Publicerat Mars 9, 201610 yr Inte ett liv den här morgonen heller. Ett spår efter en skoterled i nattens snö säger att det finns räv men var?
Publicerat Mars 9, 201610 yr Två långa pass under kvällen. Finns inte ett liv någonstans. Snöar oavbrutet och jag sjunker till midjan. Rävarna verkar inte heller röra sig mycket trots löptid. Kadavren längs vägarna är totalt orörda finns inte ett spår.
Publicerat Mars 10, 201610 yr Kompisen har gjort åtta lockpass och jag fyra utan att se en enda räv. Snömängderna gör att de inte springer några längre sträckor.
Publicerat Mars 10, 201610 yr Nu hände det igen Började stinka rävpiss men såg inte någonting. Fem pass för mig och nionde för kompisen som misslyckas. Tror att de jäklarna krupit upp i arselet på sig själva och försvunnit.
Publicerat Mars 10, 201610 yr Nu hände det igen Började stinka rävpiss men såg inte någonting. Fem pass för mig och nionde för kompisen som misslyckas. Tror att de jäklarna krupit upp i arselet på sig själva och försvunnit. Dom har väl tagit på sig snöcammo precis som jösse gör.
Publicerat Mars 12, 201610 yr Körde ett pass ikväll. Blev mörkt fort. Frun satt som passkytt. Var bara massa rådjur. Hörde två rävar springa och skrika ute på isen. När vi kom till bilen. Blir en sväng imorgon kväll på ny mark. S.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Hörde en räv skälla sent på kvällen i sommarstugan. Tog fram mitt raspy ol hen membran och testade. Fick svar omgående. Efter en stund spetsar norrbottenssptsen öronen och buffar till. Helt svart ute men jag garanterar att räven var in och kollade inom hörhåll för spetsen. Fick därmed bekräftat att jag blivit nog duktig för att använda den pipan skarpt.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Då var min/vår räv säsong slut. Har varit en ok säsong med tanke på sommarväder och utan snö och skare. Har blivit 11 pass 7 rävar inlockade och 3 skjutna. 2 hannar 1tik Till nästa säsong ska jag träna mer med piorna så jag behärskar tonerna bättre. S.
Publicerat Mars 14, 201610 yr Var ute ett pass igår just innan det mörknade. Jag & R satt som passskyttar & P skötte lockandet. Efter ca 30 minuters lockande kommer en räv ut på R:s spår samtidigt som R upptäcker räven och den hinner undan...
Publicerat Mars 14, 201610 yr Jobbar den här veckan och nästa. Har sedan tagit ledigt min eftermiddagsvecka. Det ger mig tre effektiva lockjaktsveckor och en ärlig chans att putsa till de katastrofalt dåliga resultatet för rovdjursbekämpningen i år. Men min vapendragare har haft sin sämsta säsong hittills han också så jag är inte ensam om att ha misslyckats hittills.
Publicerat Mars 15, 201610 yr Var ute igårkväll och lockade ett pass - hörde 3 olika rävar men ingen var sugen på varken hare eller rävläten. Var även ute idag. På 2:a passet har jag lockat nästan 30 minuter som vi brukar bryta vid så smäller det ett par skott nere hos min passskytt - 1 liten tik blev det[emoji1303]. Mitt på dagen i ett rätt tight pass i bokskog. Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Mars 15, 201610 yr Locka in en hare ikväll igen. Vinden spöka ikväll med likadant som sist. Efter andra serien blev de ett jäkla liv på fåglarna. Men komma aldrig något. I sista ljuset kommer något rakt imot mig. Men var en hare igen. Skitjakt på er som får fortsätta! S
Publicerat Mars 22, 201610 yr Detta är en populär post. Nu har det lossnat efter en lång torka. Fick en stor hanräv på rävskall med raspy ol hen membranet. Höll på att ha sumpat chansen då jag gick över till harskrik istället. Bytte snabbt tillbaka och då brann proppskåpet för rävhannen. Han trodde han hittat vacker signorita rävtik men det sket sig när han rusade ut helt öppet på hundra meter.
Publicerat Mars 23, 201610 yr Detta är en populär post. Jo men spännande var det. Fick se den inne i riset på långt håll och följde den med kikarsiktet. För risigt att skjuta och harskriket gjorde att den vek av och försvann ur sikte. Väntade och provade ännu en gång, ingen reaktion. Stoppade in membranet i käften och gjorde två låga skrik. Den kom som skjuten ur en kanon och tvärnitade ute på isen. Inget svårt skott men femton spännande minuter.
Publicerat Mars 24, 201610 yr Två pass på morgonen men jag tror att bästa tiden på morgonen passerat då jag inte är ute förrän vid sjutiden. Ingen räv alltså. Men då jag började jobba igår kl14 och slutade sex på morgonen så kan jag erkänna att första passet blev lite längre än tänkt. Frågan är vad rävarna tycker om snarkningar på passet?
Publicerat Mars 24, 201610 yr Snö och Lockrävar är inge jag fått uppleva i år. Grattis till räven! Avundsjuk att ni får jaga vidare! S.
Publicerat Mars 24, 201610 yr Grattis Nils . Själv tycker jag att tråden bör låsas . Det är så jävla fuskigt, att hs_merkel inte får fortsätt att jaga räv .
Publicerat Mars 24, 201610 yr Hörde att faxe inte hade puls på dem röda och behövde hjälp med att vara Nanny;-)
Publicerat Mars 24, 201610 yr Hörde att faxe inte hade puls på dem röda och behövde hjälp med att vara Nanny;-) Räv ger mig mer puls än nanny .