Publicerat April 18, 201511 yr Har inte smort själva mekanismen utan bara under säkringen för att tränga ut fukt och få ett bättre frostskydd. Har däremot ingen aning om det är bra eller dåligt att smörja resten men har inte sett något behov, bössan är två år och jag tror att fabriken smort på de ställen som behövs och att det fortfarande sitter kvar.
Publicerat April 18, 201511 yr Jag har köpt en Helix i kaliber 6,5x55. (en kaliber som jag för några år sen lovade att jag aldrig skulle köpa Syntet-kolv och justerbar kolvkam Nu inväntar jag licensen...
Publicerat April 19, 201511 yr Finns här någon som vet en bra länk till en youtube instruktion på rengörning av Helixen? Det finns en uppsjö av montage och Demontage av den men jag har inte funnit tips på vapenvård ännu!
Publicerat September 3, 201510 yr Jag har köpt en Helix i kaliber 6,5x55. (en kaliber som jag för några år sen lovade att jag aldrig skulle köpa Syntet-kolv och justerbar kolvkam Nu inväntar jag licensen... Idag åker min Helix tillbaka till gyttorp för andra gången.Problem med repeteringen, tomhylsorna vänder sej inne i bössan istället för att kastas ut. Riktigt tråkigt, men jag nöjer mej inte förrens jag har en fungerande bössa. Har hört att hylsor som är 55 mm eller kortare KAN krångla. Jag har två kamrater som skjuter 8x57 och aldrig haft ett bekymmer trots många avlossade skott. I värsta fall får dom ge mej en 270- eller 8x57-pipa istället.... Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat September 3, 201510 yr morris, vilka patroner använder du? min krånglade aldrig men med sob så var det kört!
Publicerat September 3, 201510 yr Finns här någon som vet en bra länk till en youtube instruktion på rengörning av Helixen? Det finns en uppsjö av montage och Demontage av den men jag har inte funnit tips på vapenvård ännu! kan inte svara men funkar den ännu ,,,,,,nu när garantin gått ut?
Publicerat September 4, 201510 yr kan inte svara men funkar den ännu ,,,,,,nu när garantin gått ut? Den är inte rengjord ännu!! Första bocken föll härom veckan och den har följt med till skjutbanan och skjutvallen och skött sig bra precisionsmässigt. Jag har faktiskt haft lite strul med 308:an och är nästan helt säker på att det är magasinsfjädern i det magasinet som är lite för slö (det är alltid sista bulan som strulat). Har du något bra tips på hur man får bra fjäder på den igen Dina ladd data är jag väldigt intresserad av kan du finna dem så skicka gärna över infon. Kanonen skjuter ju jämnt på 200m vallen med både 308:an och 9,3:an jag tror att det diffade 3cm på det avståndet så för vanlig Älg och Grisjakt så känns det inte som jag behöver byta glugg. Men nu är FMJ:n slut så det är dags att skaffa sig en laddutrustning.
Publicerat September 4, 201510 yr morris, vilka patroner använder du? min krånglade aldrig men med sob så var det kört! Nu har jag väl inte stått och matat iväg en massa jaktpatroner så det har varit mest Norma Jaktmatch. Hade några handladdade Woodleigh med som jag brände iväg men det var samma sak med dom. Hoppas att dom löser det för i övrigt är det en underbar bössa att skjuta med. Jag är en obotlig optimist [emoji106] [emoji16] Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat September 4, 201510 yr En kompis hade tyvärr samma problem, slutade med att han bytte till Blaser!
Publicerat September 4, 201510 yr En kompis hade tyvärr samma problem, slutade med att han bytte till Blaser!Nä, någon Blaser blir det inte.Funkar inte denna blir det ingen mera rakrepeter. Skickat från min E6553 via Tapatalk