Publicerat November 7, 201411 yr Författare Blir att ta fram dremeln och göra om hela bäddningen. Tror inte att jag lackat bössan när jag la in bilderna i tråden "träffbilder" Måste vara det som har varit felet. Men det konstiga är att köpes helmantel sköt så bra som den gjorde ändå.
Publicerat November 12, 201411 yr Författare Testat med originalkolv men träffbilderna blev diagonala istället. Har nu plockat bort klackarna och testar med en gammal leupold 6-20x40. Då kan jag se om det är fästena som spökar.
Publicerat November 12, 201411 yr Författare Fästena är väldigt starkt misstänkta i nuläget. Ska skjuta några serier i dagsljus för att bekräfta att det verkligen är problemet.
Publicerat November 17, 201411 yr Författare Testat efter omplastning men det är samma sak. Jaktmatchen skjuter hyfsat och scenar inte alls. 100m båda serierna och sex skott. Rak sidvind från höger ca 3-5m/s och billyse. Frågan är vad jag ska göra? Har inte råd att göra något större utlägg just nu efter att ha köpt luftluftvärmepump för 20k och repat bilen för 8k Scenar går inte! Jaktmatch går hyfsat.
Publicerat November 17, 201411 yr Är nog bara att inse att pipan inte gillar Scenar, testat Berger 105 och ScenarL 105 det är dem två kulor som funkat bäst i mina pipor
Publicerat November 17, 201411 yr Shoppa Amax, Ballistic Tip eller Sierra Game King. Går inte nån av dem i pipan så donera den till byskolan som brännbollsträ.
Publicerat November 17, 201411 yr Författare Tanken var ju att ha en toppfågelbössa av rang och samtidigt kunna göra små sammansatta hål i papper på långa avstånd. A-max ger inte riktigt det resultat jag vill ha och inte ballistic tip heller. Ska testa scenar L om jag får tag i den. Har köpt på mig 100st av normas helmantel. Ska se om jag kan ladda så att jag får samma resultat som med köpes. Just nu är jag ganska jäkla besviken.
Publicerat November 17, 201411 yr Pma din adress så kan jag donera 10st ScenarL och Berger för test, den senare är dock mollad
Publicerat November 17, 201411 yr Lider med dig Nils, vill du testa Berger 105g Hybrid så kan jag donera. /R
Publicerat November 17, 201411 yr Författare Har testat nio skott till. Missade att tejpa ett i klisterlappen men det förändrar inget. Hemladdat fungerar inte. Nu återstår att få tag i nya hylsor och ett annat verktyg. Jag hittar inget fel någonstans men med facit i hand så går köpes hyfsat men det gör inte hemladdat.
Publicerat November 17, 201411 yr Författare Ser att bilderna inte är korrekt vridna, den övre ska vridas 90 grader vänster.
Publicerat November 17, 201411 yr Det jag skulle labba med är necktension om du har ett bussnings verktyg. mvh christer
Publicerat November 18, 201411 yr Författare Känns som att det är dags att testa ett annat verktyg men samtidig är det surt om det inte fungerar.
Publicerat November 18, 201411 yr Tråkigt att det inte går att få till. Jag laddar mina med Normas 203B och med samma laddning (35 gr) till alla kulor. Min Bartlein-pipa svälger allt och gör tiomillimetersträffbilder med nästan vad som helst. Lapuas Scenar skjuter tätast och alltid i princip hål i hål. Spelar ingen roll om jag använder nya hylsor eller de som skjutits och halskalibrerats. Lycka till!
Publicerat November 18, 201411 yr vet att det är förbjudet men kan inte oscarsson glömma några patroner på banan, eller att ni skjuter ihop? lider med dig! nä detta rekommenderar jag inte men det är ju sjutton att det inte funkar!
Publicerat November 19, 201411 yr Författare Som sagt, har du kollat om patronerna är rakaDet blir nästa pilsner. Ska beställa ett nytt verktyg.
Publicerat November 19, 201411 yr Det blir nästa pilsner. Ska beställa ett nytt verktyg. Jag skulle kolla det först. För om så är fallet så lär du få ett nytt verktyg helt gratis.
Publicerat November 19, 201411 yr Ska du verkligen köpa nytt verktyg??? Kan du inte låna ett i stället? Vill du så kan jag skänka dig ett gäng pluggar som garanterat skjuter under 10mm/100m i min egen 6XC. (Bara att du hör av dig!!!)
Publicerat November 19, 201411 yr Författare Ska du verkligen köpa nytt verktyg??? Kan du inte låna ett i stället? Vill du så kan jag skänka dig ett gäng pluggar som garanterat skjuter under 10mm/100m i min egen 6XC. (Bara att du hör av dig!!!)Tackar allra ödmjukast! Jag hör av mig och betalar naturligtvis för dem. Jobbar dubbelt och natt så just nu är jag allt annat än social. Men jag kontaktar dig när det lugnar ner sig till helgen eller åt veckan sedan tolvtimmarsskiften är avklarade.
Publicerat November 23, 201411 yr Författare Sitter och funderar på hur jag ska göra. Oavsett utgång med annan ammunition så åker förtroendet för vapen som inte fungerar som de ska. Har inte råd just nu men jag tror att den här bössan kommer att säljas framöver och sedan blir det ett riktigt bygge med nya grejor och utan att spara på någonting. Surgeon sction, bra magasin och trycke, Mc millankolv och så vidare. Ska ha ett vapen som aldrig sviker precisionsmässigt.
Publicerat November 23, 201411 yr Sitter och funderar på hur jag ska göra. Oavsett utgång med annan ammunition så åker förtroendet för vapen som inte fungerar som de ska. Har inte råd just nu men jag tror att den här bössan kommer att säljas framöver och sedan blir det ett riktigt bygge med nya grejor och utan att spara på någonting. Surgeon sction, bra magasin och trycke, Mc millankolv och så vidare. Ska ha ett vapen som aldrig sviker precisionsmässigt. Det låter som en bra idé. Har själv två bössor som är kompromisslösa byggen. Dom sviker aldrig, kör kalibrarna 6,5x47 och 6mmbr till jakt och dom har perfekt verkan i djurkropparna. Kör bat, jevell,Krieger och McMillan och är nöjd med dom komponenterna.
Publicerat November 23, 201411 yr Jag tycker du ska gå till botten tills du hittar problemet. Visst, bygge med de bästa komponenterna är ju inte fel men ett riktat lås och en matchpipa kan leverera 10mm de också.