Publicerat November 3, 201411 yr Nej men oftast en 12V-220 konverterare i jaktbilen, hör iaf till min basutrustning.
Publicerat November 3, 201411 yr Nu är det några år sedan men förr brukade jag ha någon eller några jakter där man vandrade/åkte snöskoter/ skidor till fjällstugan för att sedan jaga några dagar. Men jag håller med om att det nog inte tillhör de vanligaste situationerna.
Publicerat November 3, 201411 yr Genzo har bäst Batterikapacitet i dag mig vetligen Mjo...de skryter med mest mAh helt klart. Men kvaliteten på battericellerna är också en mycket viktig faktor. En acc med säg 2300 mAh med kvalitetsceller (Japan, Korea) kan ofta hålla kräm längre än ett starkare batteri med sämre celler (Kina?).
Publicerat November 3, 201411 yr Framförallt så är de stabilare över tid och tappar inte kapaciteten direkt. (Elva säsonger nu på samma batteri, fortfarande alldeles utmärkt...)
Publicerat November 6, 201411 yr Till slut blev det en ICOM F34 för mig. Snubblade över den på XXL när jag skulle köpa gummistövlar till ungarna. Var egentligen på väg till Biltema för att kolla deras radio, hade nästan bestämt mig för den. Men så såg jag ICOM:en för 1999:- då tänkte jag att jag får väl testa. Det var ju ganska många som nämnde den. Och funkar det inte så skickar jag arga PM till alla som sagt ICOM