September 19, 201510 yr Muckkammen fram! (Lugn Skkooog, farfar förklarar för dig sedan).Mucka vet jag vad det är, kam har jag nåt vagt minne av...Hade missat den här tråden. Bra film riktigt inspirerande, kan kanske behövas för å tända två jaktljumma....[emoji16] [emoji16]
October 19, 201510 yr Author Har brukat Kuiustället något nu och tänkte delge några bilder och första känslan av det, har använt byxorna mer då de är riktigt sköna enligt mig. Jackan har åkt på vid riktigt regn bara. Ännu så länge har jag varit torr under, men någon rejäl strapats eller slitning på dragkedjor har de ännu inte hunnit uppleva, såklart. Tyget känns redigt och tåligt, inte alls som mitt Härkila pacliteställ där byxorna hade 3 hål efter en tur på fjället. Sedan var man livrädd att använda det i onödan, här är tyget betydligt tåligare helt klart. Det första jag upptäckte var att det inte fanns nån öppning i det integrerade bältet för att häng nån slida i, nåt jag missat. Inte hela världen då det finns andra ställen att släpa den med sig, men när man är van. Bältet i sig såg lite klent plastigt ut men har visat sig fungera klanderfritt so far, enkelt att använda. Andra upplevelsen blev när jag hade de på mig för första gången och undrade var kom blöjan ifrån? De är så skurna i baken att de kändes helt klart annorlunda än nåt annat jag provat, kan tänka mig att en homofob kan känna skräck till en början. Men att efter brukat dem ett tag och gått in dem så försvinner blöjkänslan mer och mer. Djupa härliga framfickor med dragkedjor, de gillas. Har använt dem under skogsfågeljakt när tempen legat upp mot 15grader och med hjälp av dragkedjan som löper längs hela benet har det funkat, men där går nog gränsen för värme och aktivitet. Har bara för att få testa grejorna även använt dem under några purschpass, inte idealiskt då de som alla ställ med något sorts membran låter mer än ett vanligt tyg. De har blivit nerblodade
October 19, 201510 yr Author Vapenkoffert är nu också inköpt, var in till XXL och handlade deras i aluminium, känns stabilt, för att härma Doktorn. Inte mer att säga om den än att det var lätt att "formskära" för bössan och konstruktionen bör även hålla för omild flygplansbagagelastarpersonal.
October 19, 201510 yr Popular Post 211 dagar kvar! Då tänker ni säkert, Undra hur Viktor förbereder sig? Jo han kör kebabtallrik till lunch och trycker en pizza till kvällsmat [emoji13] tur att det sägs vara dåligt fågelår, då blir det långa turer på skidorna
October 19, 201510 yr Author 211 dagar kvar! Då tänker ni säkert, Undra hur Viktor förbereder sig? Jo han kör kebabtallrik till lunch och trycker en pizza till kvällsmat [emoji13] tur att det sägs vara dåligt fågelår, då blir det långa turer på skidorna Tidlös uppladdning!
November 6, 201510 yr Author Popular Post Nu vet jag hur man väntar på licenser i södra Sverige, men nu damp den ner. En Eberlestock JustOne i nåt camo av nåt slag, modellen som går ifrån daypack till köttutbärare genom ett par dragkedjor. Lurar på om det skall beställas några extra fickor för att fästa på höftbältet, en kikare får plats där utifall. Bössan gick då ner med benstöden på, även om det inte sker med enhandsteknik, varken ur eller i. Nu fattas bara nåt att skjuta och testbära, sen så. Nån från forat som är nere på NZ nu och skjutit sin första Thar enligt guiden våran, lucky bastard! 194 dagar..
November 6, 201510 yr Grymt! Kul att ta del av era förberedelser! Låter som en drömresa helt i min smak.
November 7, 201510 yr Author Det här får följas! Har liknande funderingar... Härligt, hoppas du kan få nån nytta av vårt.
November 16, 201510 yr Author Tog chansen under dagens förvaltningsjakt att testa ryggan, ett vuxet rå ryms och bärs utan problem. Men kanske tur att det inte var några höjdmeter att ta på vägen hem på den gamla havsbottnen, go känsla ändå.
November 16, 201510 yr Author Grattis! Bra att du provar grejerna riktigt! [emoji3]Ett huvud med tillhörande skinn känns mer lagom att bära om man säger så, men rejäla grejor helt klart de där Eberlestock.
November 18, 201510 yr Hämtar Bim imorgon för att sen jaga älg ihelgen [emoji3] Fick ett samtal nu ikväll om några bävrar som fanns på kommunens dödslista, Jaja jag får vell försöka då [emoji6]
December 23, 201510 yr Avundsjuk och följer med intresse. Men såg det här i tidningen idag, om ni flyger det hållet... En liten heads up bara Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk