Publicerat Mars 1, 20206 yr Författare Jag har faktiskt en en * Full Sweet pipa till som är borrad 8/10 dvs mellan LF och Full På Brileyskalan , jag ska börja med att skjuta dom båda på papper då 7/10 pipan gjorde riktiga rökarträffar igår på Wings & Clay och de långa hållen där unge herr Eklund växlade till 28g:6 plockade jag ner dom med 26g:7 vilket gjorde mig upprymd. /P
Publicerat Mars 1, 20206 yr 21 hours ago culot sa: Troligen, är det bättre än det förra ? Självklart, i mitt förra liv fanns ingen Browning i skåpet.
Publicerat Mars 5, 20206 yr Författare Jag fick ett meddelande på messenger av min A5 kompis i usa som löd " Jag har köpt en bössa till dig, var det en sån du ville ha ? " Den är inte i mint condItion Men det är en Japan tillverkad Sweet Sixteen med inv CHOKER ✌️?✌ och det är nåt som stått på önskelistan länge och som aldrig dyker upp här eller i Tyskland, jag har sett EN till salu på Egun straxt innan jag köpte min första A5:a. Helvete vad det rör sig i vapenskåpet nu ? Igår låg säljar kopian till min SuperLight 12:a som ska långt helvete i Norr , och Lightning twelve med Långröret skjuter kråkor och trutar just nu med sin nya husse WT, och jag har bara köpt EN A5:a på sistone så jag ligger efter helt klart ... Den får jag vänta på tills i Sommar dessutom ? Så jag hintar om att en -62 : i kal 16 kommer bli till salu, troligtvis till hösten, jag måste synka med regeln att köpa nytt innan 6 månader. /P
Publicerat Mars 5, 20206 yr Hmmm, har 62an speedload? Cyklar den med 70mm-patroner? Lite sugen på att uppgradera från min modell äldre ?
Publicerat Mars 5, 20206 yr Författare 2 hours ago MarkusR sa: Hmmm, har 62an speedload? Cyklar den med 70mm-patroner? Lite sugen på att uppgradera från min modell äldre ? På fråga A svarar vi Ja ! Och likaså på Fråga B ?
Publicerat Mars 6, 20206 yr Författare På 2020-03-05 at 08:53 MarkusR sa: Hmmm, har 62an speedload? Cyklar den med 70mm-patroner? Lite sugen på att uppgradera från min modell äldre ? Sugen är inte det sämsta att vara ?
Publicerat Mars 11, 20206 yr Författare Detta är en populär post. Hittade äntligen bilder på ”min” nya kal 12 Auto 5:a så en liten teaser ?
Publicerat Mars 13, 20206 yr Författare Då jag har en japs tillverkad 16 med inv choksystem i ” karantän ” tillsvidare så får jag stilla min klåda med att leta Briley X2 choker till den, men när jag googlar 16ga invector choker så läser man att jänkare har svårt att få dom skjuta bra , Och det förbryllar mig? Nu rör det ju sig nästan mangrant om 16ga citori bössor men auto 5 16g inv borde väl ha liknande grundborrningar tycker jag. Dessutom medföljer inga choker till bössan (?) så lite spännande är det ? /P
Publicerat Mars 17, 20206 yr Jag har ju invector DS på min nya auto 5a i 16ga. De browning chokers som ingick sköt inte bra heller, så jag köpte från Trulock, och de har funkat riktigt bra.
Publicerat Mars 17, 20206 yr Författare 5 hours ago MJS sa: Jag har ju invector DS på min nya auto 5a i 16ga. De browning chokers som ingick sköt inte bra heller, så jag köpte från Trulock, och de har funkat riktigt bra. DS tycker jag borde skjuta bra men har hört att dom skjuter öppnare än förväntat, jag skulle vilja mäta av dina orginal och även de nya /P
Publicerat Mars 17, 20206 yr Författare Det komUpp en kanonfin auto 5 Magnum på egun men den köptes direkt vilket grämer mig, och tyvärr finns det en dealare som vill ha samma auto 5:or som jag ? /P
Publicerat April 25, 20206 yr Författare Jag köpte en fin Lightning Twelve på Egun igår i en ca 1,5min lång beslutsprocess ?
Publicerat April 27, 20206 yr Författare Tyvärr verkar kolven vara " handikapp anpassad " 365mm är orginal och inte speciellt långt, men 340mm ?? Det är ju Stympning ! Men jag har flera Auto 5 kolvar som är bedrövligt korta, både i 16 & 12 / P
Publicerat Maj 5, 20206 yr Författare Tyska exportfirmor är inte jätte sugna på att jobba när man kontaktar dom, men om man ber Tyska Vapenhandlaren man köpt av att kontakta dom blir dom medgörligare. om 2-3 Veckor kommer "Frugans" fina Light twelve 92:a med 28" chokepipa, och den senaste Light twelve på bilden ovan blir dock att vänta en stund på då import ansökan måste ställas om till annan exportör. Men till premiärerna är skåpet Fulltaligt med Auto 5:or igen ( Magnificent Seven ? ) Få se när Sweet Sixteen -92 m choker som polaren i staterna köpt åt mig kan leta sig till Sverige .... Då måste nog en sweet eller en standard 16 avyttras ... ?
Publicerat Juni 17, 20206 yr Författare På 2020-03-11 at 09:29 culot sa: Hittade äntligen bilder på ”min” nya kal 12 Auto 5:a så en liten teaser ? Fick hem pipan till den här bössan igår så nu är den komplett ? och Helvete vilken fin bössa ! Ser faktiskt oskjuten ut , dock har den en skillnad liksom min andra Jap tillverkade Auto 5 rekylfjädern är kortare ? Vet ej om det är original eller att man velat få den tugga de allra lättaste laddningarna. /P
Publicerat Juni 17, 20206 yr Av någon anledning verkar det finnas rätt gott om (nya) A5or i Grekland. Hur man går tillväga för att få hem en därifrån vet jag inte, men det borde ju inte vara omöjligt iom att Grekland tillhör EU https://www.car.gr/xyma/view/28725056-browning-auto-5-fn-xrysoskandali-ergal
Publicerat Juni 17, 20206 yr Författare 3 hours ago lagerstedt sa: Av någon anledning verkar det finnas rätt gott om (nya) A5or i Grekland. Hur man går tillväga för att få hem en därifrån vet jag inte, men det borde ju inte vara omöjligt iom att Grekland tillhör EU https://www.car.gr/xyma/view/28725056-browning-auto-5-fn-xrysoskandali-ergal 2300€ plus frakt är saftigt även för en kartongbössa, det ligger en likadan på egun fast med spång dom begär 699€ men har inte fått den såld på evigheter, det kan bero på att jag köpte en likadan i nyskick för 255€
Publicerat Juni 17, 20206 yr 1 hour ago, culot said: 2300€ plus frakt är saftigt även för en kartongbössa, det ligger en likadan på egun fast med spång dom begär 699€ men har inte fått den såld på evigheter, det kan bero på att jag köpte en likadan i nyskick för 255€ Jo, men nu är inte det enda exemplet. Verkar finnas en hel del begagnade på car.gr men ibland också en del ”nya”. Borde det inte finnas en faslig massa bössor i Belgien? Har inte lyckats hitta något vettig belgisk site.
Publicerat Juni 18, 20206 yr Författare 9 hours ago lagerstedt sa: Jo, men nu är inte det enda exemplet. Verkar finnas en hel del begagnade på car.gr men ibland också en del ”nya”. Borde det inte finnas en faslig massa bössor i Belgien? Har inte lyckats hitta något vettig belgisk site. Lyckades inte få translate att jobba korrekt på car.gr Jag letar efter en kal 16 med choker och då får den gärna vara i kartong. Bössan i länken är nog det lättaste du kan hitta dvs en superlight utan spång ... troligen 2,9-3,0 kg Så tips mottages gärna. / P
Publicerat Juni 18, 20206 yr Författare 18 hours ago lagerstedt sa: Av någon anledning verkar det finnas rätt gott om (nya) A5or i Grekland. Hur man går tillväga för att få hem en därifrån vet jag inte, men det borde ju inte vara omöjligt iom att Grekland tillhör EU https://www.car.gr/xyma/view/28725056-browning-auto-5-fn-xrysoskandali-ergal Hittade dom andra när jag kunde använda jobbdatorn, och som du säger många kartongbössor och många fina som F-N
Publicerat Juni 21, 20206 yr Författare På 2020-06-17 at 23:22 lagerstedt sa: Jo, men nu är inte det enda exemplet. Verkar finnas en hel del begagnade på car.gr men ibland också en del ”nya”. Borde det inte finnas en faslig massa bössor i Belgien? Har inte lyckats hitta något vettig belgisk site. Letar du efter en Auto 5 ? Det kommer framledes bli 2 stycken kaliber 16 till salu varav en Sweet sixteen
Publicerat Juni 23, 20206 yr On 6/21/2020 at 10:08 AM, culot said: Letar du efter en Auto 5 ? Det kommer framledes bli 2 stycken kaliber 16 till salu varav en Sweet sixteen Nja. Jag har ju en belgare. Det skulle i så fall vara en med lösa choker i kaliber 12.
Publicerat Juni 23, 20206 yr Författare 2 minutes ago lagerstedt sa: Nja. Jag har ju en belgare. Det skulle i så fall vara en med lösa choker i kaliber 12. Jag fick prexis hem en sådan och det kommer bli en " keeper " det dyker upp en å annan m choker i tyskland då och då, belgien har jag ingen koll på och alla m choker är made by miroku både i 12 & 16 , men frågan är hur det är att handla från Grekerna ?? visserligen med i EU men om det är ordning på dom när det kommer till exportera bössor enligt gällande regelverk vete fanken.