Publicerat Juni 11, 201511 yr ...i de lugnaste vatten... ......simmar dom som inte har en Ruger M77 mark 2 /Mike
Publicerat Juni 11, 201511 yr Något bör man ha lärt sig efter dessa år av skruvande och tre Ruger M77 MKII som passerat dörrarna
Publicerat Juni 11, 201511 yr Har för övrigt ett färdigarbetat orginaltrycke liggande i egenskap av att det skulle trilla in en fjärde Ruger en gång
Publicerat Juni 11, 201511 yr Något bör man ha lärt sig efter dessa år av skruvande och tre Ruger M77 MKII som passerat dörrarna Ja du borde ha lärt dig att gräset är brunt och nedvissnat på den andra sidan /Mike
Publicerat Juni 11, 201511 yr Ja du borde ha lärt dig att gräset är brunt och nedvissnat på den andra sidan /Mike Va fick du luft från, måste blåsa friska vindar uppåt landet
Publicerat Juni 11, 201511 yr Va fick du luft från, måste blåsa friska vindar uppåt landet totalt vindstilla här /Mike
Publicerat Juni 11, 201511 yr En av dom få bössor i 22 hornet som tilltalar mig är just rugern. Dom är trevligt välarbetade o grova. Tur man knappt jagar så man slipper köpa än mer vapen
Publicerat Juni 12, 201511 yr Mike: alla aspekter du listar låter också som Winchester 70 (Pre-64 eller Classic)? Är det bara jag som tycker att slutstycksknopppen ligger för nära stocken på Ruger för snabb repetering? Nu har jag dock aldrig ägt någon så i verkligheten (dvs utanför Torsbo kassun) kanske detta är ett icke-problem.
Publicerat Juni 12, 201511 yr Helt rätt! visst låter det som en winnie 70 pre-64 i specen. Dock så gillar jag känslan i Ruger bättre och för egen del har jag aldrig reagerat på att slutstycksknoppen ligger för nära kolven eller är svår att få tag i men andra kanske har en annan uppfattning. /Mike
Publicerat Juni 12, 201511 yr Jäkligt stiligt jag håller med om Ruger lådans förträfflighet. Jag har många gånger funderat på en m77:a men jag kan inte riktigt komma överens med den icke lodräta lådskruven. Den kanske är skitbra vad vet jag men jag är lite kluven där. Den skall väl dras till ett visst moment om jag läst rätt? Lådorna är "investment cast" vilket pmt inte verkar gilla men som jag tror på många sätt kan va bättre en "forged"
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Författare Träffbilderna då [emoji14]Bössan sköt inte alls bra direkt efter bäddningen. Som tur var prickade jag rätt med första problemlösningsåtgärden...att slipa bort den gördel på 1 cm som stödde pipans bakersta del mot lådan. Dvs göra pipan helt friflytande. Det gjorde susen.Billig övningsammo för älgbanan och kulstigar (ej precisionsoptimerad): Sako 123 gr FMJ framför 50 gr Norma 201 Vo 900 m/s (80 m). Spred ca 10 cm (!) direkt efter första bäddningen. Årets allround jaktammo: TSX 165 gr framför Norma 204 (kommer inte ihåg exakt mängd...ocw'ad) Vo 845 m/s (80 m)...ja jag vet...'bara' en 3-skottare och som sådan utan signifikans...men det bjuder jag på ;-) Spred ca 5 cm efter första bäddningen :-/ Nöjd med samskjutning övningsammo - jaktammo :-D
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Du har ju missat det du skjuter på, annars ser det ju väldigt bra ut, bättre än vad jag kan för egen del. /Christian
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Härligt att se att bössan fortfarande levererar åt sin nya ägare Din gamla 308win har fått gå vidare till en ny ägare ännu en gång. Mvh Joacim