Publicerat Juni 11, 20169 yr 21 minutes ago BollnäsViktor sa: Faxe har fått för sig att jag kommer från Borlänge, och det kör han sten hårt med ...och ditt nick är ingen ledtråd?
Publicerat Juni 11, 20169 yr Detta är en populär post. 2 hours ago Sun Flower sa: Sedan har jag slutat förvånas över 08:ors bristande geografikunskaper, Faxe. Är det om man kommer från Bollnäs i Hälsingland eller är det från Sandviken i Gästrikland som man räknas som dalkarl? Jag läste fel eller tänkte fel vid ett tidigare inlägg. Och då påpekade Strävhår min bristande kunskap i geografi och att Victor skulle ta mig i örat för det. Och då måste jag ju bara fortsätta att hävda att han kommer från Borlänge.
Publicerat Juni 11, 20169 yr Författare 3 hours ago faxe sa: Härliga bilder och film. Och jävlar vad 65 x zom gör skillnad. Och jag måste medge att jag är lite imponerad att även den lite äldre ungdomen klarade stigningarna. Att dalkaren skulle klara det förstod jag. Fick ge mig efter första branten efter 3 timmar och langa över tältet till ungdomen, det sved lite
Publicerat Juni 11, 20169 yr Just now BollnäsViktor sa: Det är Faxe vi pratar om + att han är stockholmare Det kan du ge dig fan på.
Publicerat Juni 11, 20169 yr 3 minutes ago strävhår sa: Fick ge mig efter första branten efter 3 timmar och langa över tältet till ungdomen, det sved lite Då är du inte så envis som du trodde, men det hedrar dig att du är ärlig. Jag hade slängt över det redan på Arlanda, ungdomarna skall härdas.
Publicerat Juni 11, 20169 yr 3 minutes ago strävhår sa: Fick ge mig efter första branten efter 3 timmar och langa över tältet till ungdomen, det sved lite Du får skylla på att du inte haft så mycket backar att träna i på upplandsslätten. 12 minutes ago faxe sa: Jag läste fel eller tänkte fel vid ett tidigare inlägg. Och då påpekade Strävhår min bristande kunskap i geografi och att Victor skulle ta mig i örat för det. Och då måste jag ju bara fortsätta att hävda att han kommer från Borlänge. Ok, då är jag med. Helt rätt att inte ge sig!
Publicerat Juni 11, 20169 yr Författare Detta är en populär post. 2 hours ago Sun Flower sa: Förbannat häftigt landskap! Verkar ha varit en riktig drömresa. Hur känns det i efterhand, hade ni förberett er tillräckligt? Var det nåt som överraskade? Vad gör ni annorlunda nästa resa? Sedan har jag slutat förvånas över 08:ors bristande geografikunskaper, Faxe. Är det om man kommer från Bollnäs i Hälsingland eller är det från Sandviken i Gästrikland som man räknas som dalkarl? Kondition kan man inte ha för mkt av om man säger så, fruktansvärt krävande landskap och där finns bättring att göra. Denna gången vart vi ju också lite styrd av vår guide och han var inte så mkt för att vila. Nästa sväng vet jag precis vad jag vill göra och då blir det tharlandskap för hela slanten, en sån underbar känsla att sitta högt med kikar´n och spana av omgivningarna. My cup of tea. Det blir också rätt uppenbart vad allemansrätten betyder för en när man kommer till ett land som inte har det så, efter att sett tusentals mil med stängsel och grindar så är inte ön nåt land som drar att bo i längre.
Publicerat Juni 11, 20169 yr Författare 2 hours ago lsjonsson sa: Härlig film o foton! Ni åker från ett land pojkar där snön nyss har försvunnit från er landsända o till ett annat land som har nysnö. Ni måste ha en jäkla längtan efter snö. Snö is da shit!
Publicerat Juni 11, 20169 yr Författare 21 minutes ago faxe sa: Då är du inte så envis som du trodde, men det hedrar dig att du är ärlig. Jag hade slängt över det redan på Arlanda, ungdomarna skall härdas. Det var inte min ide
Publicerat Juni 11, 20169 yr Detta är en populär post. 3 hours ago Sun Flower sa: Förbannat häftigt landskap! Verkar ha varit en riktig drömresa. Hur känns det i efterhand, hade ni förberett er tillräckligt? Var det nåt som överraskade? Vad gör ni annorlunda nästa resa? Tänka mer på packningen, varje gram man kan spara in på är guld värt, Självklart kunde man ha tränat sig till lite bättre form, Ju mer man orkar ju roligare blir det. Tror vi båda har läst en heldel och det mesta stämde, trevligt och väldigt hjälpsamt folk överlag, det enda som man man inte hade förstått var att det var ganska mkt Privatland så att säga att det bara är gå ut och jaga är kanske lite fel, men det finns *några* tusen Ha publicland att jaga på Om det blir en resa tillbaka till NZ så blir det att styra lite mer själv och planera dagarna annorlunda, vi köpte en varsin Hotspots bok där nere med 1000 utmärkta platser där man kan jaga, står vilka vilt som finns i området och ungefär vart dom brukar befinna sig. mer planering med andra ord
Publicerat Juni 11, 20169 yr Det där med konditionen känner jag igen från min första fjällresa förrförra hösten. Jag kan tänka mig att backarna i NZ straffar en betydligt hårdare.
Publicerat Juni 12, 20169 yr Använt spot-X som översikt när man vill veta artförekomst/är ny i ett område eller bara vill drägla lite. Har en tidigare version och där är kartorna rätt horribla när man väl vill veta vart man ska... Wams och doc har bra kartor att leka med
Publicerat Juni 12, 20169 yr Författare 58 minutes ago Vandrandegnun sa: Tahr Ballot 2017? Inte riktigt insatt, typ kvoterade områden som bara får jagas några veckor? Är lite inne på att leta upp ett icke-helikopter område och lägga en dags marsch på att ta sig in.
Publicerat Juni 12, 20169 yr 17 minutes ago strävhår sa: Inte riktigt insatt, typ kvoterade områden som bara får jagas några veckor? Är lite inne på att leta upp ett icke-helikopter område och lägga en dags marsch på att ta sig in. Nja, som jag förstått det lottas man till ett landningstillstånd någon av brukstveckorna. Andra får ta sig ditt bäst de vill för egen maskin, men oftast rätt mycket mycket i obygden, dock bra tharmarker. Resten av året fritt. Låter som ett bra option utan trycket från helikopterjägarna
Publicerat Juni 12, 20169 yr Författare 11 minutes ago Vandrandegnun sa: Nja, som jag förstått det lottas man till ett landningstillstånd någon av brukstveckorna. Andra får ta sig ditt bäst de vill för egen maskin, men oftast rätt mycket mycket i obygden, dock bra tharmarker. Resten av året fritt. Låter som ett bra option utan trycket från helikopterjägarna Åker du ner -17?
Publicerat Juni 12, 20169 yr 2 hours ago strävhår sa: Åker du ner -17? Jajemänn, det är tanken! Har jag vet att tacka nej till ett jobb blir det från årskiftet fram till studenttider. Har ju kvar den där riktiga vintertahren, som gnager, så ska du/ni ner igen kan vi alltid göra ett gemensamt mission
Publicerat Juni 13, 20169 yr Författare 14 hours ago Vandrandegnun sa: Jajemänn, det är tanken! Har jag vet att tacka nej till ett jobb blir det från årskiftet fram till studenttider. Har ju kvar den där riktiga vintertahren, som gnager, så ska du/ni ner igen kan vi alltid göra ett gemensamt mission Absolut om vi får ihop det, bror är sugen att hänga på han med, vi pratade lite lätt om det i går För egen del så blir det en kortare tripp nästa gång, 2 veckor.
Publicerat April 5, 20188 yr Råkade hitta på denna gamla tråd, Många känslor väcks till liv när man läser.
Publicerat April 5, 20188 yr Författare 15 minutes ago BollnäsViktor sa: Råkade hitta på denna gamla tråd, Många känslor väcks till liv när man läser.
Publicerat April 5, 20188 yr 44 minutes ago BollnäsViktor sa: Råkade hitta på denna gamla tråd, Många känslor väcks till liv när man läser. 28 minutes ago strävhår sa: Vet inte hur jag bommat denna tråd kan bara sammanfatta den som HÄFTIG RESA.
Publicerat Juni 7, 20187 yr På 2016-06-11 at 21:31 strävhår sa: Kondition kan man inte ha för mkt av om man säger så, fruktansvärt krävande landskap och där finns bättring att göra. Denna gången vart vi ju också lite styrd av vår guide och han var inte så mkt för att vila. Nästa sväng vet jag precis vad jag vill göra och då blir det tharlandskap för hela slanten, en sån underbar känsla att sitta högt med kikar´n och spana av omgivningarna. My cup of tea. Det blir också rätt uppenbart vad allemansrätten betyder för en när man kommer till ett land som inte har det så, efter att sett tusentals mil med stängsel och grindar så är inte ön nåt land som drar att bo i längre. Jaha hur är det med konditionsträningen nu när det är bara 10-11 mån kvar till nästa resa? På 2016-06-11 at 22:21 BollnäsViktor sa: Tänka mer på packningen, varje gram man kan spara in på är guld värt, Självklart kunde man ha tränat sig till lite bättre form, Ju mer man orkar ju roligare blir det. Tror vi båda har läst en heldel och det mesta stämde, trevligt och väldigt hjälpsamt folk överlag, det enda som man man inte hade förstått var att det var ganska mkt Privatland så att säga att det bara är gå ut och jaga är kanske lite fel, men det finns *några* tusen Ha publicland att jaga på Om det blir en resa tillbaka till NZ så blir det att styra lite mer själv och planera dagarna annorlunda, vi köpte en varsin Hotspots bok där nere med 1000 utmärkta platser där man kan jaga, står vilka vilt som finns i området och ungefär vart dom brukar befinna sig. mer planering med andra ord Ska du med på resan B V och i så fall har du koll på hur du ska packa denna gång ? Själv skulle jag teoretiskt nog klara av det men rent praktiskt skulle jag bara sinka er som åker därmed är det ointressant för alla Men en riktig RESA är det i alla fall
Publicerat Juni 7, 20187 yr Författare 44 minutes ago Finn Inge Vidare sa: Jaha hur är det med konditionsträningen nu när det är bara 10-11 mån kvar till nästa resa? Ska du med på resan B V och i så fall har du koll på hur du ska packa denna gång ? Själv skulle jag teoretiskt nog klara av det men rent praktiskt skulle jag bara sinka er som åker därmed är det ointressant för alla Men en riktig RESA är det i alla fall Håller igång med lite löpning, kommer bli en del traskande i ett stenbrott framåt våren. För överallt man går där så är det uppåt, även på vägen tillbaka..