Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är mdef

Featured Replies

Publicerat

Välkommen hit :thumbsup:

Gässen har så smått börjat samla sig runt Kvismaren och duvorna flyger.....

Hör av dig när du (ni) är i närheten och blir jaktsugen(a) :wink:

Publicerat

Välkommen hit [emoji106]

Vart jagar du? Jag jagar nämligen vid kvismaren också :)
Publicerat

Hej & välkommen hit! :smile:

Publicerat

Nämen hallå. Välkommen vännen :smile: .

Hundarna har inte ätit upp soffan än :o . Du får ta med dig gubben och flickorna och komma övar någon dag. Ni har ju inte träffat Sören än.

14_zpspwwnu187.jpg

Publicerat

Välkommen!

Bayersk viltspår hund. Är något jag skulle vilja ha!

Men har för lite eftersök. Då dem kräver en del att göra om jag föstått de rätt?

S

Publicerat
  • Författare

Välkommen hit :thumbsup:

Hello där du! Jo, när är man inte det?? :) Tack!!! Ska fnula lite på om/när vi kan komma loss, vore kanonroligt! Återkommer [emoji2]

Publicerat

Den här bilden tog en av mdef´s flickor när min Kyra plockade äpplen. Det finns talang i den familjen :yes: .

IMAG1159_BURST004%202_zps2mm21ooa.jpg

Publicerat
  • Författare

Nämen hallå. Välkommen vännen :smile: .

Hundarna har inte ätit upp soffan än :o . Du får ta med dig gubben och flickorna och komma övar någon dag. Ni har ju inte träffat Sören än.

Bild

Pansarsoffa alltså? Haha! Ja det tycker jag. Sjåkat på helger ett par v framöver (kräftfisket drog igång så vi drsr till landet sp fort tillfälle bjuds under de här veckorna) ... Men jag ringer. Vill höra hur det gick med stora skyddsjaga--gris-projektet ni drog igång häromdagen. Och träffa Sören då :)

Publicerat

Välkommen hit!

J,

Publicerat

Välkommen!

Publicerat
  • Författare

Välkommen!

Bayersk viltspår hund. Är något jag skulle vilja ha!

Men har för lite eftersök. Då dem kräver en del att göra om jag föstått de rätt?

S

Tack :)

Ja, det där är lite knepigt. Hönan eller ägget? Det finns säkert en del som skulle ifrågesätta om vi i dagsläget har "tillräckligt mycket sök" till en bayrare. Å andra sidan, man får inte sök utan rätt redskap heller. Maken är med i två lag och kontaktnätet med andra lag omkring blir större och större vartefter. Jag jobbar hårt dels med henne (spårning, prov, utställning för att kunna meritera henne) och dels med att komma i kontakt med folk som kan tänkas behöva hjälp. Är lite i valet och kvalet om jag ska försöka hitta ett nytt lag eller om jag ska satsa på att vara "fri agent" med hunden just för att öka mängd sök. Vi är ju också två som kan gå med henne, det är ingen nackdel heller mtp kids, jobb och allt annat som ska få plats i vardagen också. Det ska även strax diskuteras i den lokala nvr nu huruvida de vill ha in oss som ekipage, så det går åt rätt håll. Vi bor i ett så pass tättbebyggt område att släpphund på nvr sök är i princip uteslutet, så hon är rätt sorts hund för jobb som finns här i alla fall.

Hon iaf en nöjd och än så länge rätt välpresterande hund, så nog gör vi något rätt :)

Publicerat
  • Författare

Och tack för välkomsthälsningar ni andra!

Nu ska jag ut och spåra. Lade ett öpoen-klass nivå spår igår. Offantligt mycket roligare än jobb som väntar därefter ...

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Hej här inne också då mdef.

Jag la till dig på insta nyss.

Fina bilder. :)

/Danne

Publicerat

Välkommen!

Även jag har börjat följa på Instagram då eftersök är något jag brinner för! Heter iofs Pebe68 där...

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Publicerat
  • Författare

Välkommen!

Även jag har börjat följa på Instagram då eftersök är något jag brinner för! Heter iofs Pebe68 där...

Ja då får vi hoppas på att jag kan bjuda på en hel drös stories från väl-lösta uppgifter i skogen snart :)

Publicerat

Välkommen :)

Publicerat

Ja då får vi hoppas på att jag kan bjuda på en hel drös stories från väl-lösta uppgifter i skogen snart :)

Lite fina hundbilder kommer man långt med [emoji106]

Publicerat

hej och välkommen.

bor utanför stockholm nästan i enköping.

får låna lite mark här för lite fågeljakt om det e intressant...inte mycket fågel men alltid nått...

Publicerat

Välkommen :)

Detta känns som ett trevligt ställe tror du kommer stortrivas :)

Publicerat
  • Författare

Tacktack ska ni ha!! Helt klart ett bra ställe detta. Måste säga att ton och bemötande mellan medlemmar här är kanontrevligt.

Kennetht tror du jag kan göra min Bayrare till apportör också?? [emoji16][emoji16][emoji6][emoji6]

Publicerat

ja lite träning och envist visande från matte så ska det gå.

jag har gett upp hoppet på våran korsning till byracka för han bara luktar på pippin och väntar på att husse ska göra nått kul med den :wallbash: