Publicerat November 5, 200619 yr iaf jag (med gråcamo-mössan) stirrar på skotern som körde förbi ;D...tror det var ungefär då bilden togs.. Då var Jabbe den som jag trodde var Jabbe ...med tanke på bilden ;D
Publicerat November 5, 200619 yr Författare Så det tråkiga med hela jakten.... Detta rådjur som just blivit angripen av ett lodjur, så nu är våran sköra rådjusrstamm riktigt illa ute om nu inte kissen försvinner från marken vill säga. Den hade tagit rådjuret ca 70 meter från en hyffsat stor väg och jäkligt nära bebyggelsen, så inte verkar det vara speciellt skygg av sig heller. När vi flådde rådjuret visade den stora rivmärken på bakbogen och en luftstrupe som var helt avsliten
Publicerat November 5, 200619 yr När vi flådde rådjuret visade den stora rivmärken på bakbogen och en luftstrupe som var helt avsliten Bakbog ???
Publicerat November 5, 200619 yr Författare Ni som var här är hjärtligt välkomna tillbaka nästa år igen om ni vill. Om det blir samma uppslutning nästa gång kommer dreven att bli större och på bättre marker, årets tanke var iaf ett stort drev, men snön satte stopp för det drevet. Nåja årets klappjakt tyckte jag gick riktigt bra, med väldigt duktiga tysta passkyttar och med raka fina drev. Sedan var det lite otur att det inte blev någon räv, men det var ju riktigt nära att två skulle åkt dit iaf. Tack för en trevlig dag allihopa En lagbild på kanske halva styrkan och det kissedödade rådjuret
Publicerat November 5, 200619 yr Jag vill med denna efterlängtade bild tacka för en mycket trevlig jaktdag. Synd bara att jag inte fick fram kameran lite snabbare, katten stannade ju endast 5 meter ifrån mig. Jag måste erkänna att jag drömt om kissekatter inatt Ser fram emot nästa års klappjakt och hoppas då att vi får klämma dit någon räv också.
Publicerat November 5, 200619 yr Härlig bild (Även om det kanske inte är så kul att den är just här) synd inte fler hann fota Trevlig jaktform (klappjakt) dessutom, mer av den varan skadar aldrig
Publicerat November 5, 200619 yr Ni verkar ju ha haft trevligt i a f. Synd att det inte blev någon mickel. > Det är bara att spotta i nävarna och försöka ta nya tag till nästa år.
Publicerat November 5, 200619 yr Jag slutade ut att åka i sista stund....spårsnön och jaktkåt stövare....blev dock ganska så kul och händelserik helg. Lodjur f-n vad häftigt....jag trivs med rovdjuren... de ger en extra krydda på jakten. Okey jag vet ni är alla emot predatorn men det är bara så att stå vid ett gryt med inspårad räv och terriern jobbar på räven det är actin det....
Publicerat November 5, 200619 yr Författare Inte långt från det dödade rådjuret och lo legan finns det ett större gryt där rävarna varit massor nu efter snön kom ( sugen Partys ). Mest troligt låg det ett gäng Mickel där igår. Kan det vara så att räven går under när kissen är närvarande i området ? Hur mycket räv tar kissen eller tar den räv alls ? Skulle vara intressant att veta.
Publicerat November 5, 200619 yr Jag är övertygad om att jag både läst om och sett bild på lodjursrivna rävar, kommer dock inte på var jag kan ha sett det?
Publicerat November 6, 200619 yr Jo, tusen tack Seger och Roger....det var hur kul som helst synd bara att ni fått en kisse på markerna > >.....vad ni än gör...skicka den inte mot Pite hållet Skicka den hit...vi har så jäkla gott om rådjur och den kan gott å väl få ta för sig lite...
Publicerat November 6, 200619 yr Bra bild Palmen. Man ser ju klart och tydligt att lon skuttar bort mot skogen. Nästa gång ska jag ha kameran runt halsen hela dagen