Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Piplängd, kaliber, kulval och krut - hur hänger det ihop?

Featured Replies

Publicerat

Jag har min egna metod för att lyckas bra på jakt och tävling. Bössor anpassade för mig och mycket träning.

Nyckeln för mig är att få full feedback på mina träningsskott. Testade på sista omgången i trondheim att skjuta ut mina sista skott på sighter tavlan utan vindkompensation i extremt byig vind och träffbilden blev ca tio cm på 200m. För mig krävs en bössa med extrem precision och bra vindläsning för att krympa träffbilderna med flera hundra procent. Utan praktiskt precision ingen vindläsning och utan vindläsning ingen praktisk precision. Det hör ihop.

• Svar 51
  • Visningar 8,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Instämmer med både herr Berg och stalkern.   Att bra prylar inte gör en duktig skytt bättre är en rätt självpåtagen sanning som pmt får stå för.   Annars kan ju pmt skaffa en skraltig Baikal sida

• En vacker dag när solen inte skiner ska magister mike ta dig i herrans tukt och förmaning!     /Mike

• I princip inte.......    Om du ger en cykel till en som är rullstolsbunden - kan hen cykla för det?   Visst spelar materialet roll om du ska jaga mm när du väl kan - men kan du inte så gör det ing

Posted Images

Publicerat

..... Lite talar jag väl emot mig själv då jag för inte så lönge sedan i en annan tråd talade om hur mycket mitt skytte med jaktvapnen förbättrats av att jag börjat träna med ett mindre förlåtande vapen...

QED

/T