Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny kolv winchester m70 xtr

Featured Replies

Publicerat

Är på jakt efter en kolv till denna bössa, någon som har förslag på en kolv man kan få hem inom rimlig tid? Hogue kanske?

Org. kolven ser ut som skit och saknar bakkappa, hinner inte få ordning på eländet innan det är dags att jaga...

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Publicerat

Boyds har ju laminat annars.

//Danielj

Publicerat

Fungerar alldeles utmärkt och till ett bra pris.

Raggarö

Publicerat
  • Författare

Hur är leveranstiderna från dem då? Vill ju helst få ihop bössan ganska omgående.

Publicerat

Fick min federweight tumhålskolv på 9 dagar men det va iofs några år sen. Men den är helt klart värd att vänta på.

Publicerat

Boyds gör sinnessjukt bra kolvar till förvånande billigt pris.

Har en på den bössan som har flest dagar i skogen varje år och efter 7 års användande så ser den fortfarande helt ny ut.

/Mike

Publicerat
  • Författare

Boyds såg ju fina ut. Min enda oro är leveranstiden när det ska skickas från amerikat. Vill som sagt smacka ihop bössan så fort det bara går så man hinner skjuta in sig lite. Det är förvisso ett tag kvar till oktober men så sa jag förra året också och det slutade med att jag var tvungen att låna farsans bössa för tiden sprang ifrån mig och mina projekt... :D

Publicerat

Maila boyds har de stocken på hyllan så går det nog fort!

De brukar svara snabbt och är supertrevliga/serviceminded.

//Danielj

Publicerat
  • Författare

Drog iväg ett mail till Boyds och håller tummarna... Mätte kolven och tydligen så är det "long action"..?? Trodde .308 var "short action"..!?

Publicerat

Winchester SA skall finnas men de är ovanliga. Oftast så sitter det LA i alla bössor.

//Danielj

Publicerat
  • Författare

Fick svar på 3 minuter från Boyds(!), de beräknade leveranstiden till 3-4 veckor. :( Får försöker få tag i en kolv på hemmaplan, alternativt köra med skitkolven i värsta fall. 

Publicerat

Kan du inte slänga på en bakkappa så länge och använda bössan så tills du får den nya kolven? :)

Publicerat

3-4 veckor tycker jag faktiskt låter som en OK leveranstid.

Du har kolven i början av september.  Sen inpassning / bäddning.

Gott om tid ju...   ;)

Publicerat

När jag handlat från Boyds har jag haft grejerna hemma på under tre veckor. Ja 308 gjordes i lång låda men med modifierat magasin så det är inte bara att pipa om till exvis 30-06 och få det att funka.

Det är svårt att hitta bättre stock för pengarna än boyds. Lite tunga dock.

tapatalk på Xperia, för att ajfån suger

Publicerat

Har länge suktat efter en camostock till min T3 men det kostar väl lika mycket att få hem den.

Publicerat

Ta bara inte en mattsvart kolv till T3- det finner SvJF inte är lämpligt till jakt- då blir den "tactical"   :biggrin:

Camo går nog bra :wink:

Publicerat

Jag har en M70 Rranger tillverkad mitten/slutet av 80-talet i 6,5x55. Är det lång eller kort låda i den?

/K

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Publicerat

Jag har en M70 Rranger tillverkad mitten/slutet av 80-talet i 6,5x55. Är det lång eller kort låda i den?

/K

Lång låda

Publicerat

Tack!

Publicerat
  • Författare

Tog tjuren vid hornen och gick loss på originalkolven... Passade in en gammal bakkappa från skrotlådan, slipade bort lacken och har slipat ner till 320 papper, blir nog ordningen på eländet till slut.

post-12978-14388683956158_thumb.jpg

Publicerat

Ser riktigt trevlig ut, men för guds skull köp en snyggare bakkappa och ta ett par timmar extra och passa in den...!

Publicerat

Det ser ju riktigt bra ut! Lite oljeboning på det så... :)

Publicerat
  • Författare

Ser riktigt trevlig ut, men för guds skull köp en snyggare bakkappa och ta ett par timmar extra och passa in den...!

Haha ja den är bedrövlig, riktigt uselt skick också... Men det var vad som fanns i bra-att-ha-lådan så det får duga för stunden, måste börja skjuta in mig lite inför jakten. :) Efter älgjakten så skickar jag kolven till någon kompetent person som får skära om nätskärningen, plastbädda och passa in en ny bakkappa. 

Nu när man väl fick tummen ur och gav sig på den här kolven istället för att köpa ny får man väl löpa linan ut... :)

Publicerat

Faktiskt riktigt skoj att renovera kolvar själv tycker jag. En massa jobb men skoj! :) Tycker också att du

ska löpa linan ut nu när du börjat, kolven såg ju trevlig ut. :)

Publicerat

Åh nej