Publicerat Januari 23, 201511 yr Jag ska ta mig en kluring. Det kan bli lite tjall på säkerhetsavstånd m.m om jag inte minns fel men det beror lite på hur jag bygger upp stationerna. Återkommer... Nu flyger 24g US7 stålhagel med V0 415m/s precis lika långt som 28g US7 stålhagel med V0 415 m/s..... Om du däremot petar i US6 stålhagel i V0 415 m/s kommer de att flyga längre. Eller tar en blypuppa...... /T
Publicerat Januari 23, 201511 yr Författare Nu flyger 24g US7 stålhagel med V0 415m/s precis lika långt som 28g US7 stålhagel med V0 415 m/s..... Om du däremot petar i US6 stålhagel i V0 415 m/s kommer de att flyga längre. Eller tar en blypuppa...... /T Det var väl fan till å va petig då Du har helt klart rätt. Det som finns på banan i dagsläget Gamebore Trainer 21gram Gamebore Sporting Steel 24gram Gamebore Corporate 24gram (f.ö. en super patron om man prioriterar låg rekyl) Gyttorp Steelmax? 28gram Kal 20 kommer jag ej ihåg märke men en skaplig puppa. /Magnus
Publicerat Januari 23, 201511 yr Det var väl fan till å va petig då Du har helt klart rätt. .......... /Magnus Petig vet jag inte, men om du börjar kladda med riskområdena utifrån vilket laddvikt man kör på så tänkte jag bara bespara dig det arbetet - så kul är det inte att rita riskmallar..... Men sportingmuppar kör stundligen US6 - och då flyger det lite längre. Nej, jag avser inte ta med eget. /T
Publicerat Januari 23, 201511 yr Författare Petig vet jag inte, men om du börjar kladda med riskområdena utifrån vilket laddvikt man kör på så tänkte jag bara bespara dig det arbetet - så kul är det inte att rita riskmallar..... Men sportingmuppar kör stundligen US6 - och då flyger det lite längre. Nej, jag avser inte ta med eget. /T Helt ok. Mest irriterad över att jag borde veta det själv /M
Publicerat Januari 23, 201511 yr Detta var ett kanon initiativ ! ska bli kul att höra vad alla tyckte, / P
Publicerat Januari 23, 201511 yr Det var fasen vad fort det gick med bokningen, såg det inte förrän i morse och innan man hade kollat kalendern så var det ju fullbokat.. Nu kan jag inte den dan ändå, men det hade varit kul som fasen att komma med och sätta ansikte på folk. Detta måste ju betyda att det är ett arrangemang som kan repeteras :-)
Publicerat Januari 23, 201511 yr Författare Detta är en populär post. Detta måste ju betyda att det är ett arrangemang som kan repeteras :-)Funkar det kommer det definitivt att bli så. För er som bor i sydöstra kan ni kolla regiondelen i Svensk Jakt (numret med den salta haren) så är det lite kort om förra årets "Hagelskyttets dag", fast i klubbens regi.Är man intresserad utanför jaktsidan.se kan man kolla på http://www7.idrottonline.se/VaxjoJSK-Sportskytte/Foretagkompisgangjaktlag/ och slå en signal. Fast med företagen kör jag ingen catering iom att jag gör detta ideellt och det innebär lite för mycket merarbete i dagsläget Magnus
Publicerat Januari 30, 201511 yr Synd att man inte varit aktiv på sidan sista tiden. Ett deltagande hade varit givet.
Publicerat Februari 3, 201511 yr Skämmigt o bo så nära som jag gör o missa detta. Kul o trevligt initiativ, have fun boys. //
Publicerat Februari 3, 201511 yr Författare Skämmigt o bo så nära som jag gör o missa detta. Kul o trevligt initiativ, have fun boys. // Vill du så sätter jag upp dig på reservplats /M
Publicerat Mars 30, 201511 yr Synd att man inte kollar här oftare 15min till banan ju sätt upp mig på reservplats om möjligt Magnus! T-sås??
Publicerat Mars 30, 201511 yr Författare Synd att man inte kollar här oftare 15min till banan ju sätt upp mig på reservplats om möjligt Magnus! T-sås?? Reservplatsen noterad... men med tanke på att T-sås stämmer så är nog vidare presentation onödig /M
Publicerat April 2, 201511 yr Författare Hej allihop. Det börjar bli dags för info-utskick... vill ni som har anmält er ha en fullständig deltagarlista bifogat? Tanken är om ni vill underlätta ev samåkning? /Magnus
Publicerat April 2, 201511 yr En deltagarlista hade varit bra. Jag tror vi är några som åker från Sthlm så samåkning hade varit skönt att styra upp Ser rejält fram emot detta! Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat April 2, 201511 yr Det låter vettigt med en deltagarlista. Som jag tidigare nämnt så åker jag och Maxb från Stockholm på morgonen så om någon vill åka med så är det bara att höra av sig.
Publicerat April 2, 201511 yr Författare Då gör vi så. Info och betalningsinfo kommer under helgen. Alla som är intresserade av reservplats får gärna dra ett pm med kontaktuppgifter oxå... Magnus
Publicerat April 6, 201511 yr Författare måste man vara duktig för att medverka? Nu e du ju anmäld redan så det finns ingen återvändo Nej man måste definitivt INTE vara duktig. Min tanke med detta är att alla som kommer ska kunna få nåt med sig i tipsväg tillbaka men ffa ska vi ha kul. /M
Publicerat April 6, 201511 yr Författare Har skjutbanan krav på att man ska använda keps och skjutglasögon? Japp, krav på keps och skjutglasögon (vanliga brillor är ok) Jag skriver ned vilka regler som gäller i infon jag skickar ut ikväll... /M
Publicerat April 6, 201511 yr ok, då får man åka o skämma ut sig,,,, men man kanske skjuter bättre efteråt,gynnar ju viltet!
Publicerat April 6, 201511 yr ok, då får man åka o skämma ut sig,,,, men man kanske skjuter bättre efteråt,gynnar ju viltet! Bommar man och skadskjuter mycket på jakt så skämmer man ut sig men på en skjutbana skämmer man inte ut sig. Man är ju där för att träna...