Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Chesapeake bay retriever

Featured Replies

Publicerat

Men säger inte rasstandarden ifrån om alla blir för stora(höga)?

för om dom blir breda finns väl inte med i rasstandarden?(feta)

Om snitthöjden har blitt 2cm högre behöver det ju inte betyda att de är för höga det, sedan går att mäta höjd på hundar på kreativa vis. Om man säger så.
  • Svar 56
  • Visningar 10,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag kan inte hålla mig så jag måste skriva lite kort om mina blygsamma chesapeake erfarenheter. Jag har lite släkt i Amerikat och det var väl där jag kom igång med jakten på allvar. Min, håll i dig,

• Det finns mycket avarter inom labberiet men varför bry sig? Man kommer vääääldigt långt på egen hand och man behöver inte ta hundar från företagen.    De här chesapeak har jag noll koll på ärligt ta

• Det här är väl en chesapeake bay retriver:     Den verkar inte vara rädd för vatten i alla fall.   Kolla in BASC:s andra filmer, Will Garfitts duvjaktsfilm är en liten pärla och filmen om sta

Publicerat

Undrar om inte småhundarna också blir större. Tänker på t.ex utställningsterriers som är för stora för att komma ner i gryt.

Detta stämmer! Går till och med att se i annonserna att det ibland står : Högbent terrier eller liknande.

Publicerat

WT kan totalt försvinna från detta ämne, rör inte Johnny ett smack  :biggrin:  :biggrin:

Skrev ett lite längre inlägg men insåg att det skulle tippa tråden totalt off-topic så jag raderade det. 

WT kan iaf tagga ned, dessa resonemang gäller inte renodlade jakthundar och där sorteras Johnny in utan tvekan! Hans ev avvikelser från storlek osv är bara en individuell avvikelse som man inte kan dra några som helst slutsatser av som jag ser det.

Publicerat
  • Författare

De här chesapeak har jag noll koll på ärligt talat, bara sett någon enstaka på prov någon gång. Är man inte varm i kläderna avseende hunderiet så ska man ta en labbe, enklare. Har man en diffus känsla av att veta vad man pysslar med så kan man ta någon annan ras. Men det känns som en skakig resa, det är ofta små raser och ganska klent med utbud.. Har tex en kompis som är instruktör och denne har slitit rätt hårt med en liten retriverras utan att såvitt jag fattat komma så värst långt. Hur Chesapeak är vet jag som sagt inte..

Våra labbar fyller alla våra behov och är ganska lättjobbade så det känns inte som man behöver krångla till något, för mej är jakten det primära och då ska hunderiet hänga med med viss enkelhet. Gillar man att träna hund och böka och den delen är minst lika stor som jakten så why not?

Det här inlägget missade jag tidigare. Det sätter lite fingret på varför jag startade tråden. Jag är ju väldigt ny som jägare och en väldigt stor del för mig är just hundar och hundträning. Jag skulle absolut kunna tänka mig att skaffa en ras som inte är den absolut lättaste men då vill jag ju att det ändå är möjligt att få en bra hund om man bara lägger ner jobbet.

Får nog fundera några varv till på det här. Det är ju inte aktuellt riktigt än. Jag måste ju få ordning på settern först. :)

Publicerat

Det här inlägget missade jag tidigare. Det sätter lite fingret på varför jag startade tråden. Jag är ju väldigt ny som jägare och en väldigt stor del för mig är just hundar och hundträning. Jag skulle absolut kunna tänka mig att skaffa en ras som inte är den absolut lättaste men då vill jag ju att det ändå är möjligt att få en bra hund om man bara lägger ner jobbet.

Får nog fundera några varv till på det här. Det är ju inte aktuellt riktigt än. Jag måste ju få ordning på settern först. :)

Du har ju envist jobbat m en labbe som inte vill gå i vatten , då e man ingen nybörjare . Däremot om man tror att chessien är ett gossedjur som man ska ha med sig i sängar soffor o dylikt så kan man bita sig i tummen,

kan man heller inte visa vem som är dominant då lär hunn försöka plocka poäng.  Nu finns det ju uppfödare i sthlm ( åkersberga )  och det finns lite hundar runt sthlm  om du vill klämma å känna 

/ P

Publicerat

Varför dö nyfiken Blomman, roligt med nåt annat!

Publicerat
  • Författare

Jo, nästa retriever till husse blir nog en chesapeake. Nu är det ju rätt långt kvar tills dess. Nästa hund blir till sambon och det verkar bli en till labbe. Sen är det ju inte alls säkert att nästa hund till mig blir en retriever... Men någon gång så...