Publicerat April 15, 201610 yr Ok! Haha! Jaha, det är en sådan spelevink. Jo och det här tuggbenet lär han inte kunna låta bli heller. Tur att säsongen för rävjakt är över. Min mobiltelefon brukar låta som när man glömt att sätta på sig säkerhetsbältet då han kommer igång med sina sms på nallen. Pling-pling-pling.....
Publicerat April 15, 201610 yr Jo och det här tuggbenet lär han inte kunna låta bli heller. Tur att säsongen för rävjakt är över. Min mobiltelefon brukar låta som när man glömt att sätta på sig säkerhetsbältet då han kommer igång med sina sms på nallen. Pling-pling-pling..... Haha! Ja, det är väl tur att den snart är över. SMS-bombning typ.
Publicerat April 15, 201610 yr Sista dagen blev spännande även om jag inte fick skjuta själv. Hasse ringde och sa att det skriker en räv mellan älven och det gamla ammunitions förrådet. Han bad mig att åka till älven och locka. Sagt och gjort så bytte jag paśsområde och började locka. Min jaktkollega satt på hygget nästan rakt framför mig ca fyrahundra meter bort bakom en skogsridå och utom risk område för mig. Började med lite försiktiga harskrik men fick ganska snabbt höra rävskall så jag stoppade Raspy old hem membranet i truten och svarade. Den räven kom rakt mot mig men utom skotthåll för Hasse som såg den. Tyvärr så vek den av vänster innan jag kunde se den och skrek hela vägen. Men strax efter hörs ett dämpat studsarskott och det visar sig att ytterligare en räv kommit springande bakom ryggen på Hasse rätt över hygget. Den lyckades han vissla fast och skjuta. Sedan fick han locka två pass och jag täcka upp men ingen mer räv visade sig. Jag är väl inte direkt nöjd med min egen insats i år men jag har ändå utvecklats och lärt mig en hel del den här säsongen. Jag kommer att köra mer med rävens egna läten i fortsättningar och mindre med harskrik inte minst för att det är så spännande att kunna följa rävar som svarar med hörseln och kunna avgöra när och var de kommer att dyka upp.
Publicerat Maj 3, 20169 yr Ulf Lindroth i Arjeplogfsfjällen. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6423924
Publicerat December 28, 20169 yr Fixat lite med benstöden. Ska köra lite krympslang i gummiskarven så att de blir lite styvare. Dels tror jag inte att de håller annars och sedan gillar jag inte att bössan hänger upp och ner.
Publicerat December 28, 20169 yr Finns det någon Lockjakt 2016/2017 ännu då! Du är först med det så du får starta upp den