Publicerat Januari 20, 201511 yr Såg några special hylsor för subsonic laddning på vildsvinsbuitken, kanske är intressant?! http://vildsvin.se/visa_produkt.asp?t=Subsonichylsor-Redneck&id=3862〈=sv
Publicerat Januari 20, 201511 yr Författare Har sett dom men 700:- för 20 hylsor känns lite svettigt för att testa och som grädde på moset måste jag köpa deras laddverktyg för 600:- också. Avvaktar tills jag testat vidare i vår. /Mike
Publicerat Januari 21, 201511 yr Har sett dom men 700:- för 20 hylsor känns lite svettigt för att testa och som grädde på moset måste jag köpa deras laddverktyg för 600:- också. Avvaktar tills jag testat vidare i vår. /Mike Be att få 5st för utvärdering för ev storköp
Publicerat Januari 22, 201511 yr Lite enklare att bara köpa trailboss krut å använda standardpatronerna då kanske...
Publicerat April 17, 201511 yr Fick leverans idag av två askar av Lapuas subsonic 308w 13g. Provsköt några skott med min Stalon Whisper med vakfront pipan är 47cm. Otroligt tyst
Publicerat April 17, 201511 yr Inte riktigt subbad eller? Tycker jag hör lite smäll eller är det fel?
Publicerat April 17, 201511 yr Här är min 8x33a. Har optimerat den mer nu och det har blivit bättre än på filmen. Märkte och provade att subbar gärna smäller mindre i compactdämpare än normalstora dämp för kalibern
Publicerat April 17, 201511 yr Inte riktigt subbad eller? Tycker jag hör lite smäll eller är det fel? Svårt att säga då upplevelsen är ju annorlunda i verkligheten är på en mobilfilm. Men jag tycker det var väldigt tyst men ditt skott på filmen var tystare mer duns än smäll
Publicerat April 17, 201511 yr Visst är ditt också tyst. Jag funderade på det och en trolig orsak är att kulan är lite liten för ditt lopp och du har lite blowby även om kulan är subsonisk. Passformen är betydligt viktigare för subbar än för normalfart där kulans tröghet och acceleration i hela loppet håller tätt. Ev om du vill prova så smörj loppet innan skottet med olja och se om det blir skillnad
Publicerat April 17, 201511 yr Visst är ditt också tyst. Jag funderade på det och en trolig orsak är att kulan är lite liten för ditt lopp och du har lite blowby även om kulan är subsonisk. Passformen är betydligt viktigare för subbar än för normalfart där kulans tröghet och acceleration i hela loppet håller tätt. Ev om du vill prova så smörj loppet innan skottet med olja och se om det blir skillnad Låter snuskigt
Publicerat April 18, 201511 yr Första filmen där, fanns skog framför som ljudet får fäste i och studsar åter. WTs klipp är mest öppet = avgjort tystare.
Publicerat April 18, 201511 yr Med blowby backade jag tills kulan satt i loppet och det small så här tills jag satte den. 180 m/s smäller med blowby
Publicerat April 18, 201511 yr Jodu gubben. För att vi inte fattade varför möget inte tystnade!!!! Vi trodde inte på chronografen ett tag Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat April 30, 201510 yr Författare 8.5 gr VV Tin Star. V0 330m/s. 170gr cast bullet fabrikat Blyström. Helt subsonisk. /Mike
Publicerat Maj 1, 201510 yr Såg ju trevligt ut! Duger kulan för uppgiften? Jag menar, kommer du att köra samma riktpunkt som med Horneten? Där har du en helvetes expansion, denna dank ser inte ut att expandera öht?
Publicerat Maj 1, 201510 yr Författare Skottplacering är som vanligt nyckelordet,med den frontytan kulan har lär inte urblödning vara något problem. /Mike
Publicerat Maj 1, 201510 yr Urblödning..? Med Horneten fimpar du ju vitala prylar mekaniskt.. brutalt.. där känns urblödningen inte så jätteviktig. Om du börjar tänka i termer av blodförlust osv så innebär det att du är i hjärt/lungområdet??
Publicerat Maj 1, 201510 yr Författare Vad vill du jag ska förklara? En projektil i 300m/oavsett hur den är utformad kan ju aldrig ge samma effekt som en i 900m/s. Att det dödar råder inga tveksamhetet om,man har inte lika stora marginaler bara. Du får tänka skottplacering som ett pcp luftgevär,funkar ju klockrent eller hur;) Hornet är inget alternativ till denna på vissa platser. /Mike
Publicerat Maj 1, 201510 yr Ok.. då vet jag hur du tänker. Ska bli j-ligt intressant att se hur det här fortlöper när det börjar bli praktik av det hela!
Publicerat Maj 1, 201510 yr Får tro att detta löser problemet, annars får du gå hela vägen. ...358win...
Publicerat Maj 1, 201510 yr Författare Skjutit 25skott funkar klockrent,nästa problem blir optiken. Diffar 10cm i höjd mellan fullfartsplugg och dubbar,måste ha en tub med ballistiskt riktmedel eller mil/mil klick. /Mike
Publicerat Maj 1, 201510 yr Man blir rätt förvånad över effekten av flatnoskulorna även i 300m/s. Så jag tror stenhårt på att det funkar.