Publicerat Augusti 5, 201510 yr Detta är en populär post. Gokväll gott folk. Reggad sedan 2år men fastnade på grannforat, blev liksom bara så. Har tänkt länge hänga här men det har inte blivit av förrän nu. Dags att ändra på det. Måste även erkänna att vårens trollerier samt senaste krascherna har väl gjort sitt att jag mest läst där på sistone. Nå. Gift 2barnsmor. Bor i strax utanför Stockholm sedan 15 år, uppvuxen i sydafrika och bott några år i Australien, modersmålet är engelska. Jagat en 5-6 år, haft examen i tre. Har en bayersk viltspårhund som kommer gå sin första "riktiga" säsong nu. För tillfället "laglös", men det ändrar vi förhoppningsvis på. Jagar en hel del kring enköping och i Sörmland. Har ett instagramkonto "chilirovare" med tema hunden, jakt, natur, fiske, mat från skog och sjö. Använder den också som en sorts dagbok för egen referens vad gäller hundens träning och utveckling.
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Välkommen hit Gässen har så smått börjat samla sig runt Kvismaren och duvorna flyger..... Hör av dig när du (ni) är i närheten och blir jaktsugen(a)
Publicerat Augusti 5, 201510 yr Välkommen hit [emoji106] Gässen har så smått börjat samla sig runt Kvismaren och duvorna flyger..... Hör av dig när du (ni) är i närheten och blir jaktsugen(a) Vart jagar du? Jag jagar nämligen vid kvismaren också
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Nämen hallå. Välkommen vännen . Hundarna har inte ätit upp soffan än . Du får ta med dig gubben och flickorna och komma övar någon dag. Ni har ju inte träffat Sören än.
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Välkommen! Bayersk viltspår hund. Är något jag skulle vilja ha! Men har för lite eftersök. Då dem kräver en del att göra om jag föstått de rätt? S
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Författare Välkommen hit Gässen har så smått börjat samla sig runt Kvismaren och duvorna flyger..... Hör av dig när du (ni) är i närheten och blir jaktsugen(a) Hello där du! Jo, när är man inte det?? Tack!!! Ska fnula lite på om/när vi kan komma loss, vore kanonroligt! Återkommer [emoji2]
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Den här bilden tog en av mdef´s flickor när min Kyra plockade äpplen. Det finns talang i den familjen .
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Författare Nämen hallå. Välkommen vännen . Hundarna har inte ätit upp soffan än . Du får ta med dig gubben och flickorna och komma övar någon dag. Ni har ju inte träffat Sören än. Bild Pansarsoffa alltså? Haha! Ja det tycker jag. Sjåkat på helger ett par v framöver (kräftfisket drog igång så vi drsr till landet sp fort tillfälle bjuds under de här veckorna) ... Men jag ringer. Vill höra hur det gick med stora skyddsjaga--gris-projektet ni drog igång häromdagen. Och träffa Sören då
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Författare Välkommen! Bayersk viltspår hund. Är något jag skulle vilja ha! Men har för lite eftersök. Då dem kräver en del att göra om jag föstått de rätt? S Tack Ja, det där är lite knepigt. Hönan eller ägget? Det finns säkert en del som skulle ifrågesätta om vi i dagsläget har "tillräckligt mycket sök" till en bayrare. Å andra sidan, man får inte sök utan rätt redskap heller. Maken är med i två lag och kontaktnätet med andra lag omkring blir större och större vartefter. Jag jobbar hårt dels med henne (spårning, prov, utställning för att kunna meritera henne) och dels med att komma i kontakt med folk som kan tänkas behöva hjälp. Är lite i valet och kvalet om jag ska försöka hitta ett nytt lag eller om jag ska satsa på att vara "fri agent" med hunden just för att öka mängd sök. Vi är ju också två som kan gå med henne, det är ingen nackdel heller mtp kids, jobb och allt annat som ska få plats i vardagen också. Det ska även strax diskuteras i den lokala nvr nu huruvida de vill ha in oss som ekipage, så det går åt rätt håll. Vi bor i ett så pass tättbebyggt område att släpphund på nvr sök är i princip uteslutet, så hon är rätt sorts hund för jobb som finns här i alla fall. Hon iaf en nöjd och än så länge rätt välpresterande hund, så nog gör vi något rätt
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Författare Och tack för välkomsthälsningar ni andra! Nu ska jag ut och spåra. Lade ett öpoen-klass nivå spår igår. Offantligt mycket roligare än jobb som väntar därefter ...
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Hej här inne också då mdef. Jag la till dig på insta nyss. Fina bilder. /Danne
Publicerat Augusti 6, 201510 yr Välkommen! Även jag har börjat följa på Instagram då eftersök är något jag brinner för! Heter iofs Pebe68 där... Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Författare Välkommen! Även jag har börjat följa på Instagram då eftersök är något jag brinner för! Heter iofs Pebe68 där... Skickat från min E6553 via Tapatalk Ja då får vi hoppas på att jag kan bjuda på en hel drös stories från väl-lösta uppgifter i skogen snart
Publicerat Augusti 8, 201510 yr Ja då får vi hoppas på att jag kan bjuda på en hel drös stories från väl-lösta uppgifter i skogen snart Lite fina hundbilder kommer man långt med [emoji106] Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat Augusti 15, 201510 yr hej och välkommen. bor utanför stockholm nästan i enköping. får låna lite mark här för lite fågeljakt om det e intressant...inte mycket fågel men alltid nått...
Publicerat Augusti 15, 201510 yr Välkommen Detta känns som ett trevligt ställe tror du kommer stortrivas
Publicerat Augusti 17, 201510 yr Författare Tacktack ska ni ha!! Helt klart ett bra ställe detta. Måste säga att ton och bemötande mellan medlemmar här är kanontrevligt. Kennetht tror du jag kan göra min Bayrare till apportör också?? [emoji16][emoji16][emoji6][emoji6]
Publicerat Augusti 21, 201510 yr ja lite träning och envist visande från matte så ska det gå. jag har gett upp hoppet på våran korsning till byracka för han bara luktar på pippin och väntar på att husse ska göra nått kul med den