Publicerat Oktober 20, 201411 yr Hej alla! I morgon börjar min jägarexamenskurs på Malmö Viltvårdsförening. Så spännande. Kanske är det fler som ska gå sin utbildning just nu, eller någon som just gått. Då kanske vi kan inspirera varandra och hjälpa varandra att få en så bra utbildningstid som möjligt. Tips, ideér, frågor och svar som rör denna grundutbildning. /Martin
Publicerat Oktober 20, 201411 yr Det kan kännas som att det är otroligt mycket saker man skall kunna utantill: lagar, fåglar, brunsttider, älghorn, hur lång tid vargar är dräktiga etc. Att ta examen är bara början på ett livslångt lärande, man lär sig alltid något nytt. Det kommer kännas bättre när man får lite praktisk erfarenhet. Personligen tycker jag examen fokuserar för lite på kunskap om vilthantering vid passning/styckning etc, något som dock är svårt att lära sig enbart med en bok i knät. Notera dock att jag inte har någon erfarenhet utav Malmös Viltvårdsförening utan när jag tog examen läste jag bara en bok och pluggade på nätet.