Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilken hölsterryggsäck?

Featured Replies

Publicerat

Vornsäcken verkar alltmer intressant!  :yes:

Finns demofilm här: http://shop.vorn.no/

Aah, det såg ju smidigt ut. Då blev det plötsligt svårare att välja ryggsäck igen... :)

Publicerat

Jag slog till och köpte mig en Vorn Hjort igår.

Gick omkring lite hemma och tog ur och satte tillbaks bössan. Bara för att testa... Sambon tittade konstigt på mig...  :ohmy:

Finnspetsen däremot var eld och lågor då han trodde det var dags för jakt.  :biggrin:

Törs man be om en liten rapport senare till vintern efter höstjakten. Några få rader, sisådär 10 A4:a med kommentarer räcker ;).

Publicerat

Själv så kör jag med Eberlestock Gunrunner och är mycket nöjd med den. Blev en otrolig befrielse att ha den då man är ute heldagar o slippa ha bössan hängades.

Publicerat

Kan du filma hur du gör och lägga upp här? Jag har försökt hitta nån filmsnutt som visar hur man stoppar tillbaka bössan, men hittar inget...

Jag gör likadant som han i filmen från Vorn :)

Publicerat

Törs man be om en liten rapport senare till vintern efter höstjakten. Några få rader, sisådär 10 A4:a med kommentarer räcker ;).

En recension kommer senare i höst då jag hunnit testa den lite mer i fält. Några 10 A4:or tror jag inte det blir dock...

Publicerat

En recension kommer senare i höst då jag hunnit testa den lite mer i fält. Några 10 A4:or tror jag inte det blir dock...

Låter mycket bra!

Dock så om jag ska vara ärlig så tror jag det intressanta är hur säcken och framförallt snabblåsningen kommer klara år av slit. Snö och is, vatten och rost, slitage och fjädrar... svaret lär vi ju tyvärr inte få på några år då modellerna är nya. Bara hoppas att den klarar det, priset gör ju att man förväntar sig åtminstonde 10-15 års flitig användning :).

Kan någon av er som nu har den hemma svara på varför de färgat releasemekanismen orange? Har man verkligen problem att hitta den efter att ha tränat två tre gånger? Kan verka jättelöjligt, men sticker lite i ögonen på mig när man försöker vara kamouflerad i övrigt. (Troligtvis enormt mycket mera hos mig än hos någon fågel som ändå har full koll på var man är, oavsett kamouflage)

Blir nog hursomhelst svårt att ekonomiskt motivera ett byte då man redan äger en gunrunner...men prylar är kul :).

Publicerat

Vid min första koll så verkar konstruktionen vara bra genomtänkt och gedigen.

Metalldelarna är i rostfritt så väta lär de tåla. Remmar, spännen, blixtlås och sömmar ser också ut att vara av bra kvalité.

Den är skön att bära då den sitter bra på ryggen och midjebältet avlastar som det ska.

Men som sagt, jag återkommer med en utförligare recension senare i höst.

Varför releasehandtaget är orange vet jag tyvärr inte. 

• 5 months later...
  • 2 months later...
Publicerat

Själv kör jag Eberlestock X1 loden. Tycker dock den är lite för utstickande från ryggen, vill hellre ha tyngdpunkten nära men detta verkar vara modellen för flertalet amerikanska säckar. Sen är den väldigt kort i ryggen, avbärarbältet sitter väldigt högt.

Gillar den ändå men för stor för bara dagstur.

Skulle vilja ha nåt i stil med dagstursäckarna från de rena friluftsmärkena fast med hölster då.

Som med allt annat är det nästa pryl som är lösningen på alla problem...,