Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Budgetammo för övning i 308, vågar man?

Featured Replies

Publicerat

Alltså, om billigaste köpeammon ligger på 7 spänn smällen så är skillnaden lite för stor till handladdat för att jag ska låta laddpressen samla damm.

• 7 months later...
Publicerat

Som jämförelse  köper jag GGG som funkar kanonbra för 7.50kr . Därmed inte sagt att Fiocchi är dåligt.

Publicerat

GGG funkade riktigt bra :thumbsup:

BA1FBCAC-E183-4797-8D5E-D2E67D049FB5.jpeg.d98b0169f2eb5ad7a32a2bfbdaa9fd0b.jpeg

Publicerat

Jag tycker ggg verkar vara väldigt prisvärt. Synd bara att dom inte säljes så här långt upp i landet. Man kanske får ta sig en roadtripB)

/Willy 

Publicerat
34 minutes ago Bubs sa:

Jag tycker ggg verkar vara väldigt prisvärt. Synd bara att dom inte säljes så här långt upp i landet. Man kanske får ta sig en roadtripB)

/Willy 

Annars kan du ju dra ihop en forumträff som svepskäl för att be någon av oss som bor längre söderut svänga förbi Torsbo och ta med en kartong. ;)

Publicerat

Görstor har billiga Fiochhi i bladet i dag. 200 skott pr kund. Samma pris som nämns ovan för GGG.

Publicerat

1000 st kanske är för mycket för en person ? Bra pris i vart fall. Själv köpte jag 1000 till halvsjuan, när jag hämtade bössan förra året. Mitt problem är nu att få tillgång till skjutbanan i sådan utsträckning, att jag hinner skjuta upp dom, innan bäst-före passerats.

Publicerat
1 hour ago klompdomp sa:

Annars kan du ju dra ihop en forumträff som svepskäl för att be någon av oss som bor längre söderut svänga förbi Torsbo och ta med en kartong. ;)

Hmm, det finns mycket på torsbo som jag skulle vilja ha på mina hyllor. :D

Publicerat

I 6,5X55 har jag upplevt en viss tröghet i att få upp slutstycket med S&B så det är inget jag kör med. Däremot har jag skjutit mycket S&B i 7X65R, både övning och jaktpatroner, utan några bekymmer och utan indikationer på höga tryck..

Publicerat
4 minutes ago doenitz sa:

I 6,5X55 har jag upplevt en viss tröghet i att få upp slutstycket med S&B //.

Känner igen det du beskriver, men jag har ~ 900 patroner kvar, innan jag vågar uttala mig om det är ett återkommande problem, eller några enskilda tillfällen, bara. 

Hittar jag intressanta alternativ till S&B när dessa är slut, kommer jag att prova dom istället (om jag inte dessförinnan fått slutstycket i ansiktet, förstås :ph34r:).

Publicerat

Då och då har XXL kampanj på Partizan. Köpte för 4.49kr smällen runt jul. Verkar skjuta lite sämre än GGG i min bössa men får duga för pappälgen.