Publicerat Augusti 8, 201510 yr Jag köpte en Boyd Classic til min winchester. Hemma på 10 dagar. Sitter som en smäck och inga justeringar behöver göras. Naturligtvis kan man bädda den om man vill ha ut max. Slipade bort kindstöd et och satte dit en förhöjning av kydex. Inte snyggast men otroligt funktionellt för Tot 1500 kr. Tull och moms inräknat...
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Författare Faktiskt riktigt skoj att renovera kolvar själv tycker jag. En massa jobb men skoj! Tycker också att du ska löpa linan ut nu när du börjat, kolven såg ju trevlig ut. Nu börjar det bli kul... När jag tog bort lack och slipade var det inte lika roligt... [emoji12] Drog på några lager skaftöl dunkel och nu gnor jag på kinaolja för fulla muggar, börjar se rätt trevlig ut jämfört med innan. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Förbannat snyggt! Nog för att jag håller en Boyds högre, men en valnötskolv är inte fy skam det heller...
Publicerat Augusti 9, 201510 yr Jag gillar den orangea Pachmayr-looken. Ger en fin custom/afrikabössa-känsla. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Augusti 9, 201510 yr Jag gillar orangea bakkappor, men ventilation genom dom är bland det fulaste som finns antingen dom är svarta, orangea, gula eller rosa. I övrigt tycker jag det blir väldigt snyggt och jag måste säga att det är en klart trevlig träbit för en standard Winchester. Mvh J
Publicerat Augusti 12, 201510 yr Författare Nu i efterhand är jag glad att jag tog mig an originalkolven, blev ju helt ok om man blundar för bakkappan. Och optik-snobbarna får väl blunda för duralyten också... [emoji12]
Publicerat Augusti 12, 201510 yr Nu i efterhand är jag glad att jag tog mig an originalkolven, blev ju helt ok om man blundar för bakkappan. Och optik-snobbarna får väl blunda för duralyten också... [emoji12] ImageUploadedByTapatalk1439381682.141395.jpg Det hade varit synd att skrota den stocken, den ser ju riktigt anständig ut. Bakkappan kan man väl ha estetiska synpunkter på, men den är också lite klassisk på sitt sätt. tapatalk på Xperia, för att ajfån suger
Publicerat Augusti 12, 201510 yr Tycker bössan blev jättefin! Kolven är ju dessutom riktigt vacker i sitt mönster.