Publicerat Juli 24, 201510 yr Detta är en populär post. Igår gick Lina bort , lungt och stilla. Var nog hjärtat. Men vad jag kommer att sakna den hunden. Lite sur och avig mot främmande och ett jävla humör men hur jävla go som helst annars. Det var verkligen husses hund. Var väl aldrig mer än en skaplig älghund. På gris var hon riktgt bra. Men som eftersökshund och på grävling och övrigt mindre rovvilt var hon helt jävla underbar. Skulle väl tro att vi totalt skjutit ca 350 vilt för henne. Enda jag är säker på är att det blev 233 grävlingar. Vilka minnen man har efter ett antal natteftersök på gris. Det var en riktig upplevelse att höra henne ösa på en klar vinternatt. Det var musik det. Det brukar ju sägas att man bara får en riktigt bra hund under sitt jaktliv, så jag räknar inte med att få någon mer för jag har ju haft min. Vila i frid Lina.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Trist Björn, beklagar men hon höll länge för att vara i den branschen hon var. Klart du får fler duktiga hundar, de du har är nog bättre än du vill medge och nu kan du inte jämföra med den gamla längre. Jag har bara haft en enda hund som fått leva hela livet ut, eller egentligen inte det heller då jag stövaren blev senil och hoppade ut genom myggfönstret på andra våningen och bröt benen, men han blev iaf 12 år.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Beklagar, men hon fick ju verkligen jaga mycket i sitt liv. Pratade med en som haft och har mycket hundar och frågade honom vilken var den bästa hunden han haft hittills och han svarade den har jag inte haft ännu! Så nog finns det hopp.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Alltid lika tråkigt, men hon har uppenbarligen haft ett fantastiskt liv och du har fått vara med! Johan
Publicerat Juli 24, 201510 yr Beklagar massor. Alltid trist när det väl händer . Men man får försöka att minnas alla bra stunder och jakter som man har haft tillsammans med sin gamla trotjänare. Ni fick i alla fall en lång tid tillsammans. Fin bild på henne .
Publicerat Juli 24, 201510 yr Beklagar Björn! Den hunden har gett även mig enorm glädje & spänning då jag (försökt) smyga på ståndskall dagtid. Superb grävlingshund som efter någon gång lärde sig markerna & kunde gå rejält långt på slag. Sent from my iPhone using Tapatalk
Publicerat Juli 24, 201510 yr Beklagar efter ett långt och härligt liv ihop med en som synes som högsta vinsten.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Beklagar Björn!! Har följt dina och Linas äventyr i ganska många år nu och fattar att hon var en kanonhund (trots pikarna) Du får säkert en hyfsad hund igen....
Publicerat Juli 24, 201510 yr Beklagar att Lina inte finns vid din/er sida längre. Man är allt lite "halv" då det är dags att säga "tack för den tiden, vi gick sida vid sida". Något saknas, något felar. Som sagt man är allt lite " halv". Återigen beklagar din/er förlust.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Författare Beklagar Björn! Den hunden har gett även mig enorm glädje & spänning då jag (försökt) smyga på ståndskall dagtid. Superb grävlingshund som efter någon gång lärde sig markerna & kunde gå rejält långt på slag. Sent from my iPhone using Tapatalk Kommer du ihåg denna? Tyvärr ett riktigt uselt foto.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Fan vad tråkigt.. Men jag tror som många andra att du kommer att få till en ny jycke och om man utgår ifrån allt du skrivit så lär du få tag på någon ny hund som är precis lika trevlig och bra på sitt sätt.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Författare Agunnaryd Sent from my iPhone using Tapatalk Nä var väl nånstans runt fröseke.
Publicerat Juli 24, 201510 yr Nä var väl nånstans runt fröseke. Alsterbro var det Sent from my iPhone using Tapatalk