Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vapenbärsystem?!

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jag kör med en bred rem nu, vill minnas att den var rätt dyr, vet inte märket.;)

mvh/Urban

• Svar 57
  • Visningar 5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag säger som SAS - vapenrem? Vad är det?   /T - som har bössan i handen eller på axeln

• Niggeloh dubbel rem. S.

• Provat att kommendera sitt?   Prillan kan du packa med bössan i armvecket.......   Radion har man ju micken på kragen som den kan man manövrera med en hand. Enda gången jag tycker man behöver stäl

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Har provat att bära vapnet på vänster axel, men det slutar som sagt alltid med att jag bär på höger med vapnet på ryggen...

Kan tillägga att jag knappt har axlar, viljet säkert bidrar att jag vill få bak vapnet...;)

mvh/Urban

Publicerat

Prova att bära vapnet på ovan nämnda sätt. Med vapnet hängande horisontalt o men vänster handen på framstocken. För bara vänster handen framåt samtidigt som du vrider handen så får du upp vapnet fort o enkelt :)

Publicerat

Ta fram några älghundar innan du blir stor i orden, jag har insett problemen med lydnadsträning på dem utan att själv ha haft någon.

Stor i orden?

Jag har sett bra hundar, jag har sett dåliga hundar. Jag har haft bra hundar och jag har haft dåliga hundar. På mina dåliga hundar har felet var mitt enbart och endast mitt.

Om inte hunden fixar "fot" eller "sitt" beror det bara på piloten - aldrig på rasen....... Sedan kan man välja att INTE implementera och UNDERHÅLLA dressyren - men det är ett aktivt val som jag nog inte tycker man ska gömma sig bakom.

/T

Publicerat
  • Författare

Det har du helt rätt i pmt! Jag har inget behov av annan dressyr än att dom kommer när jag kallar....vilket iofs skiter sig när det behövs som mest....;)

Fortsatta diskussioner kring ämnet sker lämpligen i en tråd om hunddressyr......;)

mvh/Urban

Publicerat

Remmen har stor betydelse. Men rembyglarnas placering spelar roll. Tycker min blev riktigt skön att gå med när remmen sitter monterad på sidan. Och i pipan. Bössan faller naturligt ner och far inte runt tack vare den höga placering av remmen fram och dubbelrem så sprids trycket över hela axeln.

post-5975-0-31043800-1413913279_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Jag har bägge rembyglarna sitter på sidan, fast i kolven. Det har jag haft på alla studsare utom 22an de senaste 10åren.....

mvh/Urban

Publicerat

Eberlestock säck jag använder X1 men finns mindre å smidiga om du mest bara ska bära bössan.

Publicerat

http://vorn.no/

Får oxå ont i axeln när man går med bössan i rem en heldag. Nu kör jag med en sån här och den är riktigt smidig.Har den lilla då jag inte behöver ha med så mycket.Är c:a 5cm mellanrum mellan säcken o ryggen så det kommer in lite luft.

Publicerat
  • Författare

Ska få låna en eberlestock av en snäll forumnist och testa.

Känns inte fel att ha med sig en extra tröja och en termos kaffe emellanåt....

mvh/Urban

Publicerat

Jag har bägge rembyglarna sitter på sidan, fast i kolven. Det har jag haft på alla studsare utom 22an de senaste 10åren.....

mvh/Urban

Då är mitt råd montera i pipan. Mycket stadigare.

S.

Publicerat

Ska få låna en eberlestock av en snäll forumnist och testa.

Känns inte fel att ha med sig en extra tröja och en termos kaffe emellanåt....

mvh/Urban

Va bra då slipper jag ta med kaffe nästa gång :thumbsup:

S.

Publicerat

Eberlestock gunrunner tycker jag är guld. Klarar inte vapen i vapenrem 1km sen är min axel död i 3 dagar. Pga axel/nackskada. Eberlestocken går det att gå en heldag utan problem med lite packning. Dock kan det bli lite väl varmt trots bra ventilation vid ryggen samt prislapp som ger en hicka. Men prisvärd är den iaf enligt mig. Jag får ju med mig bössan ut i skogen utan o behöva ta mårfint tab när jag kommer hem för smärtan :)

Publicerat

www.racerback.se har ett system typ skidskytteremmar/ryggsäcksremmar som belastar liksidigt. Ser ok ut för 400 kr.

Publicerat

www.racerback.se har ett system typ skidskytteremmar/ryggsäcksremmar som belastar liksidigt. Ser ok ut för 400 kr.

Jag har dem remmarna och tycker det är mycket behagligt. Dock får man ju inte med sig något mer på jakten om man inte använder midjeväska typ.
Publicerat

Ännu en fördel att bära bössan i hölstersäck är att man slipper remmen, som hakar då man smyger och stör då man skjuter

Publicerat

Någon som har eller har testat z-aims hölsterryggsäck? Ser bra ut på bild o kostar 1000.

Publicerat

Lånar tråden lite och fyller på med en fråga om det går att ha geväret stående i Gunrunnern med pipan uppåt?

Vet inte om ljuddämparen/gängorna tar stryk om den står upp och ner i fodralet,plus att det kanske blir en bättre tyngdpunkt så med ljuddämpare på. Har för mej att det går ha den stående i dom större modellerna men är osäker om facket är mindre i Gunrunner?

Publicerat

Ok,är det fodralet större än den till Gunrunner? Hade varit skönt med lite mer pack volym,30 liter hade varit varit perfekt. Har sneglar lite på Vorn också som verkar helt ok.

Publicerat

Ok,är det fodralet större än den till Gunrunner? Hade varit skönt med lite mer pack volym,30 liter hade varit varit perfekt. Har sneglar lite på Vorn också som verkar helt ok.

Tjena, var mer tänkt till TS som vill ha så svalt som möjligt åt ryggen. Fodralet/koger är mindre och man får inte ner en vuxen bössa så att säga med större tub på, hagel och en smärt hundförarpang med öppna/aimpoint däremot sitter nog som en smäck. Har bara studerat den i affären men både säljare och jag reagerade på det lilla "hålet".
Publicerat
  • Författare

Den såg helt klart intressant ut.....ska testa en större variant till helgen.

mvh/Urban

Publicerat

Har en eberlestock gunrunner h2 som easy go rygga och en Team elk för toppjakten.

Bägge är riktigt bra, Team elk är grym om man har tänkt ha lite tyngre packning med sig, och får garanterat plats med 2 tjädertuppar + lite till i den.

Gunrunnern har jag när jag jagar ripa och höstjakten på skogsfågel, går helt okej att skjuta hagel med ryggan på sig.

/Baner

Ingen av dom blir speciellt varma på ryggen.

Publicerat

Ett annat tips kan vara att skaffa häst och ha ett sånt gevärshölster de brukar ha i vilda västernfilmer på den...

Publicerat

Härkila mountain bag kanske kan vara något? Såg den till bra pris av en tillfällighet.

http://www.fritidvildmarksliv.se/butik/harkila-mountain-bag.html

Behöver du komma riktigt billgt undan och är händig så borde det gå att klippa ned och modda en ryggsäck.