Publicerat Oktober 27, 200619 yr 1: Det jag undrar är hur måga av er som fins runt Borås ? ? ca0-10mil 2: Har ni någon mark att jaga på? Liger den så nära att ni kan jaga så ofta ni vill? 3: Ni som inte har jakt mark har ni möjlighet att jaga hos andra? Och får ni jaga så mycket ni vill och kan? Jag fins utanför Dalsjöfors Och jaga på 200+ha som liger runt huset ;D 8) Mvh Anders Hj
Publicerat Oktober 30, 200619 yr Hejsan Prep Har mark/arrenden spridda i länet: Sandhult, Lerum, Alingsås och Trollhättan. De tre första är småmarker mest lämpade för pürsch men arrendet i Trollhättan ingår i ett större jaktlag på drygt 800 ha. I T-hättan jagar jaktlaget på bestämda datum, i först hand älg och hjort (finns både dov & kron). På de andra kan jag i princip gå ut när som helst, de är dock relativt små så man får anpassa uttaget. Har man skjutit ett par rådjur på ena marken får man jaga på de andra resten av säsongen. Brukar dessutom bli inbjuden på lite jakt hos ett grannlag, då är det mest drivande hund som som gäller. Det som främst hindrar mig att jaga är dock bristen på tid! :- Det jag saknar (förutom mer tid) är möjlighet till bra fågeljakt och vildsvin.
Publicerat Oktober 30, 200619 yr 2 mil norr om borås, har 234ha mark 2 km hemifrån, sen har brorsan 250 hektar mark en mil från mig som jag kan använda mig av när jag vill, + att jag har två marker i småland en på 41 å en på 90 hektar, fast där är jag aldrig knappt....mest jagar jag på marken här hemma.....
Publicerat November 2, 200619 yr Författare Vi måste väl vara fler än 5st från boråsområdett ??? Jag funderar på om vi skulle försöka ha en jakt träf nämligen Jakt på dagen och litre god mat på kvälen
Publicerat November 2, 200619 yr Hej! Jag tigger in mig hos andra, då jag är benamputerad från låret och ner på ett ben så blir det bara pass eller vak för mig. Så blir det en öl eller en singel efteråt. mvh. Bert
Publicerat November 2, 200619 yr Författare Hej! Jag tigger in mig hos andra, då jag är benamputerad från låret och ner på ett ben så blir det bara pass eller vak för mig.Så blir det en öl eller en singel efteråt. mvh. Bert Jag jagar tillsamans med en som är förlamad från midjan Fungerar hur bra som hälst Han har tillstånd att jaga från motorfordon så han använder en sexdjuling Var bor du? OCh har du tillstånd att jaga från motorfodon? Mvh Anders Hj
Publicerat November 2, 200619 yr Hej! Anders. Jag har inte tillstånd men funderar på att söka, jag har tyvärr heller ingen fyr eller sexhjuling Jag bor i Fritsla 2,5 mil s.v. Borås. mvh. Bert
Publicerat November 2, 200619 yr Och jaga på 200+ha som liger runt huset ;D 8) Jag har 20 000 hektar jakträtt som ligger runt huset. 8) Dock ej i Borås ;D
Publicerat November 3, 200619 yr Författare Jag har 20 000 hektar jakträtt som ligger runt huset. 8) Dock ej i Borås ;D >
Publicerat November 3, 200619 yr java script:void(0);Roll Eyes Otrolig att vi bara är 5st ??? ??? Mvh Anders Hj Jag håller med dig " PREPPEN" "Kindbo" du får väl räkna dig tll Borås. Eller ??? : :
Publicerat November 4, 200619 yr jagar i borås! kråkered! 1200ha sju gubbar, mindre än 10min från ytterdörren.
Publicerat November 4, 200619 yr Ja, visst kan jag väl räknas in bland dem som håller till i trakten runt Borås. Jag bor dock 3 mil söder om staden. Själv jagar jag mest med mina vänner som har marker (ca 2000ha) inte långt ifrån där jag bor. Det händer även att jag vistas på svärfars gård utanför Överlida. Därtill är jag med på en liten mark om 200 ha utanför U-hamn, den besöks dock endast sporadiskt. Bäst trivs jag i Skåne även om det är en bit dit... F.ö kan jag intyga att Jimbo har riktigt fina marker som nästan ligger i city. Lite avis faktiskt...
Publicerat November 4, 200619 yr Bäst trivs jag i Skåne även om det är en bit dit... Jävla gnällspik!! Själv har jag en bit över 50 mil till U-hamn och då kommer jag norr i från och även jag trivs bäst i Skåne.. Blir max två resor per år, en i mellandagarna är traditionell, sen försöker man komma ned en sväng till men det är helt säkert.. Mvh!
Publicerat November 5, 200619 yr Ok, själv har jag inte speciellt långt till U-hamn. ca 40-45min med bil om man vill köra någorlunda lagligt... Till Skåne har jag ju betyligt närmare än dig iaf även om jag gärna hade bott närmre. När sambon är övertygad lär flyttlasset går dithän...
Publicerat November 5, 200619 yr När sambon är övertygad lär flyttlasset går dithän... Varför då du bor ju i "ELFSBORG COUNTY" så då går det ej att flytta, inte förän den dag då dom åker ur Allsvenskan. Och det lär ju dröja! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D SM.GULD.--SSMMGUULLD ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D mvh. Bert (dags för en singel till, eller två)
Publicerat December 29, 200817 yr Författare Nå har det tillkomit några mer som bor runt Borås På två år borde det ju vara några Eller ???? Mvh Anders Hj
Publicerat December 30, 200817 yr Hej, jag bor i Alingsås men jagar i huvudsak i Gråbo, Landvetter och Sollebrunn. MVH Henrik
Publicerat December 30, 200817 yr Jag jagar huvudsakligen på ett 480 ha-arrende (Sveaskog) i Sexdrega. Jagar även en del på min chefs mark i Nitta.
Publicerat December 30, 200817 yr Ja, visst kan jag väl räknas in bland dem som håller till i trakten runt Borås. Jag bor dock 3 mil söder om staden.Själv jagar jag mest med mina vänner som har marker (ca 2000ha) inte långt ifrån där jag bor. Det händer även att jag vistas på svärfars gård utanför Överlida. Därtill är jag med på en liten mark om 200 ha utanför U-hamn, den besöks dock endast sporadiskt. Ser att jag bör uppdatera mitt gamla inlägg (tyvärr har jag varit lite slö med både läsandet och skrivandet här på jaktsidan) då jag sedan jaktsäsongen -07 har tillgång till 1870ha. Bäst av allt är att markerna ligger nära, bilen tar mig dit på mindre än tio minuter. Därtill är mina två bästa vänner och min jaktliga metor medlemar i samma klubb. Nämnas kan också att det är en traditionsrik klubb som förutom den kungliga är den äldsta i landet vilket är lite kul. Oturlig nog är jag utan injagad hund för tillfället men jag har två terriers (en TJT samt en Parson) som börjar lära sig så smått så framtiden ser ljus ut. På markerna hittar man diverse småvilt och rå, gris, älg samt en stadigt växande kronviltstam. Tyvärr finns det en del räv men de står ständigt på menyn dock ej för hundarna.
Publicerat December 31, 200817 yr 1: Det jag undrar är hur måga av er som fins runt Borås ? ? ca0-10mil2: Har ni någon mark att jaga på? Liger den så nära att ni kan jaga så ofta ni vill? 3: Ni som inte har jakt mark har ni möjlighet att jaga hos andra? Och får ni jaga så mycket ni vill och kan? 1: Jag finns en bit bort - Kållered, söder om Gbg 2: Ingen egen mark 3: Har viss möjlighet att jaga hos andra. Dock inte speciellt ofta. Största "hindret" just nu är väl att min son på åtta månader tar en hel del tid i anspråk. Frugan blir lite missnöjd när jag jobbar hela veckan och sen lägger en stor del av helgen på att åka på jakt eller liknande. /P