Publicerat Oktober 23, 200619 yr Tjenixen Nu är måttet rågat och jag behöver hjälp med några rävar som har sin tillflykt under jord >! Två gryt, ett garanterat bebott, så tre rävar där i helgen och ett som är tveksamt, jag sköt 2 ungrävar där i augusti men sett ytterligare en vuxen och en valp sedan dess o direkt anslutning. Gryten och jag finns 4 mil norr om Sthlm och jagar gärna vardagar! Någon? /På förhand
Publicerat Oktober 24, 200619 yr Jag gör gärna ett försök! Jag ska till småland i helgen och jaga räv, men efter helgen? MVH Roggman66
Publicerat Oktober 24, 200619 yr Författare Skitbra och jag skall kolla med angränsande mark om även dom har något bebott gryt som vi kanske kan stöka av när du ändå kommer... Kul, tackar
Publicerat November 5, 200619 yr Tack Hylsan för en trevlig dag! Synd bara att den röde inte vlille komma ut........ > //Roggman66
Publicerat November 5, 200619 yr Författare Han har nog inte vågat sig ut ännu ...men vi tar dom nästa gång när väderleken är på vår sida!
Publicerat November 7, 200619 yr Vuxna karlar som leker svälta räv......jag säger då det. Vad har räven gjort för ont ? Biologisk mångfald etc etc........ Hälsningar iaf Ellie
Publicerat November 7, 200619 yr Hej Ellie, Upplysningsvis befinner du dig just nu på en jaktsida. MVH
Publicerat November 7, 200619 yr Lugn o fin ;D Bara en person som inget förstår,inget kan bara fördomar.
Publicerat November 8, 200619 yr Vuxna karlar som leker svälta räv......jag säger då det.Vad har räven gjort för ont ? Biologisk mångfald etc etc........ Hälsningar iaf Ellie ;D
Publicerat November 9, 200619 yr Författare STOPP STANNA KAMRATER!!!! Fröken Ellie är INTE vegan eller vilsen på ngt annat vis vilsekommen inom jakt och dess innebörd, tvärtom har hon nog fler jaktdagar i skogen än vad många cyberjägare kan mäta sig med! Hon har bara lite säregen humor ibland ;D >Ellie Här får du passa dig och kunde inte låta bli att "försvara" dig trots att jag vet du har skinn på näsan så det räcker... /Tjipp
Publicerat November 9, 200619 yr Jag trodde att på någon jaktsida finns det plats för lite humor...vänskapligt knaprande osv. Men nix. Så fort man uttalar sig på någe vis ifrågasättande eller djurensvännersmedlemsaktigt så tänder vissa direkt. Hur står det till med Er ? Hoppas att ni inte råkar på RIKTIGA jaktmotståndare. Med vänlig hälsning, jag tyckte bara att det lät ganska skojigt med pojkarnas rävjakt.
Publicerat November 9, 200619 yr Hej Ellie Vissa skriver bara innan dom tänker färdigt ibland, vi fixar ironi och mothugg oroa dig inte. MVH
Publicerat November 9, 200619 yr MKJ MKJ..MKJ..MKJ..MKJIIIIIII...I MellansverigesKamratligasteJaktsidesdeltagare.......eller hur ?? För mörkt ute för jakt fast klockan är bara halv fem. Får väl torka golvena ikväll istället...... Bästa Hälsningar Ellie
Publicerat November 9, 200619 yr Jag trodde att på någon jaktsida finns det plats för lite humor...vänskapligt knaprande osv. Men nix.Så fort man uttalar sig på någe vis ifrågasättande eller djurensvännersmedlemsaktigt så tänder vissa direkt. Hur står det till med Er ? Hoppas att ni inte råkar på RIKTIGA jaktmotståndare. Med vänlig hälsning, jag tyckte bara att det lät ganska skojigt med pojkarnas rävjakt. Hej Ellie! Det står riktigt bra till med oss. Självklart regerar man när man ser ett konstigt inlägg. :-*
Publicerat November 9, 200619 yr Jag trodde att på någon jaktsida finns det plats för lite humor...vänskapligt knaprande osv. Men nix.Så fort man uttalar sig på någe vis ifrågasättande eller djurensvännersmedlemsaktigt så tänder vissa direkt. Hur står det till med Er ? Hoppas att ni inte råkar på RIKTIGA jaktmotståndare. Med vänlig hälsning, jag tyckte bara att det lät ganska skojigt med pojkarnas rävjakt. Konstigt att inte fler än du reagerar.....bara ordet.."Rävsprängare"... hur låter det ;D
Publicerat November 10, 200619 yr Hej Bregott ''Rävsprängare'' låter onekligen ganska tufft. Jaktvokabulären kan vara både rolig och beskrivande. Men de som inte jagar kan få konstig bild av jaktutövandet. Tänk själv: en sprängd räv utspridd runt hela ladan. Själv har jag någon gång skjutit ett sämre skott på en vit hare. Det var inte heller så vackert att se på mot all den vita snön. Mera som en slaktplats...... Nu har jag kommit från ämnet som var pojkarnas rävjakt. Själv brukar jag ha med mig ett antal grytpatroner i fickan för att slänga in dom i gryt, när jag passerar under övrig jakt. Om inte annat så flyttar dom, jag vill inte ha rävar i ''mitt'' revir. Man kan ju säga att i avsaknad av en grythund får jag agera ''rävsprängare'' själv.
Publicerat November 10, 200619 yr Det är ju bara det att "grytpatroner" Rök etc är förbjudet, det är inte grytjakt med hund! I avsaknad av grythund kan man alltid ta kontakt med Grythundklubben. Det finns alltid någon som är villig att ställa upp. Sen är det ju så att bara hundens lukt i grytet "stör" räven för en tid framåt. http://www.grythundklubben.se/ MVH Roggman med "rävstressare"
Publicerat November 10, 200619 yr Det var värst,hade ingen koll att de är förbjudna. Hur länge har har det varit så ? Jag har ganska många ''grytpatroner'' kvar. ???