Publicerat Mars 24, 201610 yr Snö och Lockrävar är inge jag fått uppleva i år. Grattis till räven! Avundsjuk att ni får jaga vidare! S. Det är ingen som har förbjudit dig att flytta norr ut så att du får jaga ett tag till.
Publicerat Mars 24, 201610 yr Det är ingen som har förbjudit dig att flytta norr ut så att du får jaga ett tag till. Det finns vissa gränser jonsson .
Publicerat Mars 24, 201610 yr Det finns vissa gränser jonsson . Då får han väl ta jaktsem. o åka norr ut ett tag.
Publicerat Mars 25, 201610 yr Det finns vissa gränser jonsson . Man kan inte både ha kakan och äta den. Fast den vilttäthet ni har jämfört med här gör ju att man funderar ibland. Här finns hare, lite skogsfågel ren och älg. Skogsfågelstammen kommer nog att braka ihop snart med den skogsskövlingstakt som storbolagen har nu. Tjädern kommer med hundra procent sannolikhet att fridlysas inom en snar framtid då all gammelskog avverkas i snabb takt och man sänkt avverkningstiden till sextio år. Här är tallarna under tjugo cm i diameter på sextio år. Nej var glad för gåsjakterna, hjort och rådjursstammarna samt nöffisarna som springer runt som levande skafferier där nere även om ni betalar tre gånger så mycket för hundra hektar mot vad jag betalar för 800 000ha så skjuter ni mera vilt på de där hundra än vad jag gör.
Publicerat Mars 25, 201610 yr så skjuter ni mera vilt på de där hundra än vad jag gör. Undrar om det beror på jägaren eller tillgången .
Publicerat Mars 25, 201610 yr Det är ingen som har förbjudit dig att flytta norr ut så att du får jaga ett tag till. Hade kunnat tänka mig att bo i Norr.
Publicerat Mars 25, 201610 yr Hade kunnat tänka mig att bo i Norr. Fan, har du redan börjat med Påsk spriten .
Publicerat Mars 25, 201610 yr Författare Tänkte på Uppland;-)Du blir bara besviken, du som är van att kunna fixa köttet med ett korsdrag.
Publicerat Mars 26, 201610 yr Varit och lockat ett pass på morgonen och sedan har jag spanat efter spår. Det var ett gammalt vid ett älgkadaver och lite mer runt Aitik men men harspår till förbannelse. Vår satsning på rävjakt har gett en klart märkbar skillnad i hartillgången. Men det är lite delade känslor när man måste lägga tio lockpass per räv minst mot ungefär tre för några år sedan.
Publicerat Mars 26, 201610 yr Det låter som om ni hr gjort ett bra jobb . Men ni får spara på tikarna, det är ett moment 22 det här med räv jakt. Men vill skjuta många, men det är jävligt tråkigt när det minskar .
Publicerat Mars 26, 201610 yr Varit och lockat ett pass på morgonen och sedan har jag spanat efter spår. Det var ett gammalt vid ett älgkadaver och lite mer runt Aitik men men harspår till förbannelse. Vår satsning på rävjakt har gett en klart märkbar skillnad i hartillgången. Men det är lite delade känslor när man måste lägga tio lockpass per räv minst mot ungefär tre för några år sedan. Har du för många jösse i G-vare med omnejd så kan du fånga o skicka ner ett gäng levandes till kusten. Harpesten tog hårt på harstammen här nere. Jag har inte sett ett spår efter jösse ännu denna vinter efter alla promenader som jag har gått efter golfbanan o runt om i kvarteren.
Publicerat Mars 27, 201610 yr Hittat spår efter utter i en bäck. Nu blir det tungt om jag måste bära stora kameran också.
Publicerat Mars 27, 201610 yr Kul Nils! Det är inte alltför ofta man får se dom. Vi har dom i Bondersbyn o jag vet att dom finns i Råneå älv också.
Publicerat Mars 27, 201610 yr Kul Nils! Det är inte alltför ofta man får se dom. Vi har dom i Bondersbyn o jag vet att dom finns i Råneå älv också. När vi gästade Strävhår fick jag se detta häftiga vilt.S.
Publicerat Mars 29, 201610 yr När vi gästade Strävhår fick jag se detta häftiga vilt. S. Jo utter är roliga varelser. Ett av få djur som aldrig verkar vara bekymrad om någonting. Bara lek och tjatter hela livet.
Publicerat Mars 29, 201610 yr När vi gästade Strävhår fick jag se detta häftiga vilt. S. Ok! Jag har fått se den ett par gånger. Dels här uppe o söder ut. Första gången var vid bävervak här uppe. Ja, den är rolig när den lägger sig o åker kana på snö nedför sluttningar, m. m.
Publicerat Mars 29, 201610 yr Jo utter är roliga varelser. Ett av få djur som aldrig verkar vara bekymrad om någonting. Bara lek och tjatter hela livet. Visst är det så Nils. Bara lek o tjatter.
Publicerat Mars 30, 201610 yr Nu börjar jag krokna. Sex kilometer skidor men inte en enda räv. Utter var det, den här gynnaren hittade jag strax utanför gällivare för några år sedan. Han blev måttligt road av mig när jag trampade ner foten genom isen och gav mig några väl valda ord innan han gled ner i isvaken och försvann tillsammans med partnern.
Publicerat Mars 31, 201610 yr Detta är en populär post. Tog mig till en liten tjärn knappt hundra meter från väg strax norr om kullen. Väntade tyst medan några förmiddagsjobbare passerade på vägen och började sedan skälla. Fick omedelbart svar av en tik på långt håll. Hon skrek och jag skällde så jag kunde följa hela händelseförloppet. Sista Skallet var hon inte hundra meter bort och kom i medvind rakt på. Fick syn på henne när hon var under femtio meter bort. Hade vridit mig nittio grader skruvat ner förstoringen på siktet och suttit med anläggning en bra stund innan så skottet gick direkt. Fullträff trots lite ris.