Publicerat Juli 29, 201510 yr T5 har bättre räckvidd, hade laikan som längst på drygt 4 km. Underjord har den lika dålig sändning som dc30/40/50.....
Publicerat Juli 29, 201510 yr Författare Jo har både gråhund och jakthund(gråwachteln);-) Men visst kan det vara värt 700 spänn i sammanhanget för att få bättre räckvidd. Skickat från min D5503 via Tapatalk
Publicerat Juli 29, 201510 yr Har du och strävis gaddat ihop er..?! Svinhugg går igen...sägs det! :-D
Publicerat Juli 30, 201510 yr Författare På lite svagare is då...kan man flytta minneskort mellan handenheter? Har fastighetskartan i min 220 som är mycket bättre än alla andra kartor, dessvärre misstänker jag att kartan är pirat.
Publicerat Juli 30, 201510 yr Enligt säljaren när jag köpte min var det samma kartor. Har dock inte testat än.
Publicerat Juli 30, 201510 yr Lägg över kartan på en dator ( minneskort) och för över till nya.. Har för mig att det finns en DIY på RS om det djävlas med pirat karta
Publicerat Juli 30, 201510 yr På lite svagare is då...kan man flytta minneskort mellan handenheter? Har fastighetskartan i min 220 som är mycket bättre än alla andra kartor, dessvärre misstänker jag att kartan är pirat.Jag flyttade över ett kort med en 'piratkarta' med fastighetsgränser som jag kört på en 220, till min nya 320. Funkar, men kartan ser 'annorlunda' ut i 320n. Bl.a fastighetsbeteckningar står i otydbar kod ist för i klartext och detta har jag inte lyckats få till. Men gränserna syns som de ska. Jag planerar dock att bita i det sura äpplet och köpa en karta från Cartesia eller Friluftskartan Prime...för att få en 'snyggare' kartbild.
Publicerat Augusti 3, 201510 yr Jag har flyttat kartor mellan 220 och 320, det fungerade utan problem. Har 320 och DC50 hade DC40 tidigare och tycker nog att 50 halsbandet har sämre räckvidd, har flera gånger tappat hunden på 1 km med 50 halsbandet medan 40 iallafall har hållt upp till två alla gånger, normalt har jag hunden upp till 2 km med DC50 men det är just på lite bergigare marker som jag upplever att DC40 fungerade bättre.
Publicerat Augusti 3, 201510 yr På lite svagare is då...kan man flytta minneskort mellan handenheter? Har fastighetskartan i min 220 som är mycket bättre än alla andra kartor, dessvärre misstänker jag att kartan är pirat. Det kan man men upplösningen blir konstig i 320in jag brukar inte vara teknikfientlig men vägrar släppa mina 220+DC30 hamstrat på mig två handenheter och tre halsband Visst är handenheten trögare att skrolla kartan i 220in men det är nog ända nackdelen. Batteritid på nästan dubbla plus att jag upplever att just DC30/220 funkar stabilast och oftast bästa räckvidd trots "reklamen"
Publicerat Augusti 3, 201510 yr Författare Ja är ju som de flesta endast nån generation från knappare förhållanden, att byta bort saker som fungerar och som man är nöjd med ligger inte för mig egentligen. Men handenheten är sprucken på flera ställen, halsbanden tar inte laddning jämt och själva banden är slut. Med bakgrund av att pejlen är den bästa hundförsäkring jag har så har jag kommit till slutsatsen att jag bör investera ändå. Är grymt nöjd med 220 och mina 2 dc30, väldigt många jaktdagar har det blivit (nästan störningsfritt) sedan de köptes, men får acceptera motvilligt att de är avskrivna såväl ekonomiskt som tekniskt.
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Stoppa i en annan karta i min garmin idag. T idag ar Svealand orginal. Nu bytte jag till en med fastighetgränser och hela landet. Bytte bara kortet. Men är de någe mer som ska göras? S.
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Stoppa i en annan karta i min garmin idag. T idag ar Svealand orginal. Nu bytte jag till en med fastighetgränser och hela landet. Bytte bara kortet. Men är de någe mer som ska göras? S. Vart det en ny med T5?
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Du behöver väl gå in och aktivitera kartan (välja vilken som skall vara aktiv) Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 7, 201510 yr Jo men vart ligger de? Har gjort de tidigare men minns inte hu? 220 är de.
Publicerat Augusti 7, 201510 yr På 320 ligger det under kartinställningar, borde heta något liknande på 220. Det ska stå aktiverad under den kartan du vill ha på.
Publicerat Augusti 10, 201510 yr På lite svagare is då...kan man flytta minneskort mellan handenheter? Har fastighetskartan i min 220 som är mycket bättre än alla andra kartor, dessvärre misstänker jag att kartan är pirat. Japp de kan du.
Publicerat Augusti 19, 201510 yr Satt själv och letade en bra kombination det blev en 320 o T5, dock fick jag rådet att inte lägga in fastighetskartan i 320 den kör slut på batterierna av någon anledning som jag inte förstår men behövde inte heller prova då andra gjort misstaget innan. Mina gamla dc30 o 40 fick ny antenn som inte går av i första taget och räckvidden blev markant bättre! tror den hette luleantenn och kostar inte skjortan.
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Har fastighetskartan i min 320, och med bra uppladdningsbara batterier. Så har jag inga problem med batteritiden. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Augusti 20, 201510 yr Har fastighetskartan i min 320, och med bra uppladdningsbara batterier. Så har jag inga problem med batteritiden. Skickat från min D5803 via Tapatalk Samma här. Förstår inte hur en karta kan påverka batteri förbrukningen .
Publicerat Juli 21, 20169 yr Författare Har ett problem med min 320. Har fastighetskartan i den och det funkade i början men så var väl fettummarna på fel ställe och nu har jag bara nån baskarta kvar. Det funkar hemma där man har koll på gränserna ändå men fastighetskartan är jäkligt bra när man hundhorar på andra ställen. OBS, det är inte minneskortet för att om jag flyttar över en kompis kort så ser det lika ut så det liksom mitt kort ger fastighetsgränser i hans, måste vara en inställning i handenheten således. Har hållit på en del och micklat under kartinställnigar men inte lyckats tyvärr. Är det någon som känner igen detta och kan vägleda?
Publicerat Juli 22, 20169 yr Författare Jo att fettummarna är skyldiga råder ingen tvekan om. Ska ta lite bilder hur det ser ut under kartinställningar.