Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ljuddämparen ingen vill ha?

Featured Replies

Publicerat

Jag är en nybörjare inom området, kan ni som är mer insatta förklara varför stalondämpare inte är något att ha?

Saklighet önskas om det går, gärna med egna erfarenheter om det är möjlighet.

När det väl är avhandlats kan tråden användas av allehanda experter med rykten och myter som kunskapskälla om ni så önskar.

Publicerat

Jag har en Stalon compact till 222an och det fungerar fint. :)

Publicerat

Jag har en Stalon compact till 222an och det fungerar fint. :)

+1

Publicerat

Jag har en Stalon till min .308W. Funkar bra för mig, jag är tillräckligt nöjd. Efter 3 snabba skott blir det värmedaller som stör, men för den jakt jag bedriver med just den bössan är det inga problem rent praktiskt. Jag gillar också möjligheten att byta front och därmed kaliber.

Nästa gång kanske jag väljer nån som dämpar mer och ger mindre värmedaller.

Det finns såklart lättare och mindre dämpare, men vikt och storlek var inget jag brydde mig om till den här bössan.

Nånstans såg jag en tabell på dämpning, vikt, mm på marknadens vanligare dämpare. Om jag inte minns helt fel så var väl Stalon helt ok där, stack inte ut åt nåt särskilt håll.

Stalons kundservice har fungerat fint för mig också, snabba och trevliga svar.

Publicerat

Stalon whisper på en av mina bössor i cal 308w sitter även ett neoprenskydd på för mindre "klonk" och inget värmedaller vid 3skott.

Publicerat