Publicerat Oktober 12, 200619 yr Ja till helgen blir det älgjakt i Ersnäs skogar. Hur blir det hos er? Här blir det jakt till 0900 då det ärs amling i jaktkojan, och sen mest troligt nåra drev och annat trevlig. Så skriv nån rad och berätta vad smo händer där du bor.. ;D
Publicerat Oktober 12, 200619 yr Skjut inte åt mitt håll bara , sitter på grannmarken lite närmare havet
Publicerat Oktober 13, 200619 yr Japp i helgen blir det jakt i Jokkmokk. Bara kalvar kvar tyvärr men det löser sig säkert. Fint väder ser det ut att bli.
Publicerat Oktober 13, 200619 yr Det blir nog lite älgjakt efter att stövaren börjat lite smått att driva. Men man måste väll ut en lite sväng på lördag tänkte nog fara ut på eftermiddagen med nån av dom grå. Ev ett kvälls pass på nått hygge eller en äng.
Publicerat Oktober 13, 200619 yr Författare Skjut inte åt mitt håll bara , sitter på grannmarken lite närmare havet jasså Mörön eller??
Publicerat Oktober 13, 200619 yr Kom precis hem efter att ha tillbringat hela veckan i ett torp, mitt i älgskogen(hellefors jaktskytteklubbs). Jakten har gått lite knackigt i början, ingenting första dan, nu har det blivit 5 stora men bara en kalv. Hade en pinntjur på mej en dag, men jag fick inget rent håll. Sen samma dag kom det ko med kalv som kom så fint travande, och kon stannade perfekt med bredsidan till på en ås, desvärre gömde sig kalven bakom ett träd innan de drog iväg i full fart så jag kom inte till skott då heller. Men veckan har varit het underbar, bara riktig mat som rotmos, palt, korngryn och bruna bönor ;D ;D Känns rätt surt att vara tillbaka i stan nu, men det blir väl till att jaga häljer framöver. Det där med samling kl 9 låter som lyx för mej, vi hade samling vid 7. ;D MVH
Publicerat Oktober 14, 200619 yr Vi sköt slut i torsdas vi, sköt mer än vi gjort de senaste åren första veckan och första gången på länge det blev hälften kalv. Själv fick man i alla fall skymta en älg totalt på de 10 dagar jag jagat älg i år.
Publicerat Oktober 14, 200619 yr 1 4-taggars tjur, 1 ko och en kalv blev resultatet för vårat jaktlag idag. ;D
Publicerat Oktober 15, 200619 yr Vi sköt våran vuxna igår. Framjagad av en duktig drevertik under klockrent skall. Älgrackarn buktade tom någon sväng innan den gick i pass hos en inbjuden kompis som förövrigt fick skjuta sin första tjur. En fin fyrtaggare och stor i kroppen, skulle gissa på 180-200 kilo. Nu ska helgerna ägnas åt kombijakt på gris/rådjur och älgkalv.
Publicerat Oktober 15, 200619 yr 4 taggare på förmiddagen och en 20 taggare på eftermiddagen på samma myr i Rosvik
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Nyss hemkommen från 5 dagars älgjakt i norra dalarna. Gick riktigt bra, lyckades skjuta 3st för min jämte. Tyvärr låg naturligtvis kameran i stugan.
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Grattis Kolja, skoj!! Men du, he ska va drever om man vill ha älgen te o bukta! ;D
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Författare I Ersnäs sköts det en pinntjur och en kalv på lördagen och på söndagen sköts det kalv och ko..
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Har ni sett till nån björn i Ersnäs under hösten? I Rosvik verkar det ganska lungt, inte lika mycke spår som tidigare år.
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Sett två björnhögar på Holfjärden plus två stycken på Kallax vid flygplatsen!
Publicerat Oktober 16, 200619 yr Författare Har ni sett till nån björn i Ersnäs under hösten?I Rosvik verkar det ganska lungt, inte lika mycke spår som tidigare år. Ja det finns en eller två vad jag vet..men om man hör med de äldre jägarna så finns det säkert 20st ;D ;D
Publicerat Oktober 17, 200619 yr Oktoberjakt .....norr om skåne Riktigt bra att ha till cykeln... om man blivit av med styret..... Dryga skåningar låter mer än norrläningar...
Publicerat Oktober 17, 200619 yr Helgen gick väll bra brosan fick skjuta sin första tjur 4taggar och laget fick 2kalvar själv blev jag utan älg. Farsan var ut med dom grå idag och tjuren som hundarna tog upp hade säkert över 20taggar men vad gör man när älgen står på grannmarken.
Publicerat Oktober 17, 200619 yr Nyss hemkommen från 5 dagars älgjakt i norra dalarna. Gick riktigt bra, lyckades skjuta 3st för min jämte. Tyvärr låg naturligtvis kameran i stugan. Glömde kameran ??? Visst! utan bild räknas det inte! ;D ;D Sköt en kalv jag oxå...