Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur ska man lukta när man jagar?

Featured Replies

Publicerat

Så är det helt klart, för din del har du en del anglofila tendenser för shotguns and shotgunning att beakta, reflektera och nå bokslut över, eller hur?

Vi har alla våra svagheter och eller drifter som är svåra att förneka. /Christian

Publicerat

Så är det helt klart, för din del har du en del anglofila tendenser för shotguns and shotgunning att beakta, reflektera och nå bokslut över, eller hur?

Vi har alla våra svagheter och eller drifter som är svåra att förneka. /Christian

Touche :D

/M

Publicerat

Brukar dra till mig en del flugor och småkryp. Kanske bra, kanske dåligt, kanske förmycket "ko" över den egenskapen? Hmmm.

Publicerat

En äppel doftgran på ryggsäcken funkar bra

Publicerat

Förr i tiden hängde man väl in sin jaktrock i ladugården för att neutralisera människovittringen?

Har skjutit såväl gris som räv från djurstallar/höskullar och det har inte spelat någon roll om vinden varit helt åt fanders. Från en vakkoja skulle det varit otänkbart att ens få fram djur på åteln om vinden inte är rätt.

Själv tillbringade jag en timme i lördags i ett kostall pratandes med markägaren efter avslutad jakt. Trevligt och samtidigt en bra impregnering av jaktkläderna. :thumbsup:

Publicerat

Förr i tiden hängde man väl in sin jaktrock i ladugården för att neutralisera människovittringen?

Har skjutit såväl gris som räv från djurstallar/höskullar och det har inte spelat någon roll om vinden varit helt åt fanders. Från en vakkoja skulle det varit otänkbart att ens få fram djur på åteln om vinden inte är rätt.

Själv tillbringade jag en timme i lördags i ett kostall pratandes med markägaren efter avslutad jakt. Trevligt och samtidigt en bra impregnering av jaktkläderna. :thumbsup:

Farsgubben hade mjölkkor förut och han har sakt det också och om jag tänker efter så skjuter han inte lika mkt längre
Publicerat

Tvätta jaktkläderna??

Naturlig lukt efter lång och trogen tjänst funkar det med.

Däremot så fick jag köpa ett nytt lövcammo efter att en flaska Jura Superstition gick sönder över dem  :sad: det var en mörk dag  :wallbash:

Så röklukt är inte alltid så bra!!