Publicerat November 5, 200619 yr http://www.djurensratt.se Den svenska jakten sköts uppenbarligen så bra att Förbundet Djurens Rätt behöver hitta på missförhållanden för att kunna smutskasta den. Nu handlar det som att fåglar föds upp för att "släppas ut framför jägarnas bössor". (sic!) Att exempelvis fasaner jagas i november då de flockats, men stödutsättningar görs på senvår/försommar, är tydligen inte så intressant. Vare sig det handlar om änder, fasaner eller rapphöns finns det gott om tid för att fåglarna skall förvildas. Men FDR väljer alltså att använda formuleringar som leder läsaren till tron att det handlar om omedelbarhet, att utsättningen sker då den onde jägaren har laddat och osäkrat. Är det någon som har lust att hjälpa FDR med omröstningen? MVH! /HerrBerg P.S. Jag copyrightar inte texten härovan, så det är fritt fram att distribuera den vidare till andra epostlistor eller webbforum... D.S.
Publicerat November 6, 200619 yr Ska ni inte söka jobb hos FDR desöker lite olika befattningar, mest inom projekt, är det inte diskriminering att kräva vad personalen ska äta? Matematiken får sig en törn om man lever på sallad, anställningstid 1 januari 2006 till 31 december 2007 sista ansökningsdatum 15 november 2006 och anställningstiden blir 1 år och 3 månader. går de efter när morötterna gror och övrig tid räknas inte? sen kan man undra om de inte är lite sent ute.
Publicerat November 6, 200619 yr O ja me. Ganska intressant att det ändå är relativt jämt. 39 % tycker nu att det INTE ska förbjudas. Skulle vara roligt att se vad som händer om det blir mindre är 50% för förbud. Då försvinner nog den omröstningen snabbt från hemsidan och minnet...
Publicerat November 6, 200619 yr O ja me. Ganska intressant att det ändå är relativt jämt. 39 % tycker nu att det INTE ska förbjudas. Skulle vara roligt att se vad som händer om det blir mindre är 50% för förbud. Då försvinner nog den omröstningen snabbt från hemsidan och minnet... ....och jag undrar hur många härifrån som har varit inne och röstat utan att skriva det här? ;D Man skulle behöva fara till jobbet och skicka en röst därifrån också. ;D Den tar bara en röst hemifrån. >
Publicerat November 6, 200619 yr Mitt första val Hoppas bara jag valde rätt ;D Alla som läser denna tråd kan ju lägga en röst, tycker jag iaf ;D Mvh Micke
Publicerat November 6, 200619 yr en röst till....ännu jämnare var det nu....46 % mot 53 %..... Det är bra grabbar och tjejer. Fortsätt i denhär stilen så kanske Vi får ner dom på jorden någon gång så att dom blir tysta. ;D
Publicerat November 6, 200619 yr fortsätt gärna titta in och rösta när det kommer nya frågor, nån kanske kan påminna
Publicerat November 6, 200619 yr Författare Man kan ju konstatera att det bara skiljer 9 röster mellan JA och NEJ just nu ;D ;D ;D
Publicerat November 6, 200619 yr 4 röster just nu i ja farvör. > Jobba på sprid länken vidare till andra forum.
Publicerat November 6, 200619 yr Veckans fråga Djurens Rätt vill förbjuda godsjakt - jakt där fåglar föds upp för att släppas ut framför jägarnas bössor. Håller du med? Ja 47% (110) Nej 52% (121) Vet ej 1% (3) Totalt antal röster: 234 Så där ja nu ser det bätre utt ;D ;D 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) Mvh Anders Hj
Publicerat November 6, 200619 yr Veckans fråga Djurens Rätt vill förbjuda godsjakt - jakt där fåglar föds upp för att släppas ut framför jägarnas bössor. Håller du med? Ja 47% (110) Nej 52% (121) Vet ej 1% (3) Totalt antal röster: 234 JA.. förtsätt att rösta så ledningen blir STÖRRE! Så där ja nu ser det bätre utt ;D ;D 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) Mvh Anders Hj
Publicerat November 6, 200619 yr Jag kollade lite på deras sida och klickade på blimedlem och (tänkte kolla om det skrev på nåt fourum) de skulle ha uptill 180:- föratt bli medlem....tur att jaktsidan är gratis
Publicerat November 6, 200619 yr Ja 45% (112) Nej 54% (134) Vet ej 1% (3) Totalt antal röster: 249 Nu har även jag röstat.............. ;D ;D ;D
Publicerat November 6, 200619 yr Ja 45% (112) Nej 54% (134) Vet ej 1% (3) Totalt antal röster: 249 Nu har även jag röstat.............. ;D ;D ;D Var det du som la ja rösten ;D ;D 8)
Publicerat November 6, 200619 yr Var det du som la ja rösten ;D ;D 8)Vad.... ??? driver du med mig > jag röstade ju vet ej? ;D ;D ;DNu har jag fuskat och skickat en röst till...och kul det funkade. Ja 44% (112) Nej 55% (141) Vet ej 1% (3) Totalt antal röster: 256