilt med stötande hundar och som mycket god hagelskytt. Samt tillvaratagand och tillagande av vilt 4. Maichel - Duktig skytt oavsett hagelsmälla eller kulstötning. Sunda åsikter inom etik och viltförvaltning och han laga färsbiffar som inte är av denna värld. (Drömmer fortfarande om de biffarna du gjorde till sista upplagan av TDI [emoji4] ) 5. - En som inte är medlem på forumet! (så var kanske inte reglerna men jag gör ett undantag i MIN lista) - Han som väckte mitt intresse för jakt. Som lät mig vara med på bockjakt, älgjakt, morkullejakt när jag var liten fast jag hade svårt att vara still och tyst. Som lät mej vara men å gräva bland magar, lungor, hjärtan och tarmar. Som lärt mig sota och stycka. Som lärde mig spårstämplar, vem som skitit här och vem som skitit där. Som lärde mig skjuta luftgevär, salongsgevär, hagel och studsare. Som betalade min jägarexamen. Han lärde mig om etik och vikten av att ha tillgång till eftersökshund. Min jaktliga mentor som gjort mig till den jägare jag är idag. Min far! Tack Pappa för att du lät mig vara med! Jag har kanske sumpat några skottchanser för dig men vet att du inte är bitter för det [emoji4] Och sist då nr 6. Alltså lilla jag. Blekfet bonnpöjk med en hamiltonstövare som knappt duger något till.. Kan inte så mycket men försöker vara ödmjuk i det jag gör och tycker mig ha hygglig koll på mina begränsningar när det kommer till jakt!
Publicerat September 9, 201411 yr Kul idé detta men vad sägs om att tänka i banor av ett jaktlag dvs fler än 5 och att uppgiften är att förvalta ett 1000 ha stor jaktmark? Tror det kan bli roligare om fler blir ianspråkstagna.. Funderat lite, den givne jaktgrannen som jag snabbt och lätt identifierat är MKJ.. Spånar kanske vidare senare, nu ska det visst jagas änder.. och ngt är fel.. inte ett skvatt motiverad.
Publicerat September 9, 201411 yr Bohman, sheriffen Jansson , och min lärling Lill-Waxin , jag , sedan behövs någon med lite tid men mycket kapital......... Typ Zlatan Sedan finns det massor av folk med mycket kunnande och som dessutom är trevliga , så halva forumet skulle nog platsa.
Publicerat September 9, 201411 yr Detta är en populär post. Omöjligt att plocka fem stycken, men oavsett vilka jag skulle välja är det givna namnet på jaktstugan "Dårhuset".
Publicerat September 9, 201411 yr Detta är en populär post. Intressant uppgift....... Har haft det stora nöjet att jaga med några samt träffat ytterligare några...! Några av dom jag känner är ju redan bjudna på jakt, eller har varit. Gör lite tvärtom, och bjuder med några jag skulle vilja jaga med...och lära känna.. Tror också jag måste ha någon form av förutsättning.....är ju ganska stor skillnad på vilka jag bjuder med på älgjakt resp duvjakt, och de som vore aktuella på duvjakt verkar ändå upptagna ....! 1. Grund En riktigt trevlig kille med en av sveriges finaste marker.... 2. Per gustavsson för ett riktigt jaktintresse, och bra hundar! 3. Mkj för en bra etik, bra hundar, fast gw inte är någon favvoras...! 4 qvarnhill för att det verkar vara en livsnjutare av stora mått, som förväntas ta tag i maten....! 5 Strävis har alltid en given plats i mitt jaktlag....ett stort jägarhjärta, som alltid tar ner en på jorden, om man råkar lämna en öppning...! Dessutom får han benämningen gubbe......för han är lite äldre..! Eftersom markerna inbjuder till långhållsskytte...måste jag ta med mm också.... Bara för att se paniken när han är groteskt långt borta från storstan...! Ni som inte fick plats.....hav förtröstan! mvh/Urban
Publicerat September 10, 201411 yr Detta är en populär post. Det är en svår uppgift, många av er umgås och jagar ihop redan och har hängt på detta forum länge. Har träffat flertalet av er och samtliga, ni vet vilka ni är, är utomordentligt trevliga killar med sund jaktetik och dessutom förbannat roliga. De jag inte träffat men läser om verkar vara en samling ytterst genuina människor med ett stort jaktkunnande som man inte annat kan än imponeras av. Jag hoppas vi kan stråla samman i höst vid flertalet jakter. Så jag avstår att nämna några namn......hur tråkigt det än låter. iPad Tapatalk HD
Publicerat September 10, 201411 yr Kul idé detta men vad sägs om att tänka i banor av ett jaktlag dvs fler än 5 och att uppgiften är att förvalta ett 1000 ha stor jaktmark? Låter som en idé för ett nytt Sim City spel... http://www.simcity.com/sv_SE
Publicerat September 10, 201411 yr Eftersom markerna inbjuder till långhållsskytte...måste jag ta med mm också.... Bara för att se paniken när han är groteskt långt borta från storstan...! mvh/Urban jag förutsätter givetvis att du sitter bredvid mig i den stora läskiga skogen och håller handen! /Mike
Publicerat September 10, 201411 yr jag förutsätter givetvis att du sitter bredvid mig i den stora läskiga skogen och håller handen! /Mike Kollade ut en topp åt dig, varifrån du ser civilisationen......4mil bort!!mvh/Urban
Publicerat September 10, 201411 yr Detta är en populär post. Bäst att du sprätter fram vilt till honom då, annars ryker kyrktuppen.
Publicerat September 10, 201411 yr Det här var roligt jag avstår dock att svara på mitt A-Team..Några har jag säkert träffat utan att veta om det själv där jag går och knallar runt
Publicerat September 10, 201411 yr Detta är en populär post. Funderat lite.. Jaktgrannen är alltså MKJ.. ger man fan i att fulskjuta till höger och vänster samt iövrigt beter sig vettigt så verkar det tämligen okomplicerat. En given medlem är Maichel.. Någon ska ju ansvara för inventering och vilträkning, maken till hårdtryckt rackare får man leta efter. Inget högt jakttryck men stenkoll på viltet.. Taget! Sen måste ju någon sköta själva avskjutningen.. Örjant känns som ett säkert kort Gillar ju vakjakten.. men hundar måste väl till så Musköt? Känns tryggt.. om man frågar honom själv Sen kan vi väl hysta in ett knippe grytjägare, de håller ju sig under mark så det kan aldrig bli något problem.. Några frivillga? Finns en gammal avsomnad signatur som heter Trasig lampa.. han ska väl in och avtjäna på kriminalvården så då kan vi andra nyttja hans hundar och uv under tiden. Det finns givetvis jaktstuga på marken och den måste pysslas om.. NS verkar ju händig, blir perfekt! Rådjur kan ju vara kul med hund ibland.. Där plockar vi in Stojjan och Tolle, säkra kort Vi måste ha en knippe sponsorer med.. betalar arrende men har aldrig tid att jaga. Waxin, Defransson, HerrBerg.. Fan jag kan nog ta en sån plats med Jaktlagets HBTQ person lär bli Bohman, den luvan och de foppisarna gör det till en klockren hen representant. Får fylla på med fler vartefter! Singlar det in tillräckligt galna förslag på nya medlemmar så ska jag ta en funderare
Publicerat September 10, 201411 yr Ahh! Där dök viltvårdaren upp.. Fredde sköter utfodringen, helt riskfritt och totalt tabu.. fodrar och fodrar men jagar aldrig
Publicerat September 11, 201411 yr Författare Jag skulle vilja göra flera team vad hindrar dig? Kör hårt ;-)