Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gömsle

Featured Replies

Publicerat

Det är gömslena med de fantasieggande namnen Primos The Club™ XXL samt Primos The Club™ XL som har ståhöjd om 198cm resp 185cm.

Jag beställde från Basspro i samband med deras jul-erbjudanden, då gick det för $129.94 + 58.47$ i frakt samt 429sek i tull.

Växelkursen var dock 20% lägre än idag och gömslena gick under det extraherade namnet Primos® Ground Max® The Escape® Deluxe.

Såg att Cabelas har ett vårerbjudande på XL:en för $129.99. Skulle gissa att du åker på 45% i frakt då paketet troligtvis är längre än 106cm.

International Standard Surface shipping and handling is 25% of the total order amount or a minimum of $20.00.

International Standard Air delivery is 45% of the total order amount or a minimum of $40.00.
The recipient is responsible for all duties, taxes and Customs fees. Please contact your local Customs office for an estimate of these fees.
Packages over 42" (106 cm) in length cannot ship via Surface.

• Svar 53
  • Visningar 10,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• hs_merkel
    hs_merkel

7m cammonät. lätvikts 3 färgade sen 2 st ljusa på 3m som man hänger  över. Och polesticks från ön i väst. Går jäkligt fort att bygga och skrymmer inte värst. Och lätt.

• Detta byggde jag idag med hjälp av två juli camonät (smäll gröna) o 5 st gömselpinnar //Simon. Fint skare va serru

• Skånepåg
    Skånepåg

Jag kör samma princip, köpte mina från lockvogeljagd, lätt ett av mina bättre köp.. Du platsbygger ett gömsle på 5 minuter med hjälp av ett par camonät, brukar dra mina i två lager med färg efter omgi

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Tror man måste skjuta från sittande då. Kanske inte gör så stor skillnad för en annan som ändå knappt kan träffa en lada inifrån [emoji2]

Alltså i Julavarianten för att förtydliga.

Publicerat

Var handlar du dina grejor, behöver nog komplettera under våren. Tänker på dom ljusa näten. Polesticks?

Publicerat

Ljusa näten kommer från rödastjärnan. Polesticks Hidesticks är gömsle pinnar som är sjusterbara mellnan 110cm -190cm typ? Finns på pigeon-decoys.co.uk

Publicerat

Vi kör med vanliga jula nät o polesticks! Jag kamoflerar alltid min gömslen så nätet inte syns

//Simon. Fint skare va serru

Publicerat

Tror faktiskt att rygården kan ha pinnar om man inte vill beställa från ön?

S.

Publicerat

Ljusa näten kommer från rödastjärnan. Polesticks Hidesticks är gömsle pinnar som är sjusterbara mellnan 110cm -190cm typ? Finns på pigeon-decoys.co.uk

Jag kör samma princip, köpte mina från lockvogeljagd, lätt ett av mina bättre köp.. Du platsbygger ett gömsle på 5 minuter med hjälp av ett par camonät, brukar dra mina i två lager med färg efter omgivningarna.

http://www.lockvogeljagd.de/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=107&category_id=35&option=com_virtuemart&Itemid=2〈=de

Publicerat
  • Författare

Beställde ett set från Lockvogeljagd (hoppas jag i all fall, språksvårigheter även med Google translate  :tongue: )

för utvärdering. Kanske är de tillräckligt bra för att underlätta gömslebyggandet och då är ju saken biff!

• 2 weeks later...
Publicerat

Har vita glasfiber fr granngården, är det samma som du länkat till? Får inte länken att funka i luren.. Svinbra om man sitter o skjuter m lurar på om de går att förlänga på något sätt? Sen hänger man på för mycke eller spänner nätet så böjer sig stolparna dessvärre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Publicerat

Handla 4 teleskopisk skaft på biltema.

Linda ena delen med camotape. Dessa väger noll och inge.

Den andra delen kan man spraya om man vill.

Bara trycka ner i backen och dra upp till önskad längd.

Jag lackade alltihop.

S

Publicerat
  • Författare

Jag lackade alltihop.

S

Oklart vad dessa kostar, men jag gav en knapp femhundring för ett fyrpack färdiga från Lockvogeljagd. Dessa är teleskopiska upp till 1,95 och riktigt stabila när man kör ner dem i marken.

Har inte fått tillfälle att prova på jakt ännu, men hemma på tomten funkar de utmärkt.

Publicerat

Ca 40 kr st? Men alminiumet slits. Jag borra i en bult som man satt foten på. Och tryckte ner.

Höll några år.

Nu står dem i skogen någonstans?

Publicerat

Oklart vad dessa kostar, men jag gav en knapp femhundring för ett fyrpack färdiga från Lockvogeljagd. Dessa är teleskopiska upp till 1,95 och riktigt stabila när man kör ner dem i marken.

Har inte fått tillfälle att prova på jakt ännu, men hemma på tomten funkar de utmärkt.

Har använt mina ett par säsonger, dom är riktigt bra.. Men kostar dom inte 25 Eur eller nåt sånt~ 200 kronor?

Publicerat
  • Författare

Har använt mina ett par säsonger, dom är riktigt bra.. Men kostar dom inte 25 Eur eller nåt sånt~ 200 kronor?

41 Euro med frakt, så runt 400.

Publicerat

Men de verkar kosta 175 :- för 1? och 599 för 4.

Publicerat

41 Euro med frakt, så runt 400.

Så är jag med. Fraktfritt när du handlar för mer än 45 Euro, kan vara värt att tänka på ;-)

Publicerat

Jag lackade alltihop.

S

Hur långt kan du dra upp pinnarna? Låter ju som ett prisvärt alternativ.

/Mats

Publicerat

Dem jag hade 2,5m har jag för mig? Kolla!

S.

Publicerat

Dem jag hade 2,5m har jag för mig? Kolla!

S.

Absolut, bra tips.
Publicerat

Mitt swedteam gömsle ifrån förra årets duvjakt.

post-10839-0-34495800-1428260862_thumb.j