Publicerat September 25, 201411 yr Det som iof retar mig är när man stängt slutstycket och spän´t av fjädern så ligger hndtaget helt löst och klonkar ljudligt upp och ner när bössan hänger på axeln. Vet inte om det är samma med Ruger.
Publicerat December 16, 201411 yr Författare Idag köpte jag en CZ 455 Varmint 22lr. Det var ett bra erbjudande från Interjakt på Djurbergs i Söderköping och kunde inte låta bli. För 5695:- fick jag vapnet, kikarsikte Nikko Stirling 3-9x40 med ringar samt vapenkoffert för 5 kr (tidigare pris 695:-) Jag tycker det var en bra deal och hoppas att jag blir nöjd med vapnet. Här är länken om någon annan är intresserad: http://www.interjakt.com/index.php/aktuell-katalog Tack för alla tips!
Publicerat December 17, 201411 yr Tycker du gjorde en väldigt bra affär! Varmintmodellen är dessutom en jäkligt snygg bössa att titta på.
Publicerat December 17, 201411 yr Författare Tack! Det tycker jag också men återstår att se hur lång tid tar licensen samt hur bössan skjuter. I början tänkte köpa den biligare varianten från xxl men hörde att varmint pipa är mkt bättre...jag är nyfiken på precisionen nu.
Publicerat December 22, 201411 yr Författare Lämnade ansökan den 16, beslut den 19 och fick den idag! Helt otroligt med tanke på att andra kollegor i landet väntar flera månader... Så tummen upp för polisen i Norrköping! Nu är det bara att hämta bössan imorgon och provskjuta den, förhoppningsvis nu i veckan. :-)
Publicerat Januari 3, 201511 yr Beställde i dag en Ruger rimfire 22 lr. 3999 kr hos XXL. Verkar vara en fin bössa med fint magasin o trycke. Tänkt för nöjesskjutning för mig och som introduktion i skytte för mina flickor 8 resp 11 år! Tipps på duglig kikare till 22a mottages tacksamt! //Nissen
Publicerat Januari 5, 201511 yr Leupold har ju många prisvärda modeller tycker jag. Finns ju dessutom speciellt anpassade modeller för .22lr med paralax på 50m.
Publicerat Januari 6, 201511 yr Beg Weaver V16 skulle jag rekommendera. Christian Tack för hjälpen! Har också funderat på Leupold. Hur är det att köpa nytt Weaver. Icke prisvärt, eller? //Nissen
Publicerat Januari 6, 201511 yr De V16 som är nya ligger runt 3995 och då finns annat som är mer prisvärt. Christian
Publicerat Januari 6, 201511 yr Författare Jag söker fortfarande sikte till 22:a men har svårt att bestämma mig. Har inte hittat nåt lockande på blocket, tradera mm men funderar även att köpa nytt. Om man ska jämföra nikon prostaff 3-9x40 på xxl 1799kr och en burris fullfield 3-9x40 1990kr nedsatt från 2840kr vad ska man välja då? Jag hörde gott om båda två men tänkte köpa en som inte tappar mycket värde vid ett ev försäljning beg. En sak jag kan säga som minus om nikon när jag klämde på den hos xxl är att den var lite känsligt för ögats placering...
Publicerat Januari 15, 201511 yr Jag är riktigt nöjd med min Delta 4-16x42 med mildot. Paralax ner till bara några meter. Perfekt för en 22:a .Inte sanslöst dyr.
Publicerat Januari 16, 201511 yr Författare Idag provskött jag 22:an. Så här ser det ut på 50m med topshot. Tog bilderna efter att jag skött ca 100skott och det var rätt blåsigt också så jag är nöjd.
Publicerat Januari 27, 201511 yr Är det någon skillnad på precision i liggande skytte med varmint pipa eller inte i kaliber 22lr och 22wmr?