Publicerat Augusti 10, 201511 yr Jakten börjar samma tid varje år, var det väl nån kvinna hos Polisen som yttrade? Pensionsavgångar och semestrar verkar däremot vara något nytt.. Frågan är ju egentligen när man ska söka, när det kan ta allt från en månad till ett år att få licens? Skickat från min D6603 via Tapatalk
Publicerat Augusti 10, 201511 yr fortsätt och JO anmäla, det är statisk!! Det bevisar myndighetens oduglighet, även om anmälan avskrivs! om vi inte anmäler så syns problemet inte lika tydligt! så här skrev jag i min (som också avskrevs): Anmälan mot Rättsenhet Väst Tillståndsgruppen Polismyndigheten Göteborg Ev. Dokumentref Vapenlicens Hantering Beskrivning Jag lämnade 27/5 in en ansökan på 1st klass 1 studsare, samt 1st ljuddämpare, och betalade direkt i kassan hos polisen i Göteborg Nu 9 veckor senare är mitt ärende fortfarande inte handlagt, och har fortfarande inte fått en handläggare tilldelat. Vid kontakt med berörd myndighet, får man beskedet att det dröjer minst 10-11 veckor innan man får en handläggare Anmälarens syn på händelsen Enl. RPS ska dessa ärende handläggas inom 30 dager, där har nu passerat 62 dager, och utsikten till att det hanteras inom 77 dager (11veckor) eller mer är ej acceptabelt, Övrig information Polisen i Göteborg, är notoriska för långsam handläggning, detta har pågått i flera år nu, utan nån utsikt till förbättring eller lösning ifrån myndigheternas sida