Publicerat Augusti 5, 201510 yr Var inte speciellt orolig jag har skjutit ett antal rå med 222r med 3,2g och 3,6g även med 4g längsta flyktsträcka 60 m var med en 3,6g kula tror det var normas var rätt otrogen innan jag skaffa pressen nu kör jag hornady 50 gr lite halvhård verkar den vara men satsar inte efter bogskott utan skjuter efter hjärta eller cns skott om allt känns rätt
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Har skjutit ett antal rå med Sako Vixen 222, tycker att den slår sönder för mycket.
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Jag har inte skjutit något rådjur med 222 ännu, då den är inköpt i våras. Men ser framemot att se hur den fungerar. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Piffigt med dämp på 222:an - låter inte mycket alls. Enda nackdelen är väl om det dyker upp en gris, men det är smällar ( ) man får ta.
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Japp dämpare på är riktigt fint. Jag kör med en stalon compact. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Och angående gris så har jag inte det problemet, då dom inte finns på våra marker ännu Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Författare Detta är en populär post. Känns skönt att man äntligen fick skjuta en bock med 222an 10 meter gick den med en 3,6 grams oryx genom lungorna. Tycker det inte slog sönder så mycket. Utgångshålet var ca 5 cm i diameter
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Känns skönt att man äntligen fick skjuta en bock med 222an 10 meter gick den med en 3,6 grams oryx genom lungorna. Tycker det inte slog sönder så mycket. Utgångshålet var ca 5 cm i diameter Visst är den effektiv Grattis till bocken!
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Hoppas att jag också får fälla en bock, med min 222:a Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Sköt en av bockarna med Sako powerhead 3,2 gram. La sig på plats. Första viltet med denna kula. Då den jag hade innan har utgått. Och jag bara hade få kvar. S.
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Samma kula som jag använt under de senaste 2 säsongerna, funkar finfint
Publicerat Augusti 24, 201510 yr Detta är en populär post. Sköt 2 bockar med 3,2g norma. Den ena på 30m med ett perfekt bogskott, gick 50m. Den andra på 70m knallfall, snett framifrån och ut i bogen, snuddade ryggraden. Båda kulorna satt i skinnet på utgångssidan
Publicerat Augusti 25, 201510 yr Det ser ut som revirstriderna är hårda hos er! Bössan ger mig lite nostalgikänslor! Är själv uppvuxen med en Tikka kombi med riktigt fint trycke, en riktigt bra purschbössa. Grattis till bockarna!
Publicerat Augusti 25, 201510 yr Sköt 2 bockar med 3,2g norma. Den ena på 30m med ett perfekt bogskott, gick 50m. Den andra på 70m knallfall, snett framifrån och ut i bogen, snuddade ryggraden. Båda kulorna satt i skinnet på utgångssidan Hatten av för fin bild!!
Publicerat Augusti 25, 201510 yr Tack å tack. Nöjd med börsan, till pursch ä den perfekt men tycker det är lite bökigt med pipväljaren i snabba situationer. Cal.222 tycker jag är perfekt till rådjur. Inte så stor köttförstörning och bra effekt. Blir värre när vildsvinen kommer dock
Publicerat Augusti 25, 201510 yr Tack å tack. Nöjd med börsan, till pursch ä den perfekt men tycker det är lite bökigt med pipväljaren i snabba situationer. Cal.222 tycker jag är perfekt till rådjur. Inte så stor köttförstörning och bra effekt. Blir värre när vildsvinen kommer dock Sant! en av anledningarna till att jag bytte var att jag ändå bara använde 222:an i bössan och att hagelpipan bara var bökig att bära på. Det var pga precisionen i kulpipan och det fina trycket som jag fastnade för den så länge. Att ha hagel och kikarsikte ger jag inte lika mycket för.
Publicerat Augusti 26, 201510 yr Blev en bock med 222:an i dag. 3,6 g oryx gjorde jobbet. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 27, 201510 yr Jag har bara skjutit en bock med 222. Sako vixen laddad med Oryx. Men den bocken gick inte en meter längre än de rådjur jag skjutit med 6,5x55 och 9,3x62. Träffade dessutom mellan två revben bakom bogen. Både in och ut. Så det var kanske en halv köttbulle som försvann vid putsning. Så hade det inte blivit med 6,5x55. Vet inte om kulan hann expandera som den skulle..... Med vänlig hälsning John
Publicerat Augusti 27, 201510 yr Någon som testat Sellier och bellot 50gr på rå? Inte för att jag tror att de är perfekta,men de skjuter tätt och på rätt ställe i min bössa.
Publicerat September 3, 201510 yr Har Sako Vixen .222 med RCC F25 dämpare. Rådjur jagar jag med hemmaladdad Lapua 51gr blyspets 960m/s 20.5gr Norma 200 CCI tändhatt. Bara bra erfarenheter, klippte en perukget på 187 meter förra vintern. Genomskott med perfekt uppsvampning, blev liggande på stället. Tror inte det finns en bättre kaliber för rådjur visst på korta avstånd är kulan lite aggressiv men det var därför han där uppe uppfann hagelbössan
Publicerat September 4, 201510 yr Detta är en populär post. Har Sako Vixen .222 med RCC F25 dämpare. Rådjur jagar jag med hemmaladdad Lapua 51gr blyspets 960m/s 20.5gr Norma 200 CCI tändhatt. Bara bra erfarenheter, klippte en perukget på 187 meter förra vintern. Genomskott med perfekt uppsvampning, blev liggande på stället. Hur vet du att kulan var perfekt uppsvampad? Hittade du kulan?