Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

cykelträning?

Featured Replies

Publicerat

Vad behövs mer än en cykel och en hund?

vanligt koppel/ eller nån variant att sätta på pakethållaren?

utdragbart koppel?

Publicerat

hålla igen på benen så det inte går för fort. skulle säga att det är det enda viktiga utöver hund, cykel och koppel

Publicerat

Skaffa en "springer" och montera på ramen. Finns även en billigare kopia på granngården som är lika bra.

Publicerat

Dom flesta av mina hundar jag haft,har gått fot när vi cyklat.Då slipper man hastiga piss stopp eller annat tjorv som kan få dig att vurpa med hojjen.

Är även lagbrytare då jag cyklar mot trafiken så jag ser vad jag möter för fordon,och gör att hunden/hundarna haft två under många år springer på gräskanten i diket och ej på asfalten under längre sträckor.

Publicerat
  • Författare

En springer låter bra, kollar granngården!

Bra att den sitter i ramen då jag inte har pakethållare!

Publicerat

Har man ingen springer så funkar det att dra ett koppel runt sadelstolpen och runt styrstolpen som är fäst i en sele på hunden och sen ett som du mer kan styra hunden i halslänk, jag vill aldrig ha hunden framför cykeln då ett hastigt stopp kan ge oönskad effekt, eller att man får lite svårt att svänga, men springer är faktiskt bra mycket bättre då man får ut hunden en bit från cykeln.

Publicerat

Brukar inte va några problem med vanlgt koppel i handen. Har kört med tre samtidigt utan problem. Bara att korta ned kopplen så de inte kommer in framför.

Publicerat

Gjort 2 rejäla vurpor med cykel å hund. (Samma hund) ena gången tvärnit i nedförsbacke när hunden beslöt sig för å sätta sig å skita. Kopplet hade lagt sig i båge över handbromsen kan säga att det blev en volt för mig och cykeln. 2a gången hoppade hunden genom ekrarna med frambenet. Blev även då en framåtvolt . Hunden klarade sig oskadd men cykeln blev obrukbar .. Så nuförtiden cyklar jag med dragbälte/draglina

Publicerat
  • Författare

Köpte just en crosscykel eller vad dom kallas , breda däck och massa växlar,,, men ingen fotbroms?

Är det bättre att byta in den mot en vanlig tantcykel, med fotbroms?

Publicerat
  • Författare

Skaffa en "springer" och montera på ramen. Finns även en billigare kopia på granngården som är lika bra.

hittar den inte på hemsidan, nån som vet vad granngårdens "springer" heter?

Publicerat

Lägger en beställning på en kickbicke ( dämpad gaffel, mountainbike däck och handbroms) i veckan, sele och sen får hundarna dra..

En kompis har det och hundarna tycker det är skitkul att dra istället för att "bara" springa...

Publicerat

Har vanligt koppel funkar bra.

Publicerat

Jag kör bara vanliga koppel tycker det är bra att kontrollera hunden så. Drar dem kan man enkelt lyfta så tappar dem kraften. Hundar som drar kör jag med tummen i bakfickan så blir man inte trött i armen.Keep it simpel

Publicerat

Skulle inte vilja pröva att cykla utan springer med mina laikor, hålla i kopplet skulle vara lite för spännande för mig!

Publicerat

Skulle inte vilja pröva att cykla utan springer med mina laikor, hålla i kopplet skulle vara lite för spännande för mig!

Går det med mina tre odresserade kräk så...
Publicerat

Jag har en mtb och använder enbart ett koppel i handen och har inte haft något problem med det

Publicerat

Jag trivs bäst med fotbroms när man cyklar hundar. Har man inte det skall givetvis bakbromsen sitta på den sida man inte håller hundarna

Publicerat

kan bli riktigt spännande....

jag körde så att jag hade bara koppel i handen till den dagen det sprang över en ekorre mitt framför däcket och blev ju inte bättre än att hunden fick syn på den så det kunde slutat riktigt illa om jag inte släppt hunden, ja det var på höstkanten och lovligt att ha hund lös, ekorre är ju inte speciellt roligt när de försvinner så hon kom efter någon minut och vi kunde fortsätta men då satte jag fast kopplet i sadelstolpen och kände mig mycket tryggare med båda händerna på styret ;)

Publicerat

Kör alltid med kopplet runt midjan och hundarna bredvid mig. Nästa inköp ska bli ett baggenbälte. Men en springer är nästan oslagbart

Publicerat
  • Författare

Jaktia har en kopia till springer för 399kr!

Publicerat

Köp en sele och draglina, vi kör runt 1mil var tredje dag på cyckel eller kickbike. Hur kul är det att trampa själv?

Publicerat
  • Författare

Jag har tjt nu!

Publicerat

Jag har tjt nu!

Och den kan inte springa?

Publicerat
  • Författare

Och den kan inte springa?

nä men att dra tunga mig känns lite tufft för henne!