Publicerat September 18, 201411 yr Hej Allihopa! Jag funderar på att köpa en 22lr för övning och såg idag att XXL erbjuder Ruger american för ca 3699:- Vad tycker ni? Ska jag lägga lite mera för en CZ 453/455 eller ta en sån Ruger? Jag gillar inte så mycket syntetkolv men priset är bra tror jag. Här är länken: http://kundblad.xxl.se/live/
Publicerat September 18, 201411 yr Jag har en CZ 455 varmint med .22lr-pipa och jag är helnöjd! Kan inte uttala mig om Rugern dock...
Publicerat September 18, 201411 yr Gör det du känner för. Jag köpte mig en Savage Mk 2 varmint. Ska väl vara en riktig skitbössa vad jag förstått efter att ha läst på diverse SVENSKA forum. Läste även ett tiotal amerikanska recensioner och kollade videos och forum där var man betydligt mer positivt inställd. Så till slut var jag tvungen att bestämma vem jag skulle lita på och ta beslutet själv. Hade även jag CZ som motalternativ har en CZ 550 .308 som jag är helnöjd med men valet föll ändå på Savage. Mest pga nyfikenhet. Det jag prioriterade när jag valde var precision per krona och om jag sköter mitt så håller Savagen en 5-krona på 100m detta till ett pris av 3200kr. Jag är mycket nöjd såhär långt. Är dock tveksam om Savagen lever om 100 år det tror jag däremot att min CZ gör. Vart vill jag komma med det här förvirrade inlägget då? Jo, gå på magkänslan. Ta det som känns bäst(i den mån plånboken tillåter). Förresten så tror jag Jaguargruppens pris på CZ 453 varmint är helt okej: http://www.jaguargruppen.se/kampanjer/kulgevar/CZ_453_Varmint
Publicerat September 18, 201411 yr Jag hade valt CZ alla dagar i veckan, en riktigt robust och slitstark bössa. Rugern känns mer som en leksak.
Publicerat September 18, 201411 yr Författare Kikade på ruger idag i butiken men kunde inte slå till. Vapnet kändes ok men CZ:an kändes ännu bättre..:-) Ska fundera lite nu i helgen och se hur det blir. Om jag tar CZ ska jag ta med varmint pipa eller den varianten man kan byta pipa?
Publicerat September 18, 201411 yr Det är 455 som är pipbytare, både varmint och de andra modellerna. Jag har som sagt själv en 455 varmint och kan varmt rekommendera den. Klämde på flera modeller men fastnade för just varmint då jag gillar att den väger lite mer, var inte lika fladdrig som de andra modellerna med tunn pipa. Sen lockade såklart 455 just för att det finns pipr i .17 hmr och .22 wmr också! Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat September 18, 201411 yr Författare Ja, så tänkte jag också med pibytare.. det blir nog en CZ. Tack för tips!
Publicerat September 19, 201411 yr Ni som har cz455 stör ni er på att säkringen är åt "fel" håll? Eller är de smidigt?
Publicerat September 20, 201411 yr Har själv ingen CZ, men min kompis har, så jag har skjutit en del med den. Kan i ärlighetens namn säga att jag inte stört mig på säkringen, bara att tänka efter lite när man använder den.
Publicerat September 20, 201411 yr Ni som har cz455 stör ni er på att säkringen är åt "fel" håll? Eller är de smidigt?Vad menar du nu, min 455 har en säkring som manövreras precis som min zkw465 [emoji12]telefonskrivet
Publicerat September 20, 201411 yr Man vänjer sig fort med säkringen känns mest udda i butik Okej! Vilken modell har du? Själv tänkte jag köpa syntet, med 22lr får träning och 22wmr för Jakt, tror du de är något att ha?
Publicerat September 20, 201411 yr Okej! Vilken modell har du? Själv tänkte jag köpa syntet, med 22lr får träning och 22wmr för Jakt, tror du de är något att ha? Jag har fått hem min syntet idag, tycker den är trevlig och jag lider inte av den låga vikten än så länge iaf [emoji4]telefonskrivet
Publicerat September 20, 201411 yr Jag har fått hem min syntet idag, tycker den är trevlig och jag lider inte av den låga vikten än så länge iaf [emoji4] Okej! va för cal? Du får jätte gärna testa den på banan och berätta hur den går telefonskrivet
Publicerat September 20, 201411 yr Jag har fått hem min syntet idag, tycker den är trevlig och jag lider inte av den låga vikten än så länge iaf [emoji4] Okej! va för cal? Du får jätte gärna testa den på banan och berätta hur den går telefonskrivet 22lr, tanken är att åka till banan imorgon förmiddag så jag återkommer då [emoji1]telefonskrivet
Publicerat September 20, 201411 yr 22lr, tanken är att åka till banan imorgon förmiddag så jag återkommer då [emoji1] telefonskrivet Ja va bra!
Publicerat September 20, 201411 yr Okej! Vilken modell har du? Själv tänkte jag köpa syntet, med 22lr får träning och 22wmr för Jakt, tror du de är något att ha? 455 thumbhole med 22lr och 17hmr pipa.
Publicerat September 20, 201411 yr Ni som har cz455 stör ni er på att säkringen är åt "fel" håll? Eller är de smidigt? Det kvittar för min del, 22lr är vanligtvis ingen drevbössa som kräver snabba osäkringar.
Publicerat September 20, 201411 yr Författare 455 thumbhole med 22lr och 17hmr pipa. Är det stor grepp skillnad med thumbhole jämfört med vanligt pistolgrepp?
Publicerat September 21, 201411 yr Är det stor grepp skillnad med thumbhole jämfört med vanligt pistolgrepp? Tillräckligt mycket för att om den är för träning ska den vara lik den som är dyrare att träna med. Ska jag lägga lite mera för en CZ 453/455 eller ta en sån Ruger? De är byggda olika, så det går inte att automatiskt utgå från att dyrare=bättre. Välj den som har mått+vikt som passar dig bäst. Eller se ovanstående svar.
Publicerat September 21, 201411 yr Ja va bra! Skrev en liten redogörelse i min tråd http://www.jaktsidan.se/ipb/index.php?/topic/48519-Alex-försök utöver det kan tilläggas att plasten är väldigt ihålig och låter en hel del men utöver det har jag inget att klaga på än så länge. Hör av dig om det är något du undrar eller vill att jag ska visa tydligare.telefonskrivet
Publicerat September 24, 201411 yr Kan man fixa trycket på rugern lika lätt och billigt som på cz spelar det nog ingen roll. Men 18 dollares för ett direkt "matchtryck" på 700 g fixat hemma i boden på en timme fick mig att välja cz. Skjuter dessutom otroligt bra på vintern med lapuas skidskytteammo.