Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garmin igen

Featured Replies

Publicerat

Lite lat i allmänhet och teknikfientlig i synnerhet...finns säkert beskrivet nån stans så ursäkta upprepning av fråga isf.

Garmin är en bra grej. Kör fortfarande med 220 nordic och halsbandet, dc30 heter det kanske?? Funkar ju bra men handenheten har fått rätt mycket stryk, och halsbanden med men det har alltid funkat. Har tänkt att byta upp mig men vill ju inte sabba möjligheten att använda ny handenhet med gamla halsbanden då man ibland släpper två hundar och det går vad jag förstår bra med 320 men inte nya alpha, stämmer det?

Publicerat

Japp, helt korrekt. Alphan kan inte läsa ett DC30, men det kan 320n :-)

Publicerat
  • Författare

Finns det anledning att tro att 320 är på utgående? Luktar ju lite Blaser om den iden isf, prångla ut r93 till förbannelse och sen lansera nåt som inte är kompatibelt med det gamla.

Publicerat

Tveksam. 320n är lite för populär för det...och det finns många DC30/40/50 halsband därute.

Publicerat

Jag köpte 320 med t5 halsband igår för 5499 på xxl

Publicerat
  • Författare

Ok, t5 halsband och dc 30 kan man köra samtidigt då? Men alla passgubbar som har skaffat 220 kan inte läsa t5 halsbanden gissar jag?

Publicerat

Nej, tror inte du kan läsa ett T5 samtidigt som ett DC30/40/50 med 320n. Den kan läsa bägge 'lägren', men inte samtidigt. 220 kan bara läsa upp till DC40. ..inte DC50 eller T5.

Publicerat

Är det inte alphan som inte kan läsa t5 samtidigt som äldre modeller...?

Det var ju anledningen att jag köpte 320...... Att kunna följa andra hundar också!

Publicerat
  • Författare

Och en flång ny 320 med dc50 går inte att uppbringa gissar jag? Kan en 220 läsa dc50 halsband?

Publicerat

Nej, en 220 kan inte läsa DC50.

Publicerat

Är det inte alphan som inte kan läsa t5 samtidigt som äldre modeller...?

Det var ju anledningen att jag köpte 320...... Att kunna följa andra hundar också!

Tror det gäller 320n också. Tyckte jag läste det i manualen (köpte precis en 320 + T5).
Publicerat

Vill minnas att det var flera som la in mina dc30, och själva körde på 320/t5 i höstas. Jag har inte hunnit öppna paketet än....än mindre hunnit läsa manualen

Publicerat
  • Författare

Intressant, det kitet är ju om det går att läsa äldre halsband samtidigt som t5.

Publicerat

Vill minnas att det var flera som la in mina dc30, och själva körde på 320/t5 i höstas. Jag har inte hunnit öppna paketet än....än mindre hunnit läsa manualen

Jag hoppas du har rätt! Jag är inte alls säker på min sak ang detta. Jag köpte ju också 320 framför Alpha av denna anledning :-)
Publicerat

Hoppas också..!

Publicerat

Tack hobbe.... Blev lite rädd att jag gjort bort mig!

Skickade btw pm!

Publicerat

Någon som vet om nettojakt säljer svenska eller US?

Tycker de verkar lite väl billigt.

Måste ha en ny handenhet till.

S.

Publicerat

Någon som vet om nettojakt säljer svenska eller US?

Tycker de verkar lite väl billigt.

Måste ha en ny handenhet till.

S.

Det är den svenska. Pratade precis med dem. Löp och köp. Dc halsbanden utgår och de har köpt upp alla som finns.

Publicerat

320 läser T5 och 30/40/50.

Jag körde förra säsongen med T5 or och 50, inga problem förutom att nu ligger bägge T5 orna i olika gryt.........

Men kan man följa dc30 och T5 samtidigt? Eller är de som på alphan där man får välja på att följa dc50 eller T5..[emoji4]
Publicerat

Bara Alphan som funkar med antingen eller, 320 funkar med bägge samtidigt.

Publicerat

Bara Alphan som funkar med antingen eller, 320 funkar med bägge samtidigt.

Då e ja med på noterna [emoji4]
Publicerat
  • Författare

Fortsätter bomba på med frågor till de med kunskap. 320 blir det absolut, Nettojakt, dc50 för 4700 eller t5 för 5400. Vilka fördelar har t5 som inte dc50 har då? Ingen kan ju läsas av en 220 som jag förstod.

Publicerat

Kör med 320 och en DC40 är nöjd med dom.

Publicerat

Vad jag hört har t5 bättre räckvidd än dc50........och du har ju gråhund!