Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
www.anglavakter.com

culot

Ladda kaliber 16 för den som vill lite mer

Recommended Posts

culot
1 hour ago MJS sa:

Jag hör av mig!

👍

culot

Jag  har   sålt av  frugans Auto 5 12:a och min egen  med 1/2 pipan  så morgondagens beväpning inför stundande

skyddsjakt  på skarv  får bli en trång pipad sweet sixteen , dock är ammo förrådet med grövre än 5:or väldigt glest så det vart att 

Stressa ihop  ett gäng 31g   med italienska 3:or ( 3,3mm )  igår kväll,  och den trånga bössan brukar jag mest ha för vingade knipor 

då den skjuter sönder på normala hagelhåll,  men i detta fall är det decimering det handlar om så då lär den vara bra för ändamålet.

/ P

• Like 1
  • Haha 1

Christian N

Man skall träffa också😁🤘🙏/C

sidelock
17 minutes ago culot sa:

Jag  har   sålt av  frugans Auto 5 12:a och min egen  med 1/2 pipan  så morgondagens beväpning inför stundande

skyddsjakt  på skarv  får bli en trång pipad sweet sixteen , dock är ammo förrådet med grövre än 5:or väldigt glest så det vart att 

Stressa ihop  ett gäng 31g   med italienska 3:or ( 3,3mm )  igår kväll,  och den trånga bössan brukar jag mest ha för vingade knipor 

då den skjuter sönder på normala hagelhåll,  men i detta fall är det decimering det handlar om så då lär den vara bra för ändamålet.

/ P

Nog ska femmor bita på skarv, det är en rätt tunn fågel☺️

culot
55 minutes ago Christian N sa:

Nu pratar vi långhåll och skarv är känslig för hagel i huvud hals regionen , man får skjuta närmare fågeln på de korta hållen .

culot
53 minutes ago sidelock sa:

Jag har 5:or med åxå men nu får man möjlighet att utvärdera lite . 
tunn håller jag inte med om. jag sköt 3:or på knipor i många år nackdelen var att dom gjorde för stora hål dock slog dom ihjäl nåt sanslöst , stora hål i skarv ser jag dock som en fördel,  Jag vill helst inte slösa bort fina 6-5-4:ans hagel på vilt jag inte tänker äta.

/P

culot
8 hours ago Christian N sa:

Det gör man faktiskt på mina normala vätt håll  ( 30-35+moms )  och fåglarna dör jättemycke

lite för mycket för att duga till föda, men det ser jag som en fördel när det kommer till skarven... Hellre lite för hårt chokad än att behöva tveka på ett långt skott 

😎

culot

Jag knåpade ihop en riktig jävla rökar polett , 35g :3  i 16/70 med Tecna krut 

kronografen gav 416-419 från 1,5m   Så  krutet ska tas ned från 1,65x35 till 1,60 

kanske till och med 1,55 x35 , förladdningen cheddite T-25 ger ordentligt med plats 

när man använder Tecna.  En träffbild sköts åxå med överpipan på frugans Rizzini  

där det sitter en halv  choke, bild kommer när jag fyllt i träffarna .

/P

• Thanks 1

culot

Det kommer lite skojsigt krut från plattlandet med min KrutHallick 

Sipe'n och S4  som ska bli kul att prova i 16 , tyvärr är dom hyffsat dyra .

/P

culot
På 2020-03-27 at 10:13 sidelock sa:

Min Italienske vän Marre knåpade ihop en sk Fjädervätte av en skarvkropp och sa att skarvskinn är segt som SATAN 

Det märktes när han skulle spika fast skinnet i fyllningen 

B884B0C0-1238-4292-BA24-011F0D73C178.jpeg

69CA47EA-AFEF-4310-B72D-6144A71F0C23.jpeg

• Like 2

Jr_Moberg

Jag får inte riktigt till mina 16-laddningar i OMV-smart-pressen. Tacksam för tips och råd. 

Rullstukat blir fint, men stjärnstukningen blir inte jämn. Jag har trimmat med Fiocchi-hyslor (Använder bz-förladdning utan hagelkopp) till 16/65 och tunnat ut plasten med en svasatore men crimpern gör inte stjärstukningen jämn. Det blir som en muffinstopp.

Har provat att trycka ihop hylsan lite hårdare mer men då kollapsar hylsan ibland. Har även varit med om att stjärnstukningen öppnar sig efter crimpern. Kanske kör jag borren på för lågt varvtal så plasten inte blir varm nog? 

Patronerna skjuter fint i min brytbössa men i en halvauto hade de blivit krångel och jag vill att patronerna ska se jämna och fina ut. Det är arbetet i OMV-smart pressen som inte blir som det ska. 

culot

Ta en bild inifrån Stjärn stukaren Och hur det ser ut när du förstukat. 
kan vara så att du fått en stukare för papphylsa,