Publicerat April 7, 201511 yr Japp, krav på keps och skjutglasögon (vanliga brillor är ok) Keps?!? Nä du, det blir självklart hatt.
Publicerat April 10, 201511 yr Författare Hej allihop. Har nu fått ur tummen och skickat infon om dagen. Om nån inte fått infon så hör av er. /Magnus
Publicerat Maj 11, 201510 yr Författare Hej allihop. Ozzian var tvungen att kliva av. Ni som anmält er som reserver, dra ett pm om ni fortfarande är intresserade. Magnus
Publicerat Maj 26, 201510 yr ...tänkte damma av Bettan idag och upptäckte till min förvåning att hon blivit väldigt kinkig! Ladda om 24 grammare gick på ren tur de gånger det gick, oftast orkade hon inte ens ejekta tomhylsan - vapenvård eftersatt... Mycket... Så... Jag har en dejt med fröken Benelli och ett gäng putsdukar ser det ut som - vad rekommenderar expertisen för rengöringsmedel? Såg en video på "Gun Scrub" och jag rös av välbehag, spraya på och torka av - verkar dock inte finnas i Svedala (tydligen ett jänke-fast-food-fast-cleaning-medel).
Publicerat Maj 27, 201510 yr ...tänkte damma av Bettan idag och upptäckte till min förvåning att hon blivit väldigt kinkig! Ladda om 24 grammare gick på ren tur de gånger det gick, oftast orkade hon inte ens ejekta tomhylsan - vapenvård eftersatt... Mycket... Så... Jag har en dejt med fröken Benelli och ett gäng putsdukar ser det ut som - vad rekommenderar expertisen för rengöringsmedel? Såg en video på "Gun Scrub" och jag rös av välbehag, spraya på och torka av - verkar dock inte finnas i Svedala (tydligen ett jänke-fast-food-fast-cleaning-medel). Kör med 28:or istället så slipper du rengöra. . Allvarligt talat handlar det om ett visst ansvar, visst går halvisar länge som skitiga men det är inte bra för dem, delar slits på ett tveksamt sätt om de utsätt för den formen av hantering. Så lätt som det går att riva och rengöra en Benelli finns det inga ursäkter för att inte göra rent den, eller jo men det är bara om man kan säga att man jagat varje dag sedan senaste rengörningen. /Christian
Publicerat Maj 27, 201510 yr ...tänkte damma av Bettan idag och upptäckte till min förvåning att hon blivit väldigt kinkig! Ladda om 24 grammare gick på ren tur de gånger det gick, oftast orkade hon inte ens ejekta tomhylsan - vapenvård eftersatt... Mycket... Så... Jag har en dejt med fröken Benelli och ett gäng putsdukar ser det ut som - vad rekommenderar expertisen för rengöringsmedel? Såg en video på "Gun Scrub" och jag rös av välbehag, spraya på och torka av - verkar dock inte finnas i Svedala (tydligen ett jänke-fast-food-fast-cleaning-medel). Hur mycket har du pangat mellan rengöring? Jag har inte skjutit mer än ett par hundra skott igenom min Benelli så jag har inte fått nån känsla för hur ofta den behöver rensas.. Den gamle behövde en rensning vid ca 1000 skott, förutsatt att den inte badat i gyttja eller dylikt.. Jag är av den bestämda meningen att det är större risk att vårda ihjäl en bössa än att den lider av brist på den samma eller så är jag bara lat.. Sorry for OT, lycka till på lördag. Synd att man inte kunde vara med..
Publicerat Maj 27, 201510 yr Ja, vi (sonen och jag) ser verkligen fram åt helgen. Tagit ledigt på fredag för att åka ner till Staffanstorp där jag sover över för att åka till Växjö tidigt lördag morgon. // P
Publicerat Maj 27, 201510 yr Jag har också bokat ett trevligt boende i närheten av väckjö. Ang vapenvård så gäller ju samma som med vilken rengöring som helst. Jag håller definitivt med om att det är helt korkat med badrumsstädning i allmänhet och toelettstädning i synnerhet. Vi har väl alla sett en söndervårdad toalettstol. Nej, saker och ting blir bara bättre av ett rejält lager skit!
Publicerat Maj 28, 201510 yr Jag och Solblomman låtsas som om att det är kråkmorgon och sätter oss i bilen på morgonen och eldar ner. Ska bli väldigt kul, både med skyttet och att träffa folk från forumet. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Maj 28, 201510 yr Jag såg att det fanns möjlighet att få hjälp med anpassning av bössan. Är det ok att jag tar med båda mina bössor för att anpassa?
Publicerat Maj 28, 201510 yr Författare Jag såg att det fanns möjlighet att få hjälp med anpassning av bössan. Är det ok att jag tar med båda mina bössor för att anpassa? Det är helt ok. Den anpassning vi kan göra är mestadels att förlänga och höja. Jag kan såga lite också om du vill Vi kan testa på slamtavla å sen skjuter vi duvor på det... /M
Publicerat Maj 28, 201510 yr Det är helt ok. Den anpassning vi kan göra är mestadels att förlänga och höja. Jag kan såga lite också om du vill Vi kan testa på slamtavla å sen skjuter vi duvor på det... /M Tar gärna emot tips med...
Publicerat Maj 28, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Tanken är att vi ska hitta de värsta "felen" och rätta till dem. Sen om de beror på fel mått eller teknik återstår att finna ut.. /M
Publicerat Maj 29, 201510 yr Tanken är att vi ska hitta de värsta "felen" och rätta till dem. Sen om de beror på fel mått eller teknik återstår att finna ut.. /M :thumbsup: Låter kanon, då man inte haft någon som kikat på en sen man tog jägarexamen för si så där 23 år sen...
Publicerat Maj 29, 201510 yr Författare Går det bra med sydväst istället för hatt? Man är bara blöt om man medger det /M
Publicerat Maj 29, 201510 yr Jaha, badmössa och speedos... Jag och Elisabeth sitter på ryssbtgymnasiet och pratar om morgondagen. Vi har varsin välvårdad halvautomat med oss och önskar öka sannolikheten att göra sönder någon lerduva... Så här ser det ut här...
Publicerat Maj 29, 201510 yr Författare Jaha, badmössa och speedos... Jag och Elisabeth sitter på ryssbtgymnasiet och pratar om morgondagen. Vi har varsin välvårdad halvautomat med oss och önskar öka sannolikheten att göra sönder någon lerduva... Så här ser det ut här... Vi får ta ett snack med den allsmäktige Vi har ju möjligheten att styra om lite i tiderna om det hjälper imorron och sen får vi hoppas på det bästa. Det kommer vara skyltat vid avfarten från rv 23 och vid ridskolan... Välkomna allihop. /M
Publicerat Maj 29, 201510 yr Enligt både yr.no och smhi ska det vara uppehåll på förmiddagen och LITE regn efter lunch så det verkar ju lovande. Men en regnjacka får nog åka med i packningen...
Publicerat Maj 29, 201510 yr Författare Enligt både yr.no och smhi ska det vara uppehåll på förmiddagen och LITE regn efter lunch så det verkar ju lovande. Men en regnjacka får nog åka med i packningen... Det ser ju iaf bättre ut på prognosen nu än tidigare i veckan... /M