Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äntligen en Browning A5:a

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

https://www.egun.de/market/item.php?id=8783657

här har ni en LW12 Superlight utan spång i grymt fint skick OCH !!! En orginal **/ halv choke . Hade den haft spång hade jag köpt den bara för pipans skull då Browning A5 orginal fasta Choker är fantastiskt fina... 

• Svar 597
  • Visningar 73,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Jag ropade in en äkta Sweet sixteen idag   i kanonskick och med alla attribut jag vill ha, troligen är det en mitten 60 tal ( trol -64 )  ventilerad spång , kryssbultsäkring , speed load , o

• Tro på fan om inte säljaren till den senaste A5:an jag ropade in vaknade till liv idag, Äntligen !!! Som Fylking brukar säga , jag undvek att vara dryg trots att jag mailat 15gg  bössan e så

• Det MÅSTE vara åldern ! För igår helt ovetandes om att det var trutpremiär åkte jag hem med semesterbössan och ställde den i skåpet, så nu sitter jag här precis nymedveten om att den feta havstrut som

Posted Images

Publicerat
  • Författare
På 2020-06-23 at 08:46 lagerstedt sa:

Nja. Jag har ju en belgare. Det skulle i så fall vara en med lösa choker i kaliber 12.

Har du bara EN ??????? 

Publicerat

Du skulle köpt min superlight, hade spång men visserligen 3/4 choke!

Publicerat
  • Författare
6 hours ago MJS sa:

Du skulle köpt min superlight, hade spång men visserligen 3/4 choke!

Faktum är att jag inte gillar modellen för den är för lätt, det var därför jag sålde min  Superlight. 
din var väl en 3- shot modell ? 

Publicerat
1 hour ago culot sa:

Faktum är att jag inte gillar modellen för den är för lätt, det var därför jag sålde min  Superlight. 
din var väl en 3- shot modell ? 

Det var en s.k ”3” skott model.. Om du förstår vad jag menar.

Fick den såld för 4 här i sverige, det var jag nöjd med.

Publicerat
  • Författare
4 minutes ago MJS sa:

Det var en s.k ”3” skott model.. Om du förstår vad jag menar.

Fick den såld för 4 här i sverige, det var jag nöjd med.

Ja med den korta framstocken Och pipringen längre bak, 4 var riktigt bra !  Men den är inte vanlig här i Sverige, i Frankrike dräller det av dom.. 

/P

Publicerat
  • Författare

Min Jänke polare Lu  skickade mig bilder på en sjukt fin Sweet sixteen    Grade 1 ( guldinlägg)  m 28"pipa   inv choker  och orginalkartong 

så jag har det jättejobbigt nu :unsure: 

Det som räddar mitt förstånd är att den har 1750$ som starting bid sen ev tillstånd och Frakter uppepå det. 

/P

• 4 weeks later...
Publicerat

Lägger in lite frågor här då de vetande (eller är det bara en del av sjukdomsbilden?) verkar passera här med jämna mellanrum...

Har ju tagit MarkusR´s gamla A5 16 i besittning och har ett par funderingar. För det första så har jag redan börjat irritera mig på att man måste trycka in knappen på sidan av lådan för att fylla på magasinet. Går det att byta till nyare delar och slippa det?

Är det månne så att man kan installera ett speed-feed kit och i samma veva slippa "problemet" ovan?

Om fråga två besvaras med ett ja, var tusan köper man delarna ifrån?

/Patrik

Publicerat

Svarar mig själv lite grann. Har efter en kvälls och en halv natts febrigt internetforskande kommit fram till följande:

Konverterar man till speed load så försvinner "låsningen" av laddluckan.

Det som behövs är: 2 piece carrier assembly

Locking block latch

Eventuellt så behövs även: Locking block spring och carrier spring beroende på hur gammal bössan är.

Nu kvarstår bara frågan om vad man beställer delarna. Numrich har dom, men skeppar inte utanför USA i nuläget. Midwest gunworks har också delarna, men vägrar likväl att skeppa utanför.

Brownells (uärk...) ska ha delar, men den svenska sidan visar ingenting. Vad gäller detta är jag varken förvånad eller för den delen särskilt besviken. Det är ungefär vad jag hade förväntat mig.

Någon som kan ge ett tips?

Publicerat
1 hour ago, Patrik L said:

Svarar mig själv lite grann. Har efter en kvälls och en halv natts febrigt internetforskande kommit fram till följande:

Konverterar man till speed load så försvinner "låsningen" av laddluckan.

Det som behövs är: 2 piece carrier assembly

Locking block latch

Eventuellt så behövs även: Locking block spring och carrier spring beroende på hur gammal bössan är.

Nu kvarstår bara frågan om vad man beställer delarna. Numrich har dom, men skeppar inte utanför USA i nuläget. Midwest gunworks har också delarna, men vägrar likväl att skeppa utanför.

Brownells (uärk...) ska ha delar, men den svenska sidan visar ingenting. Vad gäller detta är jag varken förvånad eller för den delen särskilt besviken. Det är ungefär vad jag hade förväntat mig.

Någon som kan ge ett tips?

Western gun parts i Kanada. Man får maila dem och höra vad de har.

Publicerat
6 hours ago lagerstedt sa:

Western gun parts i Kanada. Man får maila dem och höra vad de har.

WGP meddelande att dom har sålt slut på allt sådant till kaliber 16, så det är väl bara att vänta på att numrich får sin kollektiva tumme ur röven och börjar skicka utomlands igen...

Nu blev jag faktiskt lite nedstämd...

/Patrik

Publicerat
  • Författare
7 hours ago Patrik L sa:

Lägger in lite frågor här då de vetande (eller är det bara en del av sjukdomsbilden) verkar passera här med jämna mellanrum...

Har ju tagit MarkusR´s gamla A5 16 i besittning och har ett par funderingar. För det första så har jag redan börjat irritera mig på att man måste trycka in knappen på sidan av lådan för att fylla på magasinet. Går det att byta till nyare delar och slippa det?

Är det månne så att man kan installera ett speed-feed kit och i samma veva slippa "problemet" ovan?

Om fråga två besvaras med ett ja, var tusan köper man delarna ifrån?

/Patrik

Ja det går utmärkt att byta dom delarna, till saken hör att jag köpte Dom delarna av Markus  och jag var med och tog hem dom från Canada ihop med några andra A5 freaks ., jag kommer i skrivande stund inte ihåg vad firman hette , dom har ingen Traditionell web shop  Utan man får Maila orginal partnumret 

Publicerat
  • Författare

Man KAN tilverka en speedload utav 2st one pice carrier , dock lär man behöva en riktig att mäta av. 
Jag är ju lite nördig så jag har 2 speedload i reserv men så har jag 4 st  kaliber 16 åxå. Numerich ströp kranen för länge sedan , men om du är slängd i France så finns rätt mkt 16 delar på naturabuy.fr  Jag har tyvärr inte lyckats regga mig där och nån Funktion för översättning till engelska Anser dom sig inte behöva. Dock så finns det grejer du behöver där. Annars är det att  skaffa en amerikansk kompis, det har jag åxå och han samlar på A5:or bland annat ? 

Publicerat
2 hours ago culot sa:

Ja det går utmärkt att byta dom delarna, till saken hör att jag köpte Dom delarna av Markus  och jag var med och tog hem dom från Canada ihop med några andra A5 freaks ., jag kommer i skrivande stund inte ihåg vad firman hette , dom har ingen Traditionell web shop  Utan man får Maila orginal partnumret 

Tror det är western gun parts du tänker på. Det var dom som sa att det var slut på kaliber 16 delar, så där är det kört.

Publicerat
2 hours ago culot sa:

Man KAN tilverka en speedload utav 2st one pice carrier , dock lär man behöva en riktig att mäta av. 
Jag är ju lite nördig så jag har 2 speedload i reserv men så har jag 4 st  kaliber 16 åxå. Numerich ströp kranen för länge sedan , men om du är slängd i France så finns rätt mkt 16 delar på naturabuy.fr  Jag har tyvärr inte lyckats regga mig där och nån Funktion för översättning till engelska Anser dom sig inte behöva. Dock så finns det grejer du behöver där. Annars är det att  skaffa en amerikansk kompis, det har jag åxå och han samlar på A5:or bland annat ? 

Nu är jag ju relativt flink med fräsen, så att tillverka en är inte omöjligt, men som du säger så behöver man antingen en att mäta av eller en ordentlig ritning. 

Du vet ingen som har en tvådelad att låna ut....?

Franskan är dessvärre obefintlig.

Publicerat
  • Författare
På 2020-08-01 at 01:00 Patrik L sa:

Nu är jag ju relativt flink med fräsen, så att tillverka en är inte omöjligt, men som du säger så behöver man antingen en att mäta av eller en ordentlig ritning. 

Du vet ingen som har en tvådelad att låna ut....?

Franskan är dessvärre obefintlig.

Hade inte läst innan jag svara på pm , jag har minst en 1-pice  Och 2 nya 2-pice , jag tror även  att han som köpte min första 16 i andra hand har Ytterligare en one-pice, den bössan var den första jag böt på.

/P

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Det ligger en Lightning Twelve med 28” invector pipa på egun troligtvis en 90-talare ( har en likadan)  lite tung men fan så skön att skjuta med. https://www.egun.de/market/item.php?id=10050769

Publicerat
  • Författare

https://www.egun.de/market/item.php?id=10051856

Om inte den här sticker iväg kan det vara ett klipp, och är det en extra  orginal  **  /mod pipa  så kan jag vara kandidat på den 

Och  jag kan brotscha   Fullpipan till valfri borrning   om så önskas.... Jag får tyvärr inte köpa fler A5:or varken för Frun eller PM 

Sista A5:an  jag köpte var en LW 12 från -65 mao ingen Miroku made så den har de lättare träbitarna och även låda och pipa är lättare.

/ P

Publicerat
  • Författare
På 2020-03-11 at 09:29 culot sa:

Hittade äntligen bilder på ”min” nya kal 12 Auto 5:a så en liten teaser ?

01EC253C-36F4-4456-979F-96717C79DF16.jpeg

A961F48B-904A-4487-99B8-8B802F118CA1.jpeg

0A4BC5F5-6112-4A99-B2A2-8C81812903F6.jpeg

20383065-2BB4-4115-A1EE-B8858BAAE133.jpeg

26768DBA-3401-4F4B-AB6E-FD53B6FB7575.jpeg

D0DF2536-56EE-44C7-94D1-0543AB070222.jpeg

228550BF-9401-44A1-A8B0-2C595DE27100.jpeg

Den här har  47 skarvar  2 kråkor 2 trutar och  1  Gräsand på sitt Samvete redan B)

Publicerat
21 minutes ago culot sa:

Den här har  47 skarvar  2 kråkor 2 trutar och  1  Gräsand på sitt Samvete redan 

Frun måste vara i extas över höstens middagar. :yes:

Publicerat
  • Författare
2 minutes ago sidelock sa:

Frun måste vara i extas över höstens middagar.

Jag har gjort succe med mina Duv hamburgare i vart fall,  skarv å annat skit låter jag bli att släpa hem, dock verkar Danskar & Norrmän 

Käka skarv  vilket tyder på att dom är närmare eskimåerna än oss :wacko:

Publicerat
23 minutes ago culot sa:

Jag har gjort succe med mina Duv hamburgare i vart fall,  skarv å annat skit låter jag bli att släpa hem, dock verkar Danskar & Norrmän 

Käka skarv  vilket tyder på att dom är närmare eskimåerna än oss :wacko:

Allt går att äta med en bra sås.... ?

• 4 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Kolla in magasin förlängaren !
Jag håller på att kolla med min A5 Jedi  i Staterna om det är en orginal Browning pryl , inte för att jag vill få i mera polletter mest för att kunna labba med balansen.

ps: snacka om den vapenfirman har en vass fotograf. 

https://www.egun.de/market/item.php?id=11599118

Publicerat

men det står ju bara 4+1 som kapacitet?

det fixar ju orginaltuben, så den där måste ju vara begränsad på nått sätt.

och ja, duktig fotograf!

Publicerat
  • Författare

Tyckte den var så välgjord att det kan vara ett orginal tillbehör,

kan vara en textmall dom använt för Auto5 ,  den handlaren har oftast mkt fina a5:or