Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
culot

Ladda kaliber 16 för den som vill lite mer

Recommended Posts

MJS

Jag har laddat upp lite 16 under sommaren. 31g 6or med Vectan A0 krut. Tror jag körde 1.5-1.6 kommer inte ihåg i huvudet exakt mått.

De skjuter otroligt fint i min browning med 1/2 choke, svartfågel och änder på alla möjliga håll åker i backen!

• Like 2

culot
1 hour ago MJS sa:

Jag har laddat upp lite 16 under sommaren. 31g 6or med Vectan A0 krut. Tror jag körde 1.5-1.6 kommer inte ihåg i huvudet exakt mått.

De skjuter otroligt fint i min browning med 1/2 choke, svartfågel och änder på alla möjliga håll åker i backen!

Har du möjlighet att kolla dosen mer exakt ? Och har du möjlighet att skjuta Kronograf

/P

MJS
1 hour ago culot sa:

Har du möjlighet att kolla dosen mer exakt ? Och har du möjlighet att skjuta Kronograf

/P

Ja absolut, väger varje dosering. Har uppskrivet någonstans exakt vad jag körde. Ska försöka testskjuta dem i kronograf någon gång i höst. 

Laddningen känns mjuk och bra, och fåglarna dör..

culot
7 minutes ago MJS sa:

Ja absolut, väger varje dosering. Har uppskrivet någonstans exakt vad jag körde. Ska försöka testskjuta dem i kronograf någon gång i höst. 

Laddningen känns mjuk och bra, och fåglarna dör..

Visst var det du som köpte nya A5 Sweet16 ?   Du har nog ett grövre lopp än den äldre Auto 5 och du kommer nog få högre farter än vi . 

Sen är det stor skillnad på 1,50-1,60  då 0,05 ger 8-10ms +\-  och en 0,05 sänkning på krutet kan göra underverk på träffbilden. 

Dock är du inte högt med 1,60 när vi pratar A0 i 31g  men jag är som sagt nyfiken på Farten.

/P

MJS
46 minutes ago culot sa:

Visst var det du som köpte nya A5 Sweet16 ?   Du har nog ett grövre lopp än den äldre Auto 5 och du kommer nog få högre farter än vi . 

Sen är det stor skillnad på 1,50-1,60  då 0,05 ger 8-10ms +\-  och en 0,05 sänkning på krutet kan göra underverk på träffbilden. 

Dock är du inte högt med 1,60 när vi pratar A0 i 31g  men jag är som sagt nyfiken på Farten.

/P

Ja precis! Den är så otroligt lätt så det behövs mjuka laddningar..

Kan återkomma efter att jag kört kronografen med vad den ger.

culot
1 hour ago MJS sa:

Ja precis! Den är så otroligt lätt så det behövs mjuka laddningar..

Kan återkomma efter att jag kört kronografen med vad den ger.

Du borde kunna göra 32g med A0 , jag sköt mycket  32g med A1SP som är snabbare än A0  och det funka rolex. 

A0 borde gå ännu bättre ,   Den väger väl 2,8 nånting ? 

Jag behöver köpa en ny  fotocell kronograf  då min Magnetospeed  V3 inte gillar  piprekyl.

/ P

culot

Det finns en formel för att räkna om från 12 till 16 som stämmer ganska bra  och den är  X 0,85 

jag har testräknat och det stämmer riktigt bra. Så en 12 kal 36g laddning med 1,85x36 blir 

1,60x 31 i 16

• Like 1