Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dream Team

Featured Replies

Publicerat

Skrivkramp :D

Nä men okej!

Skulle jag plocka ett A-team till en tur på fjället efter ripa så skulle Strävhår, Urban, Sun Flower, Jimbolo och Seger (inte verksam nu men ändå) vara ett bra team att ha med sig!

Klövviltsjakt då, Mbbohman, Ken1, mad mike, ChristianN och Joacim skulle var ett av viltet föraktat team...jag får anses som lärling!

En fågeljakt i stil med sträckande änder, höga fasaner osv....Hippen, hs_merkel, orjant, ken1 och mad Mike....jadå, fortfarande axlar jag lärlingsrollen....kan utfodra änderna iaf :D

Toppjakt B)... Lars, mad mike, Angler (är han verksam här än?), ChristianN och Mats N....här är jag inte lärling, men Lars är definitivt mäster! :D

Hur fan kunde jag hamna på fjället??

mvh/Urban

Publicerat

Underhållning Urban, Underhållning ;)

Nä men why not? :D

Publicerat

Underhållning Urban, Underhållning ;)

Nä men why not? :D

Sherpas har alla riktiga expeditioner.
Publicerat

Sherpas har alla riktiga expeditioner.

Misstänkte att fredde var ute efter nån dumdryg jävel, som skulle bära all specialammo, som jag knappt kan stava till!:lol:

mvh/Urban

Publicerat

Funderar allvarligt på att radera den här skittråden :verymad:

Ett enda jäkla jaktlag blir jag med i, Hippens, och då som jaktsponsor.... :wallbash:

Är tokmulandet dött numera, som konstform betraktat??

Bit ihop berg.....jag om någon vet hur det är att bli trakasserad/ diskriminerad här på forumet.

mvh/Urban

Publicerat

Funderar allvarligt på att radera den här skittråden  :verymad:

Ett enda jäkla jaktlag blir jag med i, Hippens, och då som jaktsponsor....  :wallbash:

Allvarligt talat Berg, du ingår härmed i mitt klövvilts-team. I och med mitt lärlingförfarande så kanske jag får "ta rygg" på dig :thumbsup:

Publicerat

Fan vad du är snäll strävis.....!!!:D

mvh/Urban

Publicerat

Funderar allvarligt på att radera den här skittråden  :verymad:

Ett enda jäkla jaktlag blir jag med i, Hippens, och då som jaktsponsor....  :wallbash:

Du får ju i alla fall vara med och leka och jag får inte ens vara med som kock eller hundomplåstrare d040.gif

Diskriminering på hög nivå och säkert lite kvinnomobbing nånstans också  :angry:

*Letar febrilt efter radera trådknappen*

Publicerat

Fan! Glömde.. 

HerrBerg har fler fördelar.. Sett honom dra ut en älg samt yr riksjaktvårdskonsulent ur skogen i princip själv! Det är en egenskap värd att ha i åtanke.. tror jag får revidera mitt jaktlag därvidlag  :biggrin:

Publicerat

Roligt detta och hedrande att bli omnämnd :blush:

Jag tänker mig detta team för samtliga de marker där jag härjar och där är nog de flesta jaktformer utom jakt efter rå med drivande hund eller ställande älghund möjlig.

Tänker lite som Hipshot att MKJ vore en bra granne att ha, även om jag nog tror att alla som hänger på detta forum vore utomordentliga jaktgrannar jämfört med några av mina nuvarande.

För klövviltsjakten är jag lite kluven hårdtryckt som jag är. Pfrep har en plats när det vilda skall motioneras. Vältränad och säker! Möjligen lite för säker - lite som att släppa lös Lärlingen, det kanske smäller. Alltid!

För att få fart på mina stammisar, fuldjur och dovvilt hade Gristax-mannen varit trevlig att ha med. Nackdelen är att skogen är tät och han är enligt hörsägen onödigt lång. Fast grannmarkerna är öppna och fina så det hade nog löst sig. Gristaxar är fina!

När det gäller indianjakt och vakjakt så är ChristianN given. Synnerligen kompetent på gränsen till lite för vass för mina hjortar och avskjutningsmål :happy: Sen är han en kompetent herre på många andra områden och sådana är alltid mycket bra att ha i sin bekantskapskrets. Sen är han inte så halv med blyslungan som han vill ge sken av (2lax i handpenning?)

Hipshot med jyckar vore en mycket lämplig kamrat under fågeljakterna - gäss, duva, fältfågel, mås, trut, och svartfågel. Har inga viltvatten tyvärr men fälten är stora och hyser mycket fågel av diverse slag. Jag skäms och borde vara där oftare.

Som med allt, vill man ha allt. Finns många namn jag högaktar och gärna haft i min närhet. Hade gärna haft plats till NS & Co för i det fall ett eftersök skulle bli aktuellt. Fast Tåget & Co hade nog tyckt jag var rätt trist...

Hårdtryckt :huh: möjligen med kulsmällan, men jag fäller bara det som ser gott ut. Första dovet jag fäller i år ska bli färs och jag har inte sett någon fin färs-hjort ännu...

/M

Publicerat

Skrivkramp :D

Nä men okej!

Skulle jag plocka ett A-team till en tur på fjället efter ripa så skulle Strävhår, Urban, Sun Flower, Jimbolo och Seger (inte verksam nu men ändå) vara ett bra team att ha med sig!

Klövviltsjakt då, Mbbohman, Ken1, mad mike, ChristianN och Joacim skulle var ett av viltet föraktat team...jag får anses som lärling!

En fågeljakt i stil med sträckande änder, höga fasaner osv....Hippen, hs_merkel, orjant, ken1 och mad Mike....jadå, fortfarande axlar jag lärlingsrollen....kan utfodra änderna iaf :D

Toppjakt B)... Lars, mad mike, Angler (är han verksam här än?), ChristianN och Mats N....här är jag inte lärling, men Lars är definitivt mäster! :D

Jag tackar och bockar ödmjukast för min plats i ditt "A-team" :yes:

Mvh

Joacim

Publicerat

Fan vad snälla ni är. Märks att inte alla har träffat mig....hehe.  :biggrin:

Skulle gärna ha typer som exempelvis Joakim, Eliasson och Martin N i mitt jaktlag, att jaga med yngre förmågor är bästa sättet att hålla sig ung själv. Umgås man för länge med gamla stötar upptäcker man snart krämpor överallt.

Men tror jag skulle välja folk jag träffat och jagat med tidigare ändå om det skulle bli aktuellt. Viktigt att saker funkar vid sidan av jaktmomentet också. Tror jag träffat närmare 40 forumister så det finns lite att ösa ur.

Publicerat

Sign me up